Podcasts (Deel 1)

Haha sowieso is de Nederlandse podcast hitlijst en een trieste bedoening. Wat een trash wordt hier geproduceerd :sob:

edit: zie hier de suggesties van Spotify. ‘Goede gesprekken’ :clown_face::clown_face::clown_face:

2 likes

Trouwens nog een leuke tip als je wat meer wil weten over Europese politiek: Europa draait door. Is een podcast van Tim de Wit (oud-correspondent UK) en Arend Jan Boekestijn. Gaat wat dieper in op problemen in verschillende Europese landen dan het journaal en is heel toegankelijk. Vooral erg interessant omdat er verkiezingen aankomen in Duitsland en Frankrijk :slight_smile:

5 likes

*bedoeNing (sorry)

1 like

oh ja, je hebt gelijk

Is echt een van mijn lievelings-podcasts, naast Haagse Zaken. Ik vind het zo leuk dat ik er ook weer nieuwe dingen van leer.

En dankzij jullie ben ik de podcast van Marc Marie en Aaf gaan luisteren. Fantastisch!

2 likes

Ik had je gewaarschuwd! Haha. In de VINK podcast lieten ze ook een ander stuk uit ‘Broers’ horen, waarin Rijk of Sam cool zat te doen over dat hij stomdronken in de auto was gestapt bij een meisje die net zo dronken was en hij ineens dacht ‘shit we gaan wel heel snel’???

1 like

Haha ik vind die Broers podcast juist heeeerlijk om te luisteren. Het is zo’n ver-van-mijn-bed-show en vind de droogheid ook top. Zal al m’n vriendinnen afraden om ooit met hen in contact te komen, maar kan hartelijk lachen om hun rare verhalen.

4 likes

Ik luister ook naar de podcast van Francis van Broekhuizen (love her!) op radio 4 over elke keer een ander onderwerp in klassieke muziek en met veel voorbeelden ect. Als ik teveel aan m’n hoofd heb maar toch wat leerzaams en ontspannends wil luisteren.

2 likes

Ja ik ook, alles met een korrel zout nemen en het is echt een vermakelijke podcast.

Maar goed ik hou dan ook van de Zelfspodcast en Man Man Man waar de meeste hier ook niet (meer) enthousiast over zijn.

Oooh die had ik nog niet gezien, wat een pijnlijke tweets zeg, hij heet echt 0 zelfspot

2 likes

Leerzaam en ontspannend is een hele goede combinatie. Ik ga em opzoeken.

Ik vind Aaf echt te gek, volgens mij is dat echt een lief en grappig mens. En Marc-marie vind ik wel heel grappig maar eigenlijk niet zo sympathiek, ook niet naar Aaf toe.

5 likes

Oh heb je een voorbeeld? Ik zie dat (nog) niet

Ik verveelde me in de zomerstop van mijn lievelingspodcasts en vind het nu leuk om hier afleveringen van te luisteren:

Misschien een tip! Gaat niet over actualiteit en is elke aflevering een interview met iemand die je niet zomaar tegenkomt. Echt heel diverse onderwerpen

4 likes

Oh tussen hem en Aaf vind ik juist een heel chille dynamiek, grapjes over en weer maar ook over zichzelf allebei, heb het gevoel dat dat echt uit genegenheid is. Maar vind m soms wel vrij heftig over bijvoorbeeld kassamedewerkers ofzo, herken de ergernis dan wel en moet er ook wel om lachen maar vind m dan wel licht ontvlambaar klinken.

2 likes

Misschien vrij ~ niche ~ maar ik vind Athens Unpacked een aanrader als je geïnteresseerd bent in Athene. Vroeger en tegenwoordig, cultuur, eten, crises, alles komt voorbij. Er komen ook gesprekken met locals en experts op verschillende gebieden in voor.

1 like

Ik heb niet echt ‘harde bewijzen’ maar het zijn vaak van die steekjes, zo van “o ja jij bent er zo een” of “Ja maar jij…”. Hij zegt het als grapje maar ik vind het toch niet zo aardig.

1 like

Ja dit ook. Ook toen hij het restaurant belde vanaf het terras omdat hij niet snel genoeg werd geholpen. Snap dat het vervelend is, maar vind dat toch ook wel vrij heftig.

Wow dat is wel echt divagedrag

1 like

Vond het juist een geweldige oplossing. Ik weet niet precies hoe het ging maar hij zat er ook al wel een kwartier ofzo. (na 5 minuten had ik het ook belachelijk gevonden.)

1 like