Podcasts (Deel 1)

Ik verveelde me in de zomerstop van mijn lievelingspodcasts en vind het nu leuk om hier afleveringen van te luisteren:

Misschien een tip! Gaat niet over actualiteit en is elke aflevering een interview met iemand die je niet zomaar tegenkomt. Echt heel diverse onderwerpen

4 likes

Oh tussen hem en Aaf vind ik juist een heel chille dynamiek, grapjes over en weer maar ook over zichzelf allebei, heb het gevoel dat dat echt uit genegenheid is. Maar vind m soms wel vrij heftig over bijvoorbeeld kassamedewerkers ofzo, herken de ergernis dan wel en moet er ook wel om lachen maar vind m dan wel licht ontvlambaar klinken.

2 likes

Misschien vrij ~ niche ~ maar ik vind Athens Unpacked een aanrader als je geĂŻnteresseerd bent in Athene. Vroeger en tegenwoordig, cultuur, eten, crises, alles komt voorbij. Er komen ook gesprekken met locals en experts op verschillende gebieden in voor.

1 like

Ik heb niet echt ‘harde bewijzen’ maar het zijn vaak van die steekjes, zo van “o ja jij bent er zo een” of “Ja maar jij
”. Hij zegt het als grapje maar ik vind het toch niet zo aardig.

1 like

Ja dit ook. Ook toen hij het restaurant belde vanaf het terras omdat hij niet snel genoeg werd geholpen. Snap dat het vervelend is, maar vind dat toch ook wel vrij heftig.

Wow dat is wel echt divagedrag

1 like

Vond het juist een geweldige oplossing. Ik weet niet precies hoe het ging maar hij zat er ook al wel een kwartier ofzo. (na 5 minuten had ik het ook belachelijk gevonden.)

1 like

Ik had dat met dat verhaal in het vliegtuig,dat hij het belachelijk vond dat de man naast hun niet uit zichzelf op een lege rij ging zitten. Eh, je krijgt gewoon een plek toegewezen? Laat die man lekker op z’n eigen plek zitten

1 like

Haha, nou zeg, volgens mij heb ik dit al vaker over een podcast-persoon gezegd, maar volgens mij nemen “jullie” Marc-Marie veel serieuzer dan hij zichzelf neemt. Hij zou zo in m’n vriendenkring mogen iig. :joy:

27 likes

Waarschijnlijk heeft iedereen ‘m hier al geluisterd maar omdat al m’n favo podcasts een zomerstop hebben, heb ik deze week De plantage van mijn voorouders gebingeluisterd en was echt onder de indruk!

11 likes

Ik heb dat vorige week gedaan en was ook onder de indruk. Aanrader om te luisteren.

1 like

Zijn er ook podcast die jullie volgen die over hedendaagse literatuur gaan, boekentips ect maar beetje van onze leeftijd? Hoeft niet het hoofdonderwerp te zijn. Ik luister bgraag damn honey en de Monica Geuze fanpodcast bijvoorbeeld.

1 like

red de millenial? En de vierkante ogen show (vooral de specials)

2 likes

Er zijn heel veel Engelse/Amerikaanse literatuurpodcasts! Vintage Books, Books and Boba, You’re Booked, The Guardian Books, London Review Bookshop, Black Chick Lit, Penguin Books en ga zo maar door.

1 like

Ik vind Boekmakers ook leuk, alles behalve inhoudelijk over boeken maar wel over de wereld achter het boek

3 likes

Oja, die is ook leuk!

1 like

ik vind sentimental garbage ook altijd wel leuk.

Oh wat leuk en ook herkenbaar! Ik ga er vanavond ook weer 1 luisteren :grin: Ik zou het alleen wel chill vinden als ze in spotify linkjes zouden zetten van de vogels, nu moet ik elke keer naar hun Instagram. maar misschien ben ik gewoon lui haha.

Ik ben ‘Toxic: the Britney Spears story’ aan het luisteren, vet interessant! Heftig wat haar allemaal aangedaan is.

De NRC serie over Louis Doedel vind ik wat tegenvallen. Enthousiast aan begonnen maar einde valt mij tegen er is niet echt een conclusie, het dossier is niet ingezien. we weten dus niet of hij echt een psychiatrische aandoening had of hij gewoon monddood gemaakt is

3 likes

‘Na sluitingstijd’ vind ik wel een aanrader. 3/5 sterren. Er zitten irritante dingen in, maar het waargebeurde verhaal van Sjoerd Kooistra’s (eigenaar van heel veel horecapanden & miljonair) zelfmoord is interessant.

4 likes