Pokémon (GO) topic

Oké ik ben echt een noob (haha dit woord) vergeleken jullie met dit spel. Was laatst dus weer sinds het spel uitkwam weer gaan spelen en ik vind het dus echt heel leuk. Maarre even een vraagje. Is er een manier dat als je een Pokémon aan het vangen bent, je dan ziet hoeveel Candy en evolutie’s je al hebt van die Pokémon? Nee toch? Dat lijkt me echt handig namelijk.

Ook heb ik deze Pokémon sinds gisteravond en volgens mij is het mijn eerste legendarische pokemon :tada: oké, hij is niet sterk ofzo denk ik, maar ben er toch heel blij mee :grimacing:

2 likes

Dankjewel!

Thanks! Zal je soms wel eens vragen denk ik om hem een update te geven. :stuck_out_tongue: Maar op een gegeven moment staan de meeste mensen er ook wel in denk ik.

2058 6613 3286 Dit is mijn trainer code! Naam is Eefjeke

Ik heb een vraag voor jullie: als jullie in een raid gaan, dan kan je kiezen of je de Pokémon zelf samensteld of dat het spel voor je kiest. Wat is het handigste?

Ik zie soms dat de Pokémon zo laag in cp zit, bijv 1200 terwijl ik zelf sterkere Pokémon heb van bijv 2700cp. Iemand die me het kan en wil uitleggen?

Het spel kiest vaak pokemon die het verdedigend lang vol houden of waar de moves weatherboosted zijn. In het begin werd altijd Blissey gekozen, terwijl die bijna geen damage doet, maar gelukkig is dat snel gecorrigeerd.

Als de groep spelers groot genoeg is en het je niet uitmaakt hoeveel ballen je krijgt om de raidbaas te vangen kan je het op de gekozen samenstelling houden.

Als het een kleine groep is of je meer damage wilt doen voor ballen kan je beter pokemon kiezen die supereffective damage doen, dus bij een Tangela Pokemon met firetype moves of bij Regirock Pokemon met watermoves. Vaak zijn er meerder movetypes supereffective, dan kan je ook kiezen op basis van weatherboosted.

Het makkelijkst is online even opzoeken welke pokemon het meest effectief zijn tegen wat, dan tevoren je attack parties samenstellen en opslaan. Dan hoef je niet tijdens je lobby tijd helemaal uit te zoeken wat de handigste groep is.

:tada:

8 likes

Ik laat vaak het spel gewoon kiezen, tenzij Pokémon met lage CP er tussen staan dan wissel ik ze om of als Gyarados mist want die wil ik bijna altijd er wel bijhouden want die is gewoon sterk bij mij.

Nice! Moet wel steeds lachen als ik 'm voorbij zie komen sinds een Youtuber hem “shiny toilet” noemde.

2 likes

Yippie en ik vang nu ook weer een shiny wingull. Nu heb ik ze beide shiny. :heart: En had ook al een gewone van zijn evolutie. Ik ben weer compleet.

2 likes

Mooie cp! 1234 :grin:

1 like

Ik vind t echt top, al die vrienden, ik ga vet snel in level omhoog. Op het derde vriendschapsniveau ga je zelfs 50.000 xp omhoog. Kom maar door met die cadeaus

1 like

Wie heeft dit nog meer: versla ik bijv een blauw team en ik ga er dus in met rood en ik hou deze gym voor dagen soms rood, niemand kickt me er uit… dan krijg ik geen coins. Is dit herkenbaar? Ik erger me kapot er aan…

Ik heb het nu ook met een gym ja, sta daar nu al drie dagen in. Ik probeer nu op meerdere gyms in te zetten zodat ik dagelijks coins krijg maar dat lukt niet altijd - heb dan bijvoorbeeld ook weer dat er drie dezelfde dag uit gekickt worden terwijl ik dan al aan de maximale coins zit. Levert dan ook niks meer op haha. :sweat_smile:

Hebben jullie de aankondiging trouwens meegekregen?

2 likes

Oeh, die 7 km eieren. Dat wordt lopennnnnnn :scream:

Ik moet alleen Tauros nog. Kangaskhan heb ik vorig jaar met een event gevangen (toen was Unown ook veel te vangen die dag) en Farfetch’d krijg ik van een huisgenoot. Ik heb ook vijf Unowns. :tada: Eigenlijk zes maar ga dus 1 ruilen voor een Farfetch’d.

1 like

Ik zou die Farfetch’d ruil echt uitstellen/annuleren. Dikke kans dat je zelf een Farfetch’d hatcht.

Ik vind die 7km eieren echt leuk! Eigenlijk wat anders dan al die alolan uit die eieren. Heb ze wel al allemaal behalve kangaskan. Farfetch’d is ook 1 of 2 dagen in Nederland te vangen geweest en tauros heb ik geruild (vorige week nog😅).

2 likes

vind die 7km eieren leuk, maar ook wel een beetje jammer dat de pokemon dan minder speciaal worden. had een aantal tauros uit amerika, die heeft dan straks iedereen hier

1 like

Ja dat is wel zo he. Maar ik vind het persoonlijk wel heel leuk dat je dan een hele generatie echt compleet hebt. Nu vond ik het ook leuk dat ik bij ons in de vriendengroep als enige een mewtwo had, maar die zal dadelijk ook iedereen wel hebben. Denk dat vroeg of laat toch alle Pokemon overal komen. Net als solrock en lunatone en plusle en minun waren ook voor bepaalde werelddelen maar die zijn ook steeds overal te vangen. En Corsola en farfetchd zijn ook al in Nederland te vangen geweest terwijl die ook regio exclusief waren.