Podcasts (Deel 1)

Ik ben nog even gaan zoeken naar dat Milgram experiment wat die psycholoog aanhaalde maar wat ik er nu van terug kan vinden is dat het niet goed is uitgevoerd en dat de conclusies daarom ook niet zo getrokken kunnen worden. En dan erger ik me eraan dat het zo als voorbeeld wordt genoemd. Maar ik ben een ontzettende zeur als het om dat soort zaken gaat en iemand moet het dan ook allemaal wel precies goed weten als je zoiets zegt. (Niet erg realistisch natuurlijk.)
Ik heb wel een vermoeden in welke categorie die man mij zou plaatsen :joy:

5 likes

Haha zn engelse uitspraak :joy: en de klindjes natuurlijk

3 likes

Ja dat zie je in vrijwel alle media, geef een expert het woord en dan wordt het zo veralgemeniseerd en zo ingekort dat de conclusie niet meer helemaal klopt. :unamused:

3 likes

En allerlei verwijzingen naar de tweede wereldoorlog op onhebbelijke momenten :joy:

2 likes

Haha en de DDR

1 like

Ik snapte juist wel dat MM dit niet leuk vond - ze zijn samen een team dan overleg je dat eerst voor te mailen naar de ‘bazen’, ook al heb je er eerder wel al over gehad - maar soms kan hij wel echt blijven zeuren & Aaf lijkt dan zo haar best te doen. Vind haar echt lief vaak.

11 likes

Ik herinner met een moment dat Nienke de Jong bij Jinek aan tafel zat met Sander S en Alexander K en het ging over podcasts. Ze zei toen iets in de trant van dat het heel belangrijk is dat mensen in podcasts een goede chemie met elkaar hebben, en dat het heel goed werkt als mensen ook écht vrienden van elkaar zijn, zoals bij Sander en Alexander. En dat er ook podcasts zijn waar mensen gewoon bij elkaar zijn gezet, en dat je dat dan toch altijd minder fijn is om naar te luisteren. Ze wilde niet zeggen over wie ze het dan had.

En ik heb er nog weleens over nagedacht en ik denk steeds vaker dat ze het dus over MM en Aaf had.

4 likes

Oh dat denk ik echt niet. Het is natuurlijk gewoon smaak of je ze leuk vindt, maar ik vind wel dat je goed merkt dat ze op elkaar zijn ingespeeld. De manier waarop ze op elkaar reageren en elkaar aanvullen enzo. Volgens mij vinden veel de podcast juist daarom leuk ook!

22 likes

nee joh, ze waren ook al voor de podcast gewoon vrienden hoor, ze kennen elkaar al heel lang

Ik herken me ook echt niet in de opmerkingen over MM hierboven haha, ik hou wel van die vileine humor maar misschien zegt dat ook iets over mezelf haha

15 likes

ik vind die vertelster inderdaad bijna venijnig overkomen maar ik vind dat ook wel part of the fun, irritainment zeg maar.

2 likes

Ondanks dat ik allerlei afleveringen download ben ik gvd weeeeer over mijn bundel heen gegaan door die schijt app. Echt klaar mee.

1 like

Ik ook. Hij blijft toch af en toe verbinding maken ofzo ondanks dat je afleveringen gedownload hebt

3 likes

Ik wil Podimo nog uitproberen voor de vakantie! Helaas late to the party, vast nergens meer een code voor langer dan 30 dagen gratis uitproberen?

1 like

Ja ik ook, als ik er aan denk. Lekker 30€ extra betalen
 :persevere:

Dit vind ik dus interessant in het kader van hun eigen podcast Ik ken iemand die. Die begon met Nienke, Alex en Hanneke, en pas later kwam Anne er steeds meer bij. Ik vind de dynamiek sindsdien niet leuk meer en ben inmiddels mede hierdoor afgehaakt.

Wat ik me hierover afvraag: Anne is ook eigenaar van Dag en Nacht Media. Zouden ze hem er nou echt graag bijgehad willen hebben of zou zijn opname in hun vriendengroep toch ook te maken hebben gehad met het feit dat hij hen letterlijk betaalt?

1 like

Zoo afl 5 vind ik weer erg genieten!

Ik vond het maar een zwakke podcast. En indd, super cringy de manier waarop allemaal. Ik vind dat die journalist/verteller zich erg laat kennen, bijna alsof ze persoonlijk een vete met Rian heeft. Ook dat afkraken van hoe ze zich kleedt etc. Beetje petty/treurig allemaal. En dat overheerst de inhoud vind ik. Zonde.

8 likes

Ik zie net een nieuwe 'crime’podcast voorbij komen: jong en vast. Vanavond op radio 1 maar zo te zien daarna als podcast te luisteren. Dit valt in mijn werkgebied dus ben erg benieuwd!

"Jong en Vast volgt jonge daders en verdachten in jeugdgevangenis Teylingereind. Journalist Tom Veldhuijzen (TBS) gaat uitgebreid in gesprek met jongeren, behandelaren en beveiligers over wat deze jonge mensen hebben gedaan en hoe ze straks weer terugkeren in de maatschappij.

In Teylingereind zitten jongeren tussen de 12 en de 24 jaar, die (nog) berecht worden volgens het jeugdstrafrecht. Het gaat om de meest zware delicten, zoals moord, roofovervallen en geweldsincidenten. De meeste jongeren verblijven er niet langer dan een paar maanden, omdat ze bijvoorbeeld in voorarrest zitten. Een kleine groep jongeren zit in Teylingereind met een PIJ-maatregel, in de volksmond ook wel ‘jeugd-tbs’."

15 likes

Ik vind die verhalen over de heiligen juist super leuk!

5 likes

Thanks voor de tip, vet zeg!

1 like