Podcasts (Deel 1)

Ik vind de podcast van Stefano Keizers en Soy Kroon een teleurstelling. Stefano is leuk en daar kan ik prima een hele aflevering naar luisteren. Maar wat een saaie oppervlakkige humorloze muts is die Soy Kroon zeg. Voelt een beetje alsof ze aan het tennissen zijn maar die Soy steeds de bal mist.

4 likes

Ah leuk die aflevering over meerkoeten van de eeuw! Heerlijk leids accentje ook

Na alle lovende reacties ben ik zo benieuwd om Marc-Marie en Aaf te luisteren! Als belg ken ik Marc-Marie enkel als jurylid in De Slimste Mens, waar hij altijd hilarisch uit de hoek kwam!

Nog een vlaamse podcast tip: Puur Hypothetisch. Radiopresentatrice Fien Germijns (Studio Brussel) bespreekt elke aflevering met 2 gasten een puur hypothetische en absurde vraag, die vaak nog absurder beantwoord wordt. Zoals ‘hoe kom ik terecht in de bijbel’ en ‘hoe organiseren we de goedkoopste reis’.

9 likes

De laatste tijd luister ik veel naar een true crime podcast (RedHanded) omdat ik het spemmende verhalen vind, maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij eigenlijk. Weet iemand misschien een podcast met spannende verhalen die NIET echt gebeurd zijn? Liefst varhalen van ongeveer 3 kwartier tot een uur, en liefst geen verhaal dat over meerdere afleveringen wordt verteld. Ik vraag veel
aar wie weet kent iemand zoiets.

1 like

Bedankt voor de tip. Zal Let’s not meet eens luisteren. Als mensen het overleven is het al een stukje ethischer.

Ik was blij dat Reply All weer begonnen was, maar ze zijn hun magic wel een beetje kwijt :pensive: ik ben gewoon zo teleurgesteld door wat er allemaal gebeurd is, baal er echt van.

2 likes

Het oord en de blankeberghe tapes en staatsgeheim
Die duren wel langer dan 1 afl maar wel wat je beschrijft

1 like

Bedankt voor de tips. Ik heb de omschrijvingen gelezen en Staatgeheim en Het oord klinken super spannend !

Mochten nog meer mensen zoiets zoeken trouwens, ik ben inmiddels naar The Magnus Archives gaan luisteren. Wel kortere afleveringen dan ik eigenlijk zoek, maar allemaal losstaande spookachtige verhalen en er is ook een overkoepelend verhaal (geloof ik, heb pas 2 afleveringen geluisterd, maar die waren wel erg goed! Alleen een beetje kort dus)

Ik vond de blankenberghe tapes het spannendste uiteindelijk

Dan zal ik die ook een kans geven!

Oh the magnus archives, veel plezier! Het heeft inderdaad een groter verhaal wat over een aantal seizoenen steeds meer duidelijk wordt.

Hahaha marc marie in de nieuwste aflevering over die brug. Hij kan verhalen zo grappig vertellen.

8 likes

Ik wou dat hun afleveringen iets langer waren. Snap dat je het niet te veel moet rekken, dan gaat de lol er vanaf, maar een uur ipv 45 minuten zou erg leuk zijn. Echt een super podcast.

5 likes

Leuk als je de film hebt gezien:

4 likes

Jaa net als de eeuw. Gewoon lekker 2 uur af en toe

Hahaha ik had ook al de slappe lach bij ‘Hi wanker!’

5 likes

Ja echt hoor! Lekker een uur of langer :heart_eyes: Ik vind het wat dat betreft ‘jammer’ dat ze bij Tonny Media zitten want volgens mij zijn die daar best streng op?Je merkt zo af en toe door de afleveringen heen wel echt dat ze van hen op moeten schieten en dat ze van niet langer door mogen gaan dan 45 min want te langdradig blablablaaaa. Zo zonde.

5 likes

Ja ook met die live momenten op Instagram, zijn ze net 5 minuutjes in gesprek en dan begint er alweer iemand te bakkesen dat ze moeten afronden.
Vind de podcast van Monica Geuze en Kaj Gorgels nog erger wat dat betreft, die hebben soms maar 28 minuten ofzo.

2 likes

Als ik dit zo lees is het maar goed dat betrouwbare bronnen daar niet bijzit, die gaan soms door tot drie uur :joy: sowieso hoeven podcasts voor mij niet zoveel structuur te hebben.

Ik zag dat het eerder al was gegaan over die podcast over de Deventer moordzaak, die heb ik geluisterd maar hebben jullie ook het vervolg geluisterd? Daarin is Maurice heerlijk haatbaar:

4 likes