Podcasts (Deel 1)

Ik luister wel vaak ‘de Volkskrant elke dag’ maar ik vind de afleveringen waar de hoofdredacteur het gesprek leid niet zo. Zijn conclusies vind ik vaak kort door de bocht, hij onderbreekt heel vaak diegene die wat verteld waar ik benieuwd naar ben, hij herhaalt vaak dat wat de ander heeft verteld maar dan in andere woorden (alsof je als luisteraar niet oplet). Wel jammer want de onderwerpen zijn wel interessant en opzich heeft hij een heldere stem en duidelijke manier van spreken.

3 likes

Alledaagse vragen vind ik leuk.

ik luister nu de podcast van Anna Archer “Inside Anna’s Mind”. Kan hem echt aanraden als je geïnteresseerd bent in mental health!!! En gewoon chille vibes

3 likes

Ik weet niet of hij al getipt is, maar de podcast “Er is iets vreemds gebeurd” vind ik echt heel leuk/goed!
Mensen vertellen daarin over dingen die ze hebben meegemaakt die niet te verklaren zijn. Zoals dat het spookte in hun huis of dat ze allerlei tekenen hebben gekregen van een overledene.
Vind het altijd heel bijzonder en intrigerend als mensen zulke dingen meemaken en deze podcast is ook nog eens erg fijn om naar te luisteren.
Vooral het verhaal in aflevering 3 over de eenogige pad heeft veel indruk op me gemaakt.
Op podimo staat ie!

7 likes

Ik was al opzoek naar zo soort podcast. Goeie tip! Deze ga ik zeker luisteren! :grin:

2 likes

De serie I’m not a monster van de BBC heeft een tweede serie, The Shamina Begum story.

Investigating the story of Shamima Begum. At 15, she ran away from her London home with two school friends to join the terror group ISIS in war torn Syria. Now she wants to come back. It’s a tale that has gripped the world, but there are different ways to tell it. Josh Baker has been following the story since 2015 when Shamima Begum left for the Islamic State group. For Series 2 of I’m Not a Monster he investigates what really happened.

Ik heb de eerste aflevering geluisterd en vind het erg interessant. Ben benieuwd naar de rest. Iedere woensdag komt er een nieuwe aflevering online.

6 likes

Ik ben de podcast van Marc Marie en Aaf echt helemaal zat, vooral door Marc Marie. Steeds dezelfde uitgekauwde grapjes en hij hoort zichzelf wel heel erg graag praten.

@pastelzwart , ik ben ook weer heel benieuwd naar dit deel van de serie. Vond de eerste erg goed gedaan.

10 likes

Ja herkenbaar, ik luister niet meer. En ik ben boos op BNers met podcasts sinds Televisië gestopt is :joy:

6 likes

fluisterstem “kom even dichter bij de radio zitten”

6 likes

Iets over taal
“Dat vindt Paulien vast niet goed”

4 likes

Ja deze is echt prachtig en zo gaaf gemaakt! Heb van iedere aflevering gesmuld en zeker die van de eenogige pad inderdaad!

3 likes

Ik ook! Volgens mij komen er binnenkort nog meer afleveringen

5 likes

Voor wie Hiske Versprille mist (rip makkelijke eters) in de nieuwste Culturele bagage wordt ze geïnterviewd. De eerste paar minuten moeten ze nog een beetje inkomen, maar daarna is het wel vermakelijk

5 likes

The Psychology of your 20’s 68. The myth of the “dream job” - The Psychology of your 20’s | Podcast on Spotify

Podcast die ik de laatste dagen heb ontdekt. Interessante onderwerpen en ook een rustige stem.

Ah jammer, toch heel persoonlijk.

Ik ben heel benieuwd naar het boek van Stephanie, wil het wel lezen. Heeft iemand hier het al gescoord?

3 likes

Ik kan hem vandaag ophalen! Ben benieuwd

1 like

Leuk! Ik ben ook heel benieuwd haha

4 likes

E-book gekocht en eerste hoofdstuk is al geweldig.

O leuk! Schrijft ze zoals ze praat?