Podcasts #2

Oeh, klinken goed allebei! Wil ze luisteren, maar stel het even uit tot een moment dat ik ze kan bingen.

Misschien nog een tip in dit genre: Three. Over een vriendschap tussen drie highschool-meiden, waarvan eentje nooit meer terugkomt na een avond met z’n drieën.

4 likes

Goede tips, heb ze beiden opgeslagen!

1 like

Ik heb ook nog wel wat interessants geluisterd:

Dangerous memories - over een stel vrouwen die in therapie gaan maar in plaats van beter worden false herinneringen ingeplant krijgen

Dr Miracle - over een nepdokter die zweert bij een specifiek dieet en betoogt kanker te kunnen genezen

The greatest scam ever written - over een healer die doet alsof mensen uitverkoren zijn en ze zo helemaal kaalplukt (via brieven)

10 likes

Normal Gossip - heerlijke non toxic roddelverhalen, super leuk verteld met leuke gasten die vaak iets weten van het onderwerp waar de gossip over gaat. Luchtig om te luisteren, ik heb regelmatig hardop moeten lachen. Ik luister het via spotify.

6 likes

Oehhh thanks! Lijkt me wel wat voor tijdens het hardlopen of fietsen.

Luisteren jullie naar The Big Flop? Echt 1 van mijn favo podcasts op dit moment.

5 likes

Die kende ik nog niet maar heb m even in mn lijst gezet. Zulke podcasts doen me altijd goed als ik me somber voel of gedachten wil verzetten!

the Price of paradise heb ik ook geluisterd, mijn hemel wat een verhaal! En wat schaam ik me dat de witte mens nog altijd lijkt te denken dat je een stuk land/eiland kunt kopen met een zak geld zonder ook maar te denken aan de oorspronkelijke bewoners. Om maar te zwijgen van de geschiedenis, flora/fauna en de pijn die generaties van mensen nog met zich mee dragen door de kolonisatie… wat een leed en met recht een verhaal met alleen maar verliezers.

4 likes

Aaahw ‘Wat ik wou dat ik wist’ is er mee gekapt, na 6 jaar ofzo. Vind het zo knap dat ze het zo lang alleen draaiende heeft gehouden. Vond haar altijd een hele chille stem hebben en gewoon leuk om tussendoor even te luisteren.

3 likes

Ik vind Redders op Zee met roelof Hemmen ook heel leuk. En ik vond inderdaad de podcast de echo van MH17 ook heel mooi.

5 likes

Ik heb zelden een nietszeggender iemand gehoord dan zij dus goed dat ze stekker eruit heeft getrokken.

Ik heb nu pas Dertig in een dozijn ontdekt. Zijn twee seizoenen van gemaakt, inmiddels gestopt. De ene presentator is een vrouwelijke corpsbal maar omarmt dat ook totaal (soort vrouwelijke Robert-Jan), die andere spreekt met een licht Amerikaans accent omdat ze lang in het buitenland heeft gewoond. Desondanks is het m.i. luisterwaardig. Ik vind veel van hun onderwerpen -niet allemaal- interessant, bijv. over kunst kopen.

Oh en de vrienden van Dolly Alderton, Caroline O’Donahue, maakt nu met een andere vriendin Continental Garbage, ze nemen op tijdens hun backpackvakantie dus je hebt een deel vakantieavonturen en een deel cultureel fenomeen bespreken.

6 likes

Zo wat heeft ze jou misdaan :joy:

4 likes

Saai zijn :smiling_face_with_tear:

5 likes

Allemaal opgeslagen!

Bedankt voor de tip. Net naar de aflevering over de Titan geluisterd. Ga zeker meer afleveringen luisteren van deze podcast!

2 likes

Thanks voor deze tip, ben deze aan het binge-luisteren en zit er helemaal in! Ken je de podcast The Gateway al? Gaat over een soortgelijk onderwerp en is ook heel interessant.

1 like

Ik heb Gestrand in de Sahara van de podcast Bizar net afgeluisterd en wel een indrukwekkend verhaal zeg, ik kende het ook niet. Bizar staat dus alleen op Podimo, maar er staan een paar afleveringen op Spotify, dus ik dacht, even luisteren, maar vond die host zo slecht. Hij vertelt het echt alsof hij het aan een kleuter vertelt ofzo, totaal een spanning ook, alsof ie een saai verhaaltje voorleest. Dus ik hoef daarvoor geen Podimo te nemen haha.

Nog wel een aanrader: The Rise and Fall of Ruby Franke van Law&Crime. Dat gaat over die mormon mommyvlogger die uiteindelijk haar kinderen bleek te mishandelen en daar nu voor veroordeeld is. Wist wel van het bestaan van deze zaak af, maar hierin alle details en het is echt zo bizar en gruwelijk.

2 likes

Oh nee! Ben m nu aan t luisteren.

Ik heb nu een aantal held in eigen verhaal afleveringen geluisterd, geen een helemaal maar van meerdere een deel omdat die dan automatisch start als mn eigen podcasts op zijn, en het lijken allemaal interessante mensen maar Iris kan gewoon geen goeie vragen stellen? en het gebeurt ook vaak dat de gast wat vertelt en ze het dan kort samenvat om te kijken of ze het snapt maar het dan helemaal verkeerd interpreteert??? Echt storend

13 likes

Eens! Zij kan écht niet interviewen en de meest interessante verhalen komen helemaal niet uit de verf. Ze krijgt echt heel interessante gasten, maar ze kan het gewoon niet.

21 likes

Ja je hoort soms ook gasten zich dan verbazen en opnieuw uitleggen wat ze wel bedoelden. Vind het bij haar aanvoelen alsof ze van te voren al precies weet wat ze wil vragen en daardoor niet het gesprek aan gaat maar haar lijstje vragen afwerkt.

8 likes

Ja ik vind het ook zo jammer dat ze totaal niet eruit haalt wat erin zit. Of hele voor de hand liggende vragen niet stelt.

5 likes