Podcasts (Deel 1)

Ze hadden het concept zelf bedacht en daarna wilden ze het alleen met Teun doen. Hij vertelde dat idd pas aan Gijs toen het in kannen en kruiken was. Vooral het ongemak is mij bijgebleven.

Ik luister elke podcast met Gijs, jammer dat hij nu op vakantie is. Mis m nu al :joy:

2 likes

Beetje Matrie en Wietze-gate!

Hoe vond je de laatste Met Groenteman in de kast?

Met Roline Redmond? Nog niet afgeluisterd maar wel weer interessant tot zover. Hoezo specifiek deze of moet ik hem eerst afluisteren?

Ja! Ik kwam er voor het eerst niet helemaal doorheen, vroeg me af of dat aan mij lag. Ben ook fan van hem!

2 likes

Ik moet zeggen dat ik ook niet alle gasten altijd even ‘aansprekend’ vind (of in eerste instantie interessant) maar door zijn manier van interviewen luister ik het wel altijd af. Achteraf ben ik dan altijd wel blij dat ik het interview beluisterd heb. Hij kan zo snel een aantal patronen ontrafelen, soms denk ik ook echt dat mensen zelf tot inzichten komen in zo’n gesprek met Gijs.

Hij heeft nu als eerbetoon zijn interview met Peter R. de Vries weer geplaatst. Ook bijzonder om terug te luisteren.

4 likes

Haha Marc Marie verwoordt echt alle gevoelens die ik ook heb over Tim hofman in de podcast hahaha

16 likes

Nieuwe ontdekking (voor mij) omdat ik lichtelijk in paniek was dat Marc-Marie en Aaf vakantie nemen (ze verdienen het, maar
hoe moet dat dan met mijn zaterdagochtend???). Ik was op zoek naar andere fijne gezellige podcasts en toen vond ik Every Little Thing. Wel heel anders dan MMA maar mensen kunnen vragen insturen (eentje ging over een boze gans
het was mooi) en die worden dan door experts beantwoord. Luistert wel fijn! En het is gezellig, ik wil niet mn ochtend beginnen met moord en doodslag.

Heeft iemand anders nog tips voor gezellige kletspodcasts? Ik heb er in dit topic al een aantal zien staan maar Eeuw van de amateur klikt niet met mij (terwijl het kwa omschrijving wel past). Mag Engels of Nederlands zijn.

2 likes

Ik vind Yous & Yay soms erg leuk, als ze een leuke gast hebben, die laatste met Hiske Versprille is erg leuk!
En SimplyPodLogical

2 likes

SimplyPod volg ik op youtube! Die is idd leuk.

Ik heb vandaag al een half seizoen van ‘The Dream’ geluisterd, over multilevel marketing (van die shady pyramideschema’s waarbij mensen onzin verkopen zoals essentiĂ«le oliĂ«n en zo). Ik vind het echt heel interessant, vooral omdat ze veel verschillende aspecten ervan belichten: culturele en maatschappelijke ideeĂ«n die eraan ten grondslag liggen, psychologische aspecten waardoor mensen ervoor vallen, persoonlijke ervaringen, enz. Ik vind het een aanrader :blush:

4 likes

Heb een tijdje geen replyall meer geluisterd omdat ik de topics niet meer zo vond. Nu weer eens aan het luisteren en hoor opeens iemand anders. Beetje gekeken op internet en is PJ weg. Echt jammer. Hij en Alex waren echt een goed duo.
Gelukkig nu wel eindelijk weer wat leukere topics.

1 like

Ja vind het ook weer leuk om te luisteren!

1 like

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik ben een podcast van Radio 4 aan het luisteren en ik vind hem echt fantastisch. Klassieke Mysteries heet-ie. In de eerste aflevering gingen ze naar Wenen om de dood van Mozart te onderzoeken en ik werd helemaal teruggeslingerd naar alle plekken waar ik ook ben geweest tijdje terug. Echt heel erg leuk die combo van de spanning over wat er met de wereldberoemde componisten is gebeurd en de mooie klassieke muziek erbij.

7 likes

Ik heb me al een hele tijd geleden voorgenomen om meer over klassieke muziek te leren, maar uiteindelijk doe ik dat niet / weet ik niet waar ik moet beginnen. Deze combi van true crime en muziek klinkt aantrekkelijk!

1 like

Misschien dat je Beethoven is meer dan een hond dan ook wel leuk vindt. Is geen True crime maar wel een stoomcursus klassieke muziek.
Klassieke mysteries is inderdaad ook leuk, al vind ik ze soms wat traag/langdradig.

2 likes

Die podcast ben ik maanden geleden gaan volgen maar ik heb er nog nooit naar geluisterd. Moet ik toch eens gaan doen.

1 like

Bijna al m’n favoriete podcasts hebben zomerstop, echt jammer en saai haha. Besef me nu hoe veel ik eigenlijk luister

6 likes

Ook wel een leuke periode om wat nieuwe podcasts te ontdekken, waar ik normaal niet aan toe kom.

Ik ben nu bijvoorbeeld begonnen met de Vogelspotcast, niet een podcast die ik normaal snel zou uitzoeken, maar ze hebben echt een leuke chemie samen. En ik begin eindelijk vogels te herkennen in mijn tuin haha.

1 like

Same!! En Tim heeft hier uiteraard een heel betoog aan gewijd op zijn Twitter.

Afgelopen week werd in VINK de podcast van zijn broertjes besproken: ‘Broers’. En wat een vreselijke houding van die jongens in die podcast zeg. Van die typische ‘hippe’ jongens, die veel te cool en casual doen over drugs, drank, exclusieve feestjes en ‘neuken’. Je moet er maar van houden (geen luistertip).

Wel een luistertip: Finding Natasha. De zoektocht naar Natasha zelf is niet spannend, maar de podcast luistert wel lekker weg.

"In the early 70s, Debbie Gayle was one of Britain’s most promising young ballerinas. At the age of 17, she was chosen to go to the Soviet Union and become the first Westerner to train at Russia’s finest ballet academy. It was a dream come true for her, but just a few months later, things took a near deadly turn for her. She made it out of the country thanks to a young girl named Natasha who she never saw or heard from again.

In Finding Natasha, Debbie’s son Jake Warren – a journalist and podcaster – sets out to understand the story of his mum’s past, and to find the woman who saved her 50 years ago."

1 like