Van Bekhovens Britten? Is een wekelijkse podcast dat nog geen halfuur duurt. Hierin bespreken Lia van Bekhoven en Connor Clerx de grootste nieuwsonderwerpen en ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk. Voor een nieuws podcast vind ik het makkelijk weg luisteren
Ik ben begonnen aan “het Habbo-mysterie” van het AD. Gaat over een volwassen vrouw die via habbo een “vriendin” maakt en uiteindelijk steeds meer afstand neemt van haar familie door deze nieuwe “vriendin” (die uiteraard niet te vertrouwen is). Staan nu 2 afleveringen online.
Ik vind de podcast leuk omdat ik zelf ook Habbo gespeeld heb als tiener, ondanks dat alles wat er is gebeurd allemaal vrij sneu is voor die familie. Het luistert lekker weg dus echt een aanrader voor in de auto!
Het verhaal klinkt mij bekend. NRC heeft er een artikel aan gewijd en later ook een luister verhaal op zondag gemaakt (zondagse podcast aflevering waar een artikel in wordt voorgelezen)
Ik ben ook begonnen met luisteren, die dame van AD heeft ook echt een fijne luisterstem
Waar kan je die 2de aflevering luisteren. Zie hem niet staan op Spotify
www.ad.nl/podcasts
Mee eens. Ik vind dat het lijkt alsof de familie er door de jaren heen te makkelijk vanuit is gegaan dat Anja alles altijd wel prima vond en nou eenmaal gesloten is. Ik krijg het gevoel dat ze geen moeite hebben gedaan om écht te weten wat in haar omging en het daarom dus ook niet wisten.
En dit bedoel ik niet als kritiek op deze familie want ze hebben naar hun kunnen alles gedaan uit liefde voor Anja. Maar ze hebben haar (met de kennis van nu) te lang als een baby zonder eigen mening behandeld.
mijn mening
Ik ga er vanuit dat beide partijen niet goed voor Anja zijn geweest. Ieder op zijn unieke manier. Haar familie behandelde haar als een peuter en luisterde niet naar Anja. Ze werd (naar mijn mening) meer gezien als een soort huisdier dan een daadwerkelijk volwassen vrouw. En Anja’s vriendin maakte misbruik van de situatie.
Ofwel ableism voor iedereen. Het enige wat ik hoop is dat Anja, ondanks de mensen om haar heen, nog wat gelukkige momenten heeft gehad
Voor de napleiten-luisteraars… de laatste aflevering met advocaat Vito Shukrulo. Ik ben pas 18 minuten onderweg maar OMG wat een ongeleid projectiel! Grappig om te luisteren maar toch ook wel onsympathiek.
De afleveringen gaat over dealende hotel portiers. Het gaat over het W-hotel in Amsterdam. Lijkt me niet dat het hotel heel happy mee is?
De advocaat heeft ook wel wat negatieve reviews gescoord op google. O.a. ‘man man man deze advocaat had beter journalist moeten worden’
Ja ik vond het ook bijzonder
Dat er gedeald is via de portiers of dat ze door de zaak genoemd worden in een podcast?
Dat ze in dezepodcast genoemd worden en zodoende de gang van zaken daar bekend word.
Dat is jaren geleden al gebeurd
Ook toen die advocaat begon over rolexen en dat andere advocaten jaloers op hem zijn. Het klonk zo puberaal
Nou echt hoor. Was moeilijk om door die aflevering te komen. Had de hoop dat het nog beter zou worden.
Het was voor mij alsnog vermakelijk. Ook leuk dat ayse kritisch op hem was zijn spraakwaterval af en toe probeerde te stoppen
Klopt. Al had ik 1 keer het idee dat Ayse het ook even opgaf haha. Geen idee of dat ook echt zo was maar zo kwam het wel op mij over.
Pffff ik luister nu de podcast vrije vogels (voor het eerst… en meteen voor het laatst). Het gaat over Ali B.
Een van de hosts begint de podcast door te vertellen dat hij het zich echt niet kan voorstellen dat een slachtoffer van misbruik pas na een aantal jaar durft te praten (maw die verhalen kloppen volgens hem niet).
Daarna heeft hij het de hele tijd over de onschuldige slachtoffers die worden gemaakt en dan doelt hij dus op de vele mannen die onschuldig worden verdacht van dit soort feiten. . Die moeten echt beschermd worden volgens hem.
En het erge is dat hij steeds zegt dat hij de zaak maar half heeft gevolgd (wat ook heel duidelijk is want hij zegt steeds dingen die niet kloppen)
Is toch gewoon om te huilen.
Ik ben begonnen met Vriend van Volkert luisteren, de eerste aflevering zat in Argos zaterdag. Journalist van Argos heeft een geheim rapport in handen gekregen over de leverancier van het wapen waarmee Pim Fortuyn veroordeeld is (dat is nooit opgehelderd) en gaat dat uitzoeken. Vind het wel interessant! (Denk wel grote kans dat er niet zo veel spannends uit komt want dan had dat vast al in de krant gestaan - dus misschien even een waarschuwing voor mensen die zich erg kunnen storen aan een anticlimax haha)
Ja de echte host vind ik wel oké maar zijn partner tijdens de podcast niet.
De host maakt ook video’s op YouTube.