Podcasts (Deel 1)

Nee, hier kan ik het fragment niet in vinden. Waarom dacht je dat het deze was?

Het was trouwens een heel hilarisch verhaal en ze moesten veel lachen tijdens het vertellen.

1 like

Omdat er in de shownotes iets staat van hoeveel broers en zussen passen er in een auto oid

1 like

Was dat niet rondom het overlijden van de vader van Ype dat ie dat vertelde…? Dat ze toen een tijdje ook uitvaart-verhalen van luisteraars hadden?

3 likes

Vandaag was ik even de eeuw aan het luisteren sinds een tijdje maar ik ga er nu weer mee stoppen haha. Ik kan Botte gewoon niet meer uitstaan met zijn negativiteit. Hij denkt echt zoooooooo moeilijk en ingewikkeld over alles en gaat altijd uit van het slechtste. Terwijl het negen van de tien keer gewoon onwetendheid is van hem of vooroordelen. Ook met die verwarmingsknoppen echt zo onuitstaanbaar haha. Die dingen zijn juist het makkelijkste ooit en super handig. Gun je vader die dingen :sob: Oké frustratie is eruit haha

3 likes

Eens! Botte zit echt in een heel negatieve spiraal. Ik luister alleen nog als Paulien er is haha

1 like

Sinds deze week is er een nieuwe poëzie podcast. Ellen Deckwitz leest een gedicht voor en legt daarna wat uit over dichten of hoe zij het gedicht interpteert, iets in deze trant. Tot nu toe leuk! Duurt ook heel kort dus dat is ook wel chill.

Ze is okk te gast geweest bij nooit meer slapen, ook een leuk interview vind ik.

7 likes

Hij komt soms een beetje wereldvreemd op me over. Wat ik ook weer heel gek vind, als journalist zijnde.

3 likes

Ik weet niet of hij hier al getipt is, maar ik heb ‘de kunst van het verdwijnen’ aan 1 stuk door geluisterd! Gaat over enkele verhalen uit de Joodse wijk in Antwerpen (oa over de Joodse deportatie, een terreur aanval en een bankroof) wat uiteindelijk allemaal samen komt. Jammer dat het maar 1 reeks is, want deze wil ik zo elke dag beluisteren :upside_down_face:

10 likes

Oh bedankt voor de tip!

3 likes

Zijn hier meer mensen die vooral zelfhulp podcasts luisteren? Ik vind die van Jay Shetty bijvoorbeeld erg fijn. Ook die van Tom Bilyeu en zijn vrouw luister ik graag. Zijn er andere aanraders of mensen die dit ook luisteren :slight_smile: ?

Ja, ik ook best veel. Die van jou kende ik helemaal niet!

Ik heb eindbazen een tijdje geluisterd maar ben echt afgeknapt op het feit dat ze amper vrouwen uitnodigen en het hoge gehalte ijsbad/meditatie mannen.

Daarnaast deze week die van arie boomsma geluisterd omdat er een gast was die ik interessant vond. Vond hem niet heel erg self help trouwens.

En de podcast “waarom ben je zo?” Is 1 van mijn favoriete! Gaat er juist over dat je jezelf niet hoeft te veranderen maar er worden juist handvatten gegeven om je eigen gedrag beter te begrijpen.

Oh en zelfhulpboekenclub is ook erg leuk!

1 like

Zo tof, mooi dat je het deelt! Zij is mijn lievelings bij BoekenFM.

Haha de Nooit meer slapen van vannacht was ook mooi, je hoorde de worsteling maar ik vond dat Femke van der Laan het knap deed met deze niet-te-sturen gast. Toch met plezier geluisterd.

1 like

Paar Podcasts die ik recent geluisterd of ontdekt heb:

• Eefke: in rook opgegaan (mysterie)
  • Alle eerste dingen (van o.a. Mignon Nusteling)
  • Wie is Emmy (waarin ze op zoek gaan naar de maker van een kleur boek)
  • Wat ik vandaag weet (zelfhulp met o.a. Mayra Louise)
  • Lawines Razen (over klassieke kinderboeken)

En ik ben door Yvette echt compleet afgehaakt bij Etenstijd, jammer, want als Teun dit met iemand anders (Hiske Versprille bijvoorbeeld) zou hebben gemaakt was ik wel “gebleven” denk ik.

Edit: of Hiske met Joël gewoon natuurlijk. :heart:

5 likes

Ik kwam de afgelopen keren niet echt door de afleveringen van de Shitshow heen maar vond het deze week weer een topper, dit moment vooral

4 likes

Deze vandaag geluisterd. Gruwelijk verhaal natuurlijk maar hou wel echt van dit genre. Aanrader dus.

3 likes

Ik ben sowieso fan van de podcast psycholoog, maar vandaag had ze een hele interessante over schematherapie:

6 likes

Thema en verhaal vind ik heel interessant, maar ik kon hier niet naar luisteren. Het is echt letterlijk een recorder bij een (vrij eenzijdig) gesprek leggen en ook nog eens van slechte kwaliteit. Althans, zo komt het op mij over.

3 likes

Ben het met je eens, ze zaten overigens ook in deze docu
Bekijk 2Doc:: Femicide op Femicide gemist? Start met kijken op NPO Start

3 likes

Echt waardeloos qua kwaliteit deze podcast indd, qua recorder, maar vooral ook de opzet/gebrek aan skills om wat goeds neer te zetten. Zonde, ook gezien het gevoelige thema en dus voor de nabestaanden die eraan meewerken.

3 likes

Het bestaat al even maar vandaag alle afleveringen van dit geluisterd

Vond het mooi, tragisch en boeiend tegelijk

1 like