Podcasts (Deel 1)

Echt waardeloos qua kwaliteit deze podcast indd, qua recorder, maar vooral ook de opzet/gebrek aan skills om wat goeds neer te zetten. Zonde, ook gezien het gevoelige thema en dus voor de nabestaanden die eraan meewerken.

3 likes

Het bestaat al even maar vandaag alle afleveringen van dit geluisterd

Vond het mooi, tragisch en boeiend tegelijk

1 like

Is dit anders dan de verhalen?

1 like

Ik vond het verhaal over die oudere trans vrouw alleen wat ongevoelig in taalgebruik en het verhaal op sommige stukken. Had het even voorgelegd aan een deskundige en dan was het een stuk respectvoller.

1 like

Nee het zijn inderdaad de verhalen maar dan voorgelezen

2 likes

Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij was dat vooral citeren/parafraseren wat de medewerker van de gemeente had gezegd (neemt uiteraard niet weg dat dat niet erg respectvol was)

Tja dan kan je het respectvoller parafraseren of kiezen niet letterlijk over te nemen wat diegene zegtā€¦ vond het op meerdere plekken gewoon onnodig

1 like

Vanochtend deze aflevering half geluisterd. Echt onvoorstelbaar. Gaat over een meisje dat in een sekte beland en uiteindelijk vlucht

6 likes

Luistert er iemand hier nog naar Ik ken iemand die? Ik ben nieuwsgierig naar het nieuws van Nynke maar heb niet zoā€™n zin in die hele podcast šŸ« šŸ«¢

Zij en haar man wonen niet meer samen. Hij zit in een ā€œnadenkhuisā€.

3 likes

Oh wat is dat, een nadenkhuis?

1 like

Zo hadden ze het de kinderen uitgelegd. Ze wonen nu niet samen

5 likes

Ik vind het altijd zo ongemakkelijk dat Damn Honey heel uitgesproken is als ze zelf aan het ā€œzendenā€ zijn, maar niet kritisch zijn op hun gasten. Ik hoor net in hun nieuwste aflevering hun gast zeggen dat het dragen van een T-shirt met een merknaam erop ā€œslavernijā€ is en ze zeggen er gewoon niks van :grimacing:

7 likes

Ik heb het boek gelezen & dat sprak toch veel meer voor mijn gevoel dan de podcast. Meer zicht op de psychologische processen. Vond ook de manier van vertellen niet zo fijn om naar te luisteren, soms juist wat lacherig/bijna nonchalent of iets.

3 likes

Ik ben eigenlijk al afgehaakt bij de intro waar de gast aangaf geen feminist maar equalist te zijn. Daar ging Marie Lotte nog wel even op in met een goed punt, ze bleef ook heel beleefd wat ik me goed kan voorstellen. Maar ik vond het zelf niet leuk om te horen in de normaliter heerlijk feministische bubbel die de podcast is.

5 likes

Ja dat ook! Ik moest daarbij denken aan de aflevering overā€¦ volgens mij autisme? Waarbij de gast ook gelijk zei ā€œik ben geen feminist hoor, dat vind ik veel te extreemā€ en zij ook gewoon reageerden met ā€œoh ja hihi dat kan natuurlijk!ā€. Dat is wel al jaren geleden dus ik denk dat ze inmiddels wel anders zouden reageren, maar de irritatie zit blijkbaar diep.

2 likes

Ah was dat Mignon Nusteling toevallig? Ben benieuwd of zij daar nog anders over is gaan denken. Misschien was het wel iemand anders trouwens (en gaat het mij natuurlijk verder ook niks aan).

Ja ik snap echt totaal dat het heel ongemakkelijk is om de discussie aan te gaan met een gast, zeker als die jou een ā€œdienst verleentā€ door te gast te zijn (al is er anderzijds natuurlijk ook een wederdienst qua het genereren van bekendheid). En dat je niet mensen gaat filteren op wel/niet 100% feminist zoals wij als podcasthosts erover denken. Ik ga ā€˜m misschien nog wel verder luisterenā€¦ Eens zien wat ik er dan van vind

Nee, Bianca Toeps. Nou vind ik haar sowieso al vrij irritant, dat helpt ook niet :smile: En ja het lijkt mij ook heel moeilijk om dan tegen iemand in te gaan, maar aan de andere kant: als je jezelf zo profileert als feministisch platform en zelfs boeken uitbrengt met de beste comebacks op problematische opmerkingen, hoort daar ook wel enige verantwoordelijkheid bij vind ik.

4 likes

Volgens mij zei sigrid kaag dit ook bij de specials over partij leiders! Ik vond dat toen ook erg jammer!

3 likes

Zij zat ook op het forum toch? Of verwar ik haar met iemand anders?

1 like