Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

“In de dagen daarna – onder de Nederlandse aanhang van alt-right – vermengen honderden geestdriftige berichten over de aanslag in Christchurch zich met de uitgelaten stemming over de aanstaande Statenverkiezingen die een groot succes beloven te worden voor Forum voor Democratie. Op 17 maart verschijnt op 4chan een forum met de titel ‘lavender revolution’ – een ironische verwijzing naar Baudets voorliefde voor lavendel, waarop in minder dan vijf uur tijd meer dan 350 reacties verschijnen. Een van de veelal Nederlandse deelnemers legt de buitenlandse gasten bondig uit waarom FvD moet winnen: ‘Thierry Baudet neemt een sterk standpunt in tegen immigratie en is voor het behoud van Nederland als een witte natie. Hij is goed ingelezen over onderwerpen zoals de verschillen in IQ tussen rassen.’ FvD is, schrijft hij, ‘onze partij’.”

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/-alsjeblieft-tien-doden-we-hebben-een-terroristische-aanslag-nodig-hoe-gebruikers-van-extreemrechtse-fora-reageerden-op-de-schietpartij-in-utrecht~bf72207c/

dood- en doodeng dit soort mensen.

1 like

Oooooh nu snap ik waarom John de Mol zijn bedrijf Talpa heeft genoemd

12 likes

Niemand kent Ron, Ron leeft al zijn hele leven in de schaduw van zijn broer Carlo. Ron had één droom. Meedoen aan Wie is de Mol?. Elk jaar weer schreef hij hoopvol een brief of hij mee mocht doen, telkens was het een nee. Eindelijk, mocht Ron mee. Was nog niet aangekomen in Georgië en vloog er alweer uit. Mocht zijn team hem redden, in de opera, maar dat deden ze niet. Ze lieten Ron vallen.

14 likes

Straks wordt SBS een Baudet Bolwerk. Dat zal die liegende elite van NOS/Volkskrant/RTLnieuws leren

1 like

42 likes

Maar dan weten ze ons meteen te vinden. Arme mods die dan een golf van boze, zure mensen moet tegenhouden :rofl:

2 likes

Jemig wat erg. Ook zo bizar dat deze mensen dus super selectief verouderd wetenschappelijk onderzoek aangehaald door Thierry meer vertrouwen dan de gigantische groep wetenschappers die het verschil in iq tussen rassen (en het uberhaupt bestaan van rassen) ontkrachten

3 likes

interessant gesprek ook

1 like

Zo naar dit, bah.

1 like

Ik ben bijna altijd teleurgesteld in Jinek. Zij gebruikt haar podium zo slecht. Misschien mag ze niet van de zender ofzo.

Overigens snap ik best dat mensen denken: wat heeft het voor zin als ons kleine land in het klimaat gaat investeren terwijl China en de VS maar doorgaan.

Ik vind het echt goed dat jullie je massaal hebben aangemeld voor politeke partijen. Zelf voel ik me op dit moment met geen één partij echt verbonden. Ik vind het heel jammer dat VVD de enige ‘normale’ rechtse partij is (en niet eens echt want zij doen ook regelmatig PVV achtige uitspraken op twitter bijv.)
Ik zou graag willen dat er een iets klimaatvriendelijker (en misschien economisch iets rechtser) D66 zou bestaan.

Daar ben ik misschien nog wel het meest boos over: dat rechts zo’n slechte naam krijgt door al die achterlijke partijen als fvd en pvv.

8 likes

Ik heb dit kunnen kijken tot die witte man met die trui en die bril rond de 6.5 minuut die verschrikkelijke bagetaliserende rotkop begon te trekken. Geen enkel inlevingsvermogen.

2 likes

Op het boekenbal ook echt :roll_eyes: dapper man, daar ga je echt zieltjes winnen.

8 likes

Wat ik vooral jammer vind is dat hij later aangaf zich uit te willen spreken omdat er kunstenaars, wetenschappers en journalisten gekwetst waren door zijn speech. Halllooo denk ook even aan álle andere mensen die gekwetst worden hierdoor en door die hele partij.

4 likes

Ja dat inderdaad, en hij had het ook prima allemaal kunnen benoemen.

Ja maar het was wel op het boekenbal dus denk dat de aandacht vooral daar naar toe ging vanwege die setting. Hij wordt natuurlijk ook maar geciteerd.

Hij zegt tenminste wel wat. Alhoewel ik Freek natuurlijk wel een enorme aandachtzoeker vind denk ik wel dat hij het goed bedoelt en echt begaan is.

Hij is natuurlijk wel enorm hysterisch maar de reacties erop zijn ook weer hysterisch waardoor het allemaal een soort negatieve spiraal wordt.

2 likes

Dit ging ook om wat hij achteraf zei, hier gaat het ook alleen om zijn “eigen” groep. Ik ben gewoon heel bang dat mensen niet zien hoe gevaarlijk het racisme van Baudet is, of dat ze zich er door hun eigen privilege niet voor interesseren.

Ik vind het ook erg simplistisch en kinderlijk. Een beter wereld begint bij jezelf. Je kan alleen je eigen gedrag constructief veranderen, dus begin daarmee.

5 likes

Shit Hee. Ik heb les van hem gehad. Geen enkel inlevingsvermogen toont die vent

1 like