Tja, dat geloof ik ook wel, maar dat is helaas niet iets wat ik als stembureaulid kan regelen.
Net een uurtje terug van stemmen tellen, wel heel andere uitslag dan ik had verwacht. Dacht dat het misschien aan de buurt van het stemlokaal lag maar het is dus een landelijk ding dat FvD zoveel stemmen heeft
Ben na wat ik hier las nu wel benieuwd naar de durewoordenspeech van Baudet, is die ergens terug te zien?
Sinds half twee thuis van het stemmen tellen. In dit boeren N-H dorp helaas meerderheid FvD. Als stembureaulid zag ik gewoon aan sommige mensen dat ze FvD gingen stemmen. Oke niet letterlijk natuurlijk, maar er was echt een bepaald soort type dat ik er van verdachtte. Ook een beetje ongenuanceerd misschien (maar ben moe): ik vind dat sommige mensen echt niet mogen stemmen. Sommigen hadden geen idee wat ze deden, dat er twee verkiezingen waren en hoe het werkte met de biljetten deponerenâŠ
Mag ik even vertellen dat Utrecht me FUCKING trots maakt, zeker na het incident maandag. Utje is niks veranderd en godzijdank stemt bijna iedereen hier nog met hart
Oké de uitslag:
- GroenLinks 28% fuck ja bijna 1/3
- Dâ66 14,5%
- VVD 12,6%
- PvdA 8%
- PvdD 6.8%
Bitches, Thierry staat niet eens in onze top 5. Fucking partij voor de dieren meer stemmen dan hij!!! (Hij staat op 6 met 6.7%) FUCK hem voor zijn walgelijke poging om stemmen proberen te ronselen over wat hier maandag gebeurd is. Love mijn stad, love alle culturen die hier samenleven en de mensen hier.
Utreg mooiste stadsie in t hartsie van het land
In mijn stad heeft fvd met 19,5% gewonnen. Nog meer reden om te verhuizen. Ben ook na 2017 niet eens verbaasd wel diep teleurgesteld!
Ik lees nu net dat fvd met 1 zetel meer VVD voorbij gaat in de eerste kamer op twitter.
Ja vind het echt erg. Hoop stiekem dat het niet zo is.
Dat laatste is super enge gedachte damn! Nachtmerrie waardig bluhhh.
Hahah denk ook niet dat trump dat zal begrijpen moet wel in gebrekkig kinder Engels dan.
Tenminste nog iets positiefs (voor de meeste dan). 't is lente!
Verder kak met peren
Zou het kunnen dat veel mensen op basis van de stemwijzer en het verkiezingsprogramma op fvd hebben gestemd? Dat heb ik namelijk zo veel gehoord in mn omgeving (âoh even de stemwijzer doenâ), en die mensen hebben niks mee gekregen over zijn uitspraken over ras en vrouwenintimidatie? Ik probeer te begrijpen wat er is gebeurd
Hahaha Tokkies gonna Tok
omg trots op mân stadjes zwollywood en lidda
Ik ben het met je eens, maar vraag me wel af of punt 2 en 3 niet een averechts effect gaan hebben. FvD is nu groot, maar zal in de eerste kamer waarschijnlijk behoorlijk genegeerd worden (GL en PvdA lijken me idd logischere opties om mee samen te werken). Daarop gaat Thierry waarschijnlijk alleen maar nog meer moeilijke woorden roepen en zeggen dat er niks verandert etc. Dan komen de tweede kamerverkiezingen en zijn zijn kiezers (+ nog meer mensen?) boos en wint hij.
Dan zitten we echt met een probleem.
(even voor de duidelijkheid: dit is hardop denken, ik hoop absoluut niet dat het zo loopt)
Fuuuuuck wat is dit?! Ik schrok echt heel hard toen ik de NOS-app opende net. Gelukkig hebben de reacties hier (vooral @Zemraluani, thanks!) me een beetje kunnen kalmeren/geruststellen. But still, teleurgesteld in dit land
FvD de meeste stemmen hier. Schaam me dood voor deze stad waar ik al mijn hele leven woon
Veel mensen geven geen ene fuck om het milieu en andere mensen. Die stemmen voor hetgene waar zij persoonlijk beter van worden (denken ze dan hĂš). Ik hoor het zo vaak. Als die lastige buurman bijvoorbeeld net een kleurtje heeft, is de kans groot dat wij gekleurde mensen allemaal het land mogen verlaten van deze persoon. Etc. etc. Heerlijk kortzichtig allemaal.
Ik dacht precies hetzelfde! Thank god voor al die bejaarden in mijn gemeente die CDA stemmen. FvD en PVV staan namelijk 2&3 GL heeft in mijn gemeente wel op een mooie 4e plek dus ik ben blij dat ik ben gaan stemmen.
De opkomst was ook maar 55% in mijn gemeente⊠Wat een teleurstelling.
Ik werd wakker en hopsakee weer in mineur. CDA is de grootste in mijn stad maar gevolgd door PVV en FvD. Niet te geloven.