Podcasts #2

We luisterden ‘De Jongen zonder Gisteren’ en we zijn bij aflevering 4 maar die jongen, die vrienden en familie zijn zo onsympathiek kak dat ik het niet meer aan kan horen. Het verhaal is op zich interessant maar de afleveringen gaan in rondjes over dat hij inderdaad geen geheugen meer had - goh dat wisten we na aflevering 1 ook.

In die AD Habbo podcast is ook weinig structuur te ontdekken, ze lijkt erg van de hak op de tak te springen.

Edit: @CloserToFine :broken_heart: televisië. Ze schijnen rondom de Olympische spelen in de oude feed iets te gaan doen!

12 likes

Ik heb wel meerdere dipjes ervaren bij de Mediameiden, het lijkt wel alsof ze content opsparen voor hun boeken, theatershow en binnenkort hun extra show op Podimo.
N.B. vorige week hun boek gelezen via de lokale bieb, die vond ik wel ouderwets leuk, al herkende ik wel verhalen uit de podcast.

1 like

Same!! Heb het nieteens tot de laatste aflevering gehaald omdat ik het zo stom vond dat ze van zó’n goed en bijzonder verhaal zo’n mega saaie podcast hebben gemaakt zonder goed verhaal. En ook die jongen zelf vond ik echt onuitstaanbaar worden, de hele tijd van die dingen van ‘nouja en dan vráág ik dat dus gewoon, maar niemand doet dat, en IK wel! Echt zo’n grappig persoon maakt mij dat! Haha!’

Ik was tegelijkertijd ook ‘de plantage van onze voorouders’ aan het luisteren en dan hoor je helemaal het journalistieke kwaliteitsverschil

17 likes

Hahah heeelemaal mee eens @tessel. Je zou hem echt bijna gunnen dat hij na zijn geheugenverlies weer eens even wat kuts meemaakt en onthoudt, gewoon voor de karakterontwikkeling

4 likes

Weet niet of het beter hier of in het Rotterdamtopic past, maar ik heb net de eerste aflevering van de podcast Stadswandelingen (het laatste seizoen over de nacht) geluisterd, en vond die erg interessant en ook prettig om naar te luisteren

2 likes

Het valt me op dat veel interviewers steeds door de geïnterviewde heen praten en woorden in de mond leggen. Super irritant. Oa Corinne Koole van de liefde van nu heeft daar een handje van en die van de Groene Amsterdammer.
En bij de ongelofelijke podcast vind ik de vaste gasten vervelend. Zij krijgen zoveel ruimte terwijl ik denk hallo die gast heeft hele interessante dingen. Hou je mond en laat diegene gewoon z’n verhaal doen.

3 likes

Ik heb de Ongelofelijke podcast nog niet zo vaak geluisterd hoor maar had bij Tim Hofman wel t idee dat hij de hele podcast overnam. Vind ik ook niet echt de bedoeling.

3 likes

Dat vind ik ook echt lastig aan de liefde van nu. Corinne komt niet heel sociaal aangepast over door de manier waarop ze vragen stelt. Ze krijgt daardoor denk ik wel bepaalde dingen boven tafel, maar je voelt ook de potentie van de verhalen waar zij door haar manier van interviewen dikwijls niet uithaalt wat erin zit. Haar hele intonatie klinkt bij de meeste vragen al veroordelend en minachtend.

7 likes

Nou inderdaad. Vind het een beetje een deceptie na die Volkskrant verhalen, die ik echt prachtig vind meestal.

4 likes

Ja die Corinne Koole is zo lomp. Er is één aflevering waarin de geinterviewde (Tammie Schoots) daar een beetje boos om wordt, helemaal terecht, maar vond het ergens ook wel tof dat ze dat erin heeft gelaten.

2 likes

Welk afleveringsnummer is dat? Ik heb het idee dat ze soms pseudoniemen gebruikt.

Edit: gevonden! “Hoe is het om te daten als jonge transvrouw”

1 like

Ayse is vandaag in Napleiten wel even lekker transfobisch zeg, gadverdamme

4 likes

Die jongens gaan geloof ik een podcast over de olympische spelen maken zag ik op X een tijdje geleden!! Zin in

5 likes

Ben echt zo onder de indruk van deze podcast! Thanks voor het delen!

2 likes

Voor de liefhebbers: Neutrale Kijkers is ook voor 1x terug! Heb nog niet geluisterd maar het duurt weer 1,5 uur dus bewaar hem voor mijn lange loopje morgen.

1 like

Er zijn ook nieuwe afleveringen van Blauwe m&ms, over wat er achter de schermen gebeurt in de muziekbusiness. Echt een leuke podcast!

6 likes

Vond ik ook ja. Ze zei ook dat het slachtoffer “normaal leek, met een vrouw en kinderen”, dus geïnteresseerd in seks met mannen of trans-mensen is “niet normaal”. Ik dacht ook echt: houd je eigen mening hierover even thuis.

10 likes

Ik vind de podcast Bizar altijd wel leuk om te luisteren, maar er is ook een special nu over twee Nederlandse jongens in de Sahara en is er gewerkt met stemacteurs en echte mensen rondom de jongens zijn geïnterviewd en ik vond het echt een hele goede special!
Hij staat sowieso op Podimo en komt ook op de gratis apps geloof ik, alleen dan niet in 1x maar in 3x.

Zijn podcast samen met zijn zus Dionne (Onnedi), Moordcast is sowieso ook een aanrader.

2 likes

Hebben jullie wel eens gewandeld met een podwalk op?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ben benieuwd naar favorieten

1 like

‘Zwart gat’ is ook een aanrader (ben nu op 3/6). Het gaat over adoptie en is gemaakt door twee presentatoren van FunX, die beiden ook geadopteerd zijn. Heel mooi en persoonlijk.

8 likes