Ja vind het ook weer leuk om te luisteren!
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik ben een podcast van Radio 4 aan het luisteren en ik vind hem echt fantastisch. Klassieke Mysteries heet-ie. In de eerste aflevering gingen ze naar Wenen om de dood van Mozart te onderzoeken en ik werd helemaal teruggeslingerd naar alle plekken waar ik ook ben geweest tijdje terug. Echt heel erg leuk die combo van de spanning over wat er met de wereldberoemde componisten is gebeurd en de mooie klassieke muziek erbij.
Ik heb me al een hele tijd geleden voorgenomen om meer over klassieke muziek te leren, maar uiteindelijk doe ik dat niet / weet ik niet waar ik moet beginnen. Deze combi van true crime en muziek klinkt aantrekkelijk!
Misschien dat je Beethoven is meer dan een hond dan ook wel leuk vindt. Is geen True crime maar wel een stoomcursus klassieke muziek.
Klassieke mysteries is inderdaad ook leuk, al vind ik ze soms wat traag/langdradig.
Die podcast ben ik maanden geleden gaan volgen maar ik heb er nog nooit naar geluisterd. Moet ik toch eens gaan doen.
Bijna al mân favoriete podcasts hebben zomerstop, echt jammer en saai haha. Besef me nu hoe veel ik eigenlijk luister
Ook wel een leuke periode om wat nieuwe podcasts te ontdekken, waar ik normaal niet aan toe kom.
Ik ben nu bijvoorbeeld begonnen met de Vogelspotcast, niet een podcast die ik normaal snel zou uitzoeken, maar ze hebben echt een leuke chemie samen. En ik begin eindelijk vogels te herkennen in mijn tuin haha.
Same!! En Tim heeft hier uiteraard een heel betoog aan gewijd op zijn Twitter.
Afgelopen week werd in VINK de podcast van zijn broertjes besproken: âBroersâ. En wat een vreselijke houding van die jongens in die podcast zeg. Van die typische âhippeâ jongens, die veel te cool en casual doen over drugs, drank, exclusieve feestjes en âneukenâ. Je moet er maar van houden (geen luistertip).
Wel een luistertip: Finding Natasha. De zoektocht naar Natasha zelf is niet spannend, maar de podcast luistert wel lekker weg.
"In the early 70s, Debbie Gayle was one of Britainâs most promising young ballerinas. At the age of 17, she was chosen to go to the Soviet Union and become the first Westerner to train at Russiaâs finest ballet academy. It was a dream come true for her, but just a few months later, things took a near deadly turn for her. She made it out of the country thanks to a young girl named Natasha who she never saw or heard from again.
In Finding Natasha, Debbieâs son Jake Warren â a journalist and podcaster â sets out to understand the story of his mumâs past, and to find the woman who saved her 50 years ago."
Haha sowieso is de Nederlandse podcast hitlijst en een trieste bedoening. Wat een trash wordt hier geproduceerd
edit: zie hier de suggesties van Spotify. âGoede gesprekkenâ
Trouwens nog een leuke tip als je wat meer wil weten over Europese politiek: Europa draait door. Is een podcast van Tim de Wit (oud-correspondent UK) en Arend Jan Boekestijn. Gaat wat dieper in op problemen in verschillende Europese landen dan het journaal en is heel toegankelijk. Vooral erg interessant omdat er verkiezingen aankomen in Duitsland en Frankrijk
*bedoeNing (sorry)
oh ja, je hebt gelijk
Is echt een van mijn lievelings-podcasts, naast Haagse Zaken. Ik vind het zo leuk dat ik er ook weer nieuwe dingen van leer.
En dankzij jullie ben ik de podcast van Marc Marie en Aaf gaan luisteren. Fantastisch!
Ik had je gewaarschuwd! Haha. In de VINK podcast lieten ze ook een ander stuk uit âBroersâ horen, waarin Rijk of Sam cool zat te doen over dat hij stomdronken in de auto was gestapt bij een meisje die net zo dronken was en hij ineens dacht âshit we gaan wel heel snelâ???
Ik luister ook naar de podcast van Francis van Broekhuizen (love her!) op radio 4 over elke keer een ander onderwerp in klassieke muziek en met veel voorbeelden ect. Als ik teveel aan mân hoofd heb maar toch wat leerzaams en ontspannends wil luisteren.
Ja ik ook, alles met een korrel zout nemen en het is echt een vermakelijke podcast.
Maar goed ik hou dan ook van de Zelfspodcast en Man Man Man waar de meeste hier ook niet (meer) enthousiast over zijn.
Oooh die had ik nog niet gezien, wat een pijnlijke tweets zeg, hij heet echt 0 zelfspot
Leerzaam en ontspannend is een hele goede combinatie. Ik ga em opzoeken.
Ik vind Aaf echt te gek, volgens mij is dat echt een lief en grappig mens. En Marc-marie vind ik wel heel grappig maar eigenlijk niet zo sympathiek, ook niet naar Aaf toe.
Oh heb je een voorbeeld? Ik zie dat (nog) niet