Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Politieke betekenis

De term Boreaal Europa kan in de politiek in sommige gevallen in een andere context gebruikt worden, volgens sommigen[1] als eufemistische verwoording dat Europa van oorsprong een blanke bevolking had en de wens om dat zo te behouden, hoewel in ieder geval Thierry Baudet het woord in een andere context gebruikt heeft[2]. In een artikel van De Correspondentwordt beargumenteerd dat de term door extreemrechtse politici als Jean-Marie Le Pengebruikt wordt om de stichtingsmythe van het Arisch ras the duiden[3][4]. Het begrip wordt ook gebruikt in teksten van de Italiaanse reactionair Julius Evola[5]. Het gerelateerde begrip “hyperborea” wordt gebruikt door Russisch Nationalistische bewegingen na de val van de muur als aanduiding voor etnische Russen[6]. Ook heeft het gebruik van de term mogelijk bijgedragen aan de breuk tussen Jean-Marie Le Pen en zijn dochter Marine Le Pen[7]

Dit bedoelt hij dus. Doodeng.

4 likes

Oh
Er is ketterij binnengedrongen in ons spirituele vacuĂŒm. :cry: Eh oke. (ik loop een paar minuten achter trouwens)
Haha I can’ttttttttttt. Wtf zegt deze man allemaal?

4 likes

Als wij de helft al niet begrijpen, hoezo vinden zijn keizers dit soort speeches dan goed? Wat trekt mensen dan aan in dat elitaire geneuzel vol woorden waarvan niemand ooit heeft gehoord behalve de schrijver van het Groot Dictee.

2 likes

Wow jezus. Echt hoe kun je hierop stemmen. Dit is zo eng :anguished:

AMSTERDAMSE GIRLS

25% GroenLinks!!!’n trots op jullie

22 likes

Woop:) toch nog iets van goed nieuws!

1 like

:green_heart::green_heart::green_heart:

2 likes

En Groningen ook🎉

3 likes

Ik heb de tv uitgezet maar nu ik alles hier lees klinkt het als een les van een wazige docent die een hele hoop zegt maar eigenlijk totaal geen punt maakt

Oja even dat jullie het weten mijn forumnaam heeft niks met Thierry te maken

11 likes

Ik zie de speeches van de rest wel op NOS app maar niet die van Baudet :joy: die van Baudet heb ik gemist

1 like

Wanneer zijn de officiële uitslagen bekend? Ik heb net geteld en ben in shock door een paar dingen, maar ik mag denk ik nog niks delen hé?

Als de uitslagen uit zijn kom ik vuur spuwen

5 likes

11 likes

Bedankt voor jouw inzet :bouquet:

(Niet sarcastisch)

3 likes

De L van Minerva.

9 likes

Lief!!! Maar het is flink betaald hoor. Ik was de enige die echt geïnteresseerd was in de politiek. De rest had ‘gewoon’ wat gestemd, haha. Die doen het denk ik voor de centen!

2 likes

Ik dacht dat het vrijwilligerswerk was hahah maar alsnog bedankt!!

Die gast van denk zegt net:’ de nacht is nog jong’, en toen dacht ik bij mezelf:’ Serieus? fuck dit man ik ga naar mijn nest :joy:

1 like

Omggggg ik wou net nog iedereen op tv bedanken dat ze het woord ‘gamechanger’ hebben thuis gelaten dit jaar. Zegt die vent dat net echt 5 sec geleden ineens :joy:

Hehehehe

22 likes