Nummer 1 aller tijden, ontvoerd, al sla je me dood, moordcast of bizar?
Strong songs? Of een andere?
Song Explorer
Dit zijn de podcasts die ik graag luister op Podimo: Stijn, Tobi en Jeppe show, Moordcast, Bizar, Reality check als je B&B vol liefde kijkt, Ooggetuigen, Nummer 1 allertijden en De complottenpiramide.
De Laatste Dag (over Pim Fortuijn)
De jacht op het Heineken losgeld
Moorden in het Noorden
Er is iets vreemds gebeurd
Villa Betty
De Meestervervalser
En ik leef echt voor Radio Romano, maar dat moet je wel liggen én is een kletspodcast.
Ik luister op Podimo (wel veel klets podcasts idd):
Ik ken iemand die
Wilde beesten
Dijkhoff en Segers
Scheidverhalen
BV Nederland
Gonzo
Geef me de 5
De Meestervervalser
Mr. Big
De Meestervervalser
Koud bloed
Waanzinnig land
Pro Forma
De nieuwe Willem (gestopt)
Tjits chat ( gestopt)
Villa Betty moet ik nog luisteren
Mijn beschrijving doet deze podcast geen eer aan. Het is nog echt veel erger dan dit. Met moord en mensen die zo terug uit de dood komen. Echt een extreem tabloid-voorpagina-verhaal, maar dan in podcastvorm. Ben er in een paar dagen helemaal doorheen gegaan. Echt zo goed gemaakt.
Ik zit nu weer midden in een andere: Hysterical. Over middelbare school in de VS waar ineens een aantal meisjes vreemde tics krijgen. Ook heel goed gemaakt.
Ik heb 'm gebinged tijdens het klussen! Die Hysterical is denk ik van al die reclames toch? Ik schrik er altijd van omdat er met zoân reclame altijd een soort gansgeluid doorheen komt Maar ik ga zo poetsen dus moet toch maar iets luisteren haha, zet die wel aan!
Haha ja volgens mij zat die er ook tussen! Kwam hem tegen in een tiplijstje met podcasts die lijken op deze. Wat Hysterical zo goed maakt is dat ze heel breed kijken naar wat er op die middelbare school is gebeurd. Was het mass-hysteria, was het iets anders? Ze betrekken er ook zaken bij die lijken op wat daar is gebeurd. Heel interessant. Hij staat alleen nog niet compleet online, dus ik wacht nu op de laatste afleveringen.
Ik heb even de trailer geluisterd maar het is wel Hysterical! Ik herken meteen dat nare geluid haha, elke keer dacht ik dat een gans overvloog
Maar ik ga er naar luisteren vandaag, thanks voor de tip! Jammer dat 'ie nog niet gebinged kan worden maar ik ben naarstig op zoek naar podcasts!
Oeh, klinken goed allebei! Wil ze luisteren, maar stel het even uit tot een moment dat ik ze kan bingen.
Misschien nog een tip in dit genre: Three. Over een vriendschap tussen drie highschool-meiden, waarvan eentje nooit meer terugkomt na een avond met zân drieĂ«n.
Goede tips, heb ze beiden opgeslagen!
Ik heb ook nog wel wat interessants geluisterd:
Dangerous memories - over een stel vrouwen die in therapie gaan maar in plaats van beter worden false herinneringen ingeplant krijgen
Dr Miracle - over een nepdokter die zweert bij een specifiek dieet en betoogt kanker te kunnen genezen
The greatest scam ever written - over een healer die doet alsof mensen uitverkoren zijn en ze zo helemaal kaalplukt (via brieven)
Normal Gossip - heerlijke non toxic roddelverhalen, super leuk verteld met leuke gasten die vaak iets weten van het onderwerp waar de gossip over gaat. Luchtig om te luisteren, ik heb regelmatig hardop moeten lachen. Ik luister het via spotify.
Oehhh thanks! Lijkt me wel wat voor tijdens het hardlopen of fietsen.
Luisteren jullie naar The Big Flop? Echt 1 van mijn favo podcasts op dit moment.
Die kende ik nog niet maar heb m even in mn lijst gezet. Zulke podcasts doen me altijd goed als ik me somber voel of gedachten wil verzetten!
the Price of paradise heb ik ook geluisterd, mijn hemel wat een verhaal! En wat schaam ik me dat de witte mens nog altijd lijkt te denken dat je een stuk land/eiland kunt kopen met een zak geld zonder ook maar te denken aan de oorspronkelijke bewoners. Om maar te zwijgen van de geschiedenis, flora/fauna en de pijn die generaties van mensen nog met zich mee dragen door de kolonisatie⊠wat een leed en met recht een verhaal met alleen maar verliezers.
Aaahw âWat ik wou dat ik wistâ is er mee gekapt, na 6 jaar ofzo. Vind het zo knap dat ze het zo lang alleen draaiende heeft gehouden. Vond haar altijd een hele chille stem hebben en gewoon leuk om tussendoor even te luisteren.
Ik vind Redders op Zee met roelof Hemmen ook heel leuk. En ik vond inderdaad de podcast de echo van MH17 ook heel mooi.
Ik heb zelden een nietszeggender iemand gehoord dan zij dus goed dat ze stekker eruit heeft getrokken.
Ik heb nu pas Dertig in een dozijn ontdekt. Zijn twee seizoenen van gemaakt, inmiddels gestopt. De ene presentator is een vrouwelijke corpsbal maar omarmt dat ook totaal (soort vrouwelijke Robert-Jan), die andere spreekt met een licht Amerikaans accent omdat ze lang in het buitenland heeft gewoond. Desondanks is het m.i. luisterwaardig. Ik vind veel van hun onderwerpen -niet allemaal- interessant, bijv. over kunst kopen.
Oh en de vrienden van Dolly Alderton, Caroline OâDonahue, maakt nu met een andere vriendin Continental Garbage, ze nemen op tijdens hun backpackvakantie dus je hebt een deel vakantieavonturen en een deel cultureel fenomeen bespreken.
Zo wat heeft ze jou misdaan