Podcasts (Deel 1)

Ja idd beetje platte onderwerpen bij vice te lui om te lezen, maar wat ik tot nu toe heb gehoord was wel interessant en goed gedaan. Dat vind ik dan heel wat goed maken :wink:

1 like

Ik heb vandaag afl.4 geluisterd. Ik luister voornamelijk tijdens het wandelen en deze vind ik heel fijn.
Heb je ook andere podcasts van wondery geluisterd?

1 like

El Tarangu!!!

Ik luister nu TBS en Daders, beide ook interessant!

Daders vond ik heel interessant, TBS ken ik nog niets. Thanksss

Ja dit vond ik ook al. Heb toevallig vandaag een oude aflevering opnieuw geluisterd (deze tijd doet rare dingen met je :joy:) en vond die veel leuker dan de laatste paar!

2 likes

Weet niet of het je ding is hoor, maar “Wat ik wou dat ik wist podcast”?
Meeste afleveringen zijn gemaakt door 1 meisje (dus zonder gast) en ze heeft het vaak over heel luchtige onderwerpen.

1 like

Ik vond Daders echt niet zo best eigenlijk :grimacing: Die presentator doet alsof hij de Ă©nige is die de Echte Vragen durft te stellen maar vervolgens is hij totaal niet kritisch, stelt geen goede vragen en praat hij zijn gasten alleen maar naar de mond. Snap wel dat het behoorlijk zenuwslopend kan zijn, volgens mij zit hij ook bij die daders thuis? Maar breng het dan niet alsof je keiharde journalistiek beoefent terwijl het eigenlijk gewoon “aapjes kijken” is.

Edit: laat ik ook nog iets constructiefs zeggen :sweat_smile: Ik ben de laatste tijd weer helemaal verslaafd aan Invisibilia en 99% invisible! Echt genieten om naar een mooi verhaal te luisteren tijdens het wandelen :blush:

5 likes

Ja fijn is deze podcasts hĂš! Nee nog geen andere geluisterd van wondery. Best slim om daar eens naar te zoeken. Heb jij toevallig nog een aanrader of was je juist op zoek naar meer? :wink:

Ja heel fijn! Dat laatste inderdaad, ga gewoon maar iets proberen, moet er toch altijd een beetje inkomen. Als ik iets leuks heb gevonden laat ik het weten!

1 like

Hahaha ja echt precies dit inderdaad!

Oh die heb ik ook al uit! Vond die eigk iets minder, maar weet niet zo goed waarom

Ben nu “the walker” en “true crime schotland” aan het luisteren, ga ook wel heel goed op dat wollige Schotse accent

1 like

Oh jammer! Ik luister niks Engels, behalve heavyweight. Dat vind je misschien ook wel goed. Gaat over mensen die al hun hele leven een vraag hebben, bijv waarom ze uit hun studentenvereniging geschopt, en dan gaan ze dat samen achterhalen

Oh ik zet hem in m’n lijst, thnx! Vind het zo lastig met goeie podcasts, het is echt hit or miss, of na twee afleveringen afgezet, of 200 afleveringen in 2 dagen

1 like

Ja heb ik ook! Mijn ultieme hit is de volksjury, maar daar loop ik heel erg op schema. En alles van schik dan

Oh ja volksjury! Die kan ik 2 afleveringen hebben en dan niet meer? Maar moet die ook maar weer eens oppakken

Holymoly jongens ik ben in shock. Spuit 11 hier heeft afgelopen week eindelijk De brand in het landhuis geluisterd en ik zou zweren dat ik ooit 100 jaar geleden hier een spoiler heb gelezen dat het allemaal nep en verzonnen was. Dus met dat in mijn achterhoofd heb ik geluisterd. Heb zelfs nog gedacht ‘oh wat leuk en sportief van die journalisten en museumdirecteur en Arthur Brand (love de kunstdetective) dat ze zo meewerken’ en ‘goh wat leuk geacteerd met die achtergrondgeluiden enzo die stukken dat hij bij oude mensen thuis op visite gaat om hen dingen te vragen’.

En nu ging ik dit topic doorlezen op zoek naar tips voor soortgelijke podcasts (dacht ik bij de eerste paar ook nog ‘hmm nee dit is waargebeurd dat is niet hetzelfde’) kom ik erachter DAT HET LANDHUIS ECHT IN DE FIK HEEFT GESTAAN :exploding_head: :exploding_head: :exploding_head:

Edit: ik heb net Simon en Marion gegoogeld en ze zien er echt precies zo uit als ik had verwacht. Dat vind ik op de een of andere manier dan wel weer geruststellend.

Edit2: oh ja ik had nog wel een vraag. Aan het einde van aflevering 5(?) zegt hij dat hij wel weet wie de Klokkenluider is maar in aflevering 6 komt hij daar helemaal niet meer op terug? Of heb ik dat gemist? Of is het overduidelijk dat Frits Bevort is en snapt iedereen dat behalve ik? En heeft die dan ook die brief geschreven die is ondertekend door E. Markgraff?

Edit3: Dat het andersom zo was, was al wel duidelijk. Maar blijkbaar heeft Rob Bartol ook geen hoge pet meer op van Simon. http://robbartol.nl/index.php/de-brand-in-het-landhuis-ontrafeld
Oke nu ga ik echt slapen doei

2 likes

Haha, dit had ik dus ook! Vond het einde al zo teleurstellend ‘saai’, want had verwacht dat er iemand nog spontaan omgelegd zou worden ofzo. Maar het is dus waar gebeurd!

1 like

Ik weet dat veel mensen het bij podcasts niet fijn vinden als het over corona gaat, maar ik vind dat dus juist wel!
Polititia heeft nu al 4 coronaspecials, gaat dus over politieke situaties en het corona virus. De laatste ging over de situatie in het Caribisch gebied, er is dus iedere x een expert die alle vragen beantwoordt.
Wat ik er fijn aan vind is dat er niet wordt gesproken op een manier alsof de luisteraar alles al moet weten, en titia vraagt bij ieder moeilijk woord om verduidelijking.
Ook big vegan sister heeft een corona special, basically anderhalf uur ranten over de maatschappij en hoeveel privileges mensen hebben (of juist niet). Vond ik heerlijke vlaag aan herkenbaarheid om te luisteren.

Damnhoney had er trouwens ook 1 over validisme, die vond ik heel goed! Ze hadden daarvoor ook een checkup aflevering met elkaar, die was wel oké.

Iemand anders nog tips voor laagdrempelige corona podcasts?

Als je ook in het Engels luistert is Worst Year Ever misschien wel wat?