Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Maar waarom niet stemmen voor een partij die meer wil doen qua geld voor hen zonder het bij anderen weg te halen die het ook nodig hebben.

Stemmers van populistische partijen hebben vaak het idee dat het geld wat naar bijstand, zorg en andere hulppotjes gaat dezelfde euro’s zijn die nu naar immigratie gaat.

Alsof er maar max. X euro is voor kwetsbare groepen en iedereen het daarmee moet doen.

10 likes

Hahaha ik niet.

2 likes

Ik denk maar even hardop; vluchtelingen die in wat goedkopere woningen ondergebracht worden terwijl de buren de eindjes aan elkaar moeten knopen. Dan is het: ja, zij krijgen het allemaal toegeworpen. Etc.

21 likes

Ha dames, Bedankt voor jullie reacties, zo fijn om te zien dat jullie ook echt openstaan voor mijn reactie en inhoudelijk reageren! Ik vond het wat spannend om een tegengeluid te laten horen. (Omdat ik nog even niet weet hoe ik op meerdere personen kan reageren nog maar even op deze manier).
Ik denk dat Lula het wel mooi samenvat. Ik zie in mijn omgeving echt veel gefrustreerde reacties; ‘mijn buren werken niet, krijgen alles toegeworpen en ik maar werken’
maar ook: ik sta al jaren ingeschreven en zit nog steeds op een zolderkamertje/ antikraak terwijl vluchtelingen voor gaan. Dat is na een scheiding o.i.d. ook best moeilijk denk ik…

Even voor het beeld: Zelf heb ik Partij voor de dieren gestemd :heart_eyes_cat: en ben in mijn omgeving echt een ‘geiten wollen sok’ maar heb ook begrip voor mijn omgeving. En denk dat het niet slim is om iedereen weg te zetten als dom o.i.d.

6 likes

Haha omg als hij op het forum zat moest zijn titel echt ‘praeses van Nederland’ worden.

Ik zag hem net. Heb niet gespuugd sorry. Wel boos gekeken.

Ik snap trouwens ook niet waarom immigranten de schuld krijgen van alles, maar ik kan mensen hun woede (veroorzaakt door de politiek niet door die immigranten zelf) wel begrijpen.
Een vriendin van mij moest haar studentenwoning met iedereen die in dat complex woonde verlaten omdat er immigranten werden ondergebracht. Dan snap ik dat je even niet denkt ‘ja zij hebben het erger dan ik’.

5 likes

Wow, dat vind ik dan wel weer heftig en niet goed te praten! Ongelooflijk dat je zo een reactie geeft op een aanslag.

Misschien moeten de mensen die op de lijst staan voor zo’n woning ook eerst even een jaar in een azc gaan wonen. Wellicht hebben ze dan meer begrip voor de situatie.

16 likes

Maar dit echt. AZC’s zijn echt niet ideaal hoor. Beter dan een vochtige tent in Griekenland maar probeer je voor te stellen dat je met je gezin en/of andere mensen op een zaal of kamer slaapt. Als je geluk heb mag je koken in een gezamelijke keuken, soms in samengestelde groepen maar vaak krijg je ook gewoon lauwe bakjes magnetronvoer dag in dag uit. Er is bijna niks te doen. Je hebt geen school, geen hobby’s behalve wat vrijwilligers organiseren. Je woont in de middle of nowhere dus even het dorp ingaan is rustig 45 minuten lopen. Ieder moment kan je worden verteld dat je je spullen in X tassen mag pakken en naar een nieuwe plek gaat dus er is nauwelijks mogelijkheid om iets op te bouwen.

12 likes

Maar op veel plekken is de situatie natuurlijk ook weer anders. Het is vaak niet zo makkelijk dat je in een paar steden/dorpen verderop wel een huis/plek op camping zou kunnen vinden. Zou dit het geval zijn dan ben ik het compleet met je eens. Maar helaas, er is echt wel een tekort aan ‘betaalbare woningen’

Eens, maar als gescheiden vrouw met je kinderen bij je ex moeten wonen omdat je 5 jaar op een sociale huurwoning moet wachten (wat niet eens lang is) is ook erg. Niet vergelijkbaar, maar ik snap wel dat je dan gefrustreerd raakt als vluchtelingen je woning wegkapen. (Nogmaals niet hun schuld.)

Ik lees nu dit artikel https://www.vn.nl/jfvd-safe-space-rechtse-jongeren/ best interessant om de beweegredenen van deze jongeren te lezen maar bij de regel ‘waarom het belangrijk is dat de vrouw haar rol als moeder en echtgenote terugkrijgt, in plaats van alleen maar carrière te maken’ haak ik eigenlijk weer af. Waarom willen zoveel jonge mensen terug in det tijd. Waarom moeten we mensen in bepaalde roltypen duwen. Waar is de vrijheid die FvD eigenlijk predikt? Gaat het dan toch alleen om de privileges van de witte man? Echt zoveel tegenstrijdigheden.

2 likes

De eigen onvrede wordt dus opnieuw afgewenteld op een ander, een zondebok. Helaas heeft de geschiedenis ons nog steeds niet geleerd dat dit niets oplost, enkel meer problemen creëert.

‘Omdat ze geen vrienden meer over had, besloot Lonneke zich na de verkiezingen aan te melden voor de JFVD. Ze weet nog goed hoe bevrijd ze zich voelde op de eerste Forum-borrel waar ze naar toe ging, in Amsterdam. ‘Ineens maakte ik gewoon de grapjes die anders nooit konden.’ Zeggen dat je alle moslims wil deporteren bijvoorbeeld. ‘Niet dat ik dat echt wil, maar het is fijn om vrijuit dat soort geintjes gewoon te kunnen maken.’

Leuke humor die Lonneke. Lijkt wel De Speld zeg.

34 likes

Je hoeft dit mij niet te vertellen want ik denk er net zo over als jij, maar ik probeer mezelf wel in die mensen te verplaatsen (daarom zeg ik ‘je woning’ zo praten zij ofc ook) en ik denk dat dat meer helpt dan ze wegzetten als aanstellers die janken om een woning.

Het zijn echt niet alleen mensen die ‘een keuze’ hebben.
Zoals ik al zei bijv zo veel gescheiden vrouwen die dit hebben. Je krijgt daar geen voorrang voor tenzij je in elkaar geslagen wordt en zelfs dan moet je dat maar bewijzen.

5 likes

Sarah zit tegenover hem en oppert: ‘Linkse mensen dragen vaak geitenwollensokken.’ Frederik negeert haar, gaat door over de pindakaas: het is Calvé, niet zijn favoriet. ‘Ik houd stiekem van heel linkse pindakaas, die van de EkoPlaza.’

Wat een figuren, echt geobsedeerd door links/rechts, zelfs de pindakaas moet eraan geloven :joy:

21 likes

Ja, maar hij eet wel het liefst linkse pindakaas van ekoplaza!

In elkaar geslagen en bedreigd worden maakt ook al niet uit. Wij hebben jaren bij mijn grootouders gewoond voordat mijn moeder een huis had.

2 likes

Ja ik vind dat echt niet ok en dat is niet de schuld van vluchtelingen maar ik kan me gewoon wel voorstellen dat mensen gefrustreerd zijn. Zeker als je misschien niet goed bent met politiek en dan mensen gaat napraten zoals dhr. Baudet die de oplossing beloven.

… ik zeg toch nergens dat ik daar geen begrip voor heb.