Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2023

Zit je ook in Nijmegen?

1 like

Ik moest ook drie keer maar kwam er gisteravond achter dat m’n huisgenoten als niet-Nederlanders helemaal geen stemrecht voor de provinciale Staten hebben haha dus het bleef gelukkig bij vier formulieren

3 likes

Ondanks het meestal een teleurstelling is, vind ik uitslagavond altijd leuk juist haha. Toen ik twee jaar geleden op stembureau werkte vond ik jammer dat ik verder geen tijd had om het echt te volgen.

4 likes

Mijn vriend zit in het buitenland dus ik moest voor hem stemmen, blijkt de partij die hij doorgaf helemaal niet mee te doen met de waterschappen :smiling_face_with_tear: stond een mega lange rij achter me en ik hem stressbellen in het stemhokje haha jezus

6 likes

Haha, ik heb een keer een foto gemaakt van het stembiljet, zodat ik niet achteraf zou gaan twijfelen of ik wel goed had gestemd (slaat nergens op dat twijfelen, maar goed :laughing: )

En die stress met open- en dichtvouwen herken ik ook ja, en dat is dit keer dubbel zo erg :sweat:

1 like

Weet niet meer tijdens welke verkiezing het was, maar ik ben een keer in huilen uitgebarsten omdat ik de uitslag zo erg vond (had wel PMS op dat moment maar toch).

2 likes

Gewoon op de PvdA stemmen dus :smiley:

3 likes

Voor de stembureau leden; wij mogen niet meer scannen en moeten nu alles handmatig invoeren. Jullie ook?

1 like

Wat strepen ze nou eigenlijk af als ze je stempas controleren? Je postcode? Je bsn?

1 like

In onze gemeente scannen ze geen stempassen. Maar we kijken of de pas in het register met ongeldige stempassen (recent verhuist, nieuwe pas aangevraagd, overleden) staat en of je identiteit klopt.

1 like

Euhm ja no thanks

Dat register checken gaat dus bij ons met scannen. @Vaiana ben ik ook wel benieuwd naar, wij strepen niks af.

Het is zo druk bij ons dat we maar een halfuur avondpauze krijgen. En op zich is dat prima maar als je iets wil halen ben je al een kwartier/20 minuten van je pauze kwijt

4 likes

Ik ging net uit werk stemmen, en er stond ook een rij en toen hield die scanapp het er mee op op een of andere manier. Maar het voelde heel gebroederlijk zo samen wachten tot ze weer verder mochten ofzo.

Ik heb trouwens echt zin in vanavond als de uitslagen gepresenteerd worden per gemeente. Komt toch mijn liefde voor politieke statistieken en geografie samen.

9 likes

Oh ik vind dat ook zo heerlijk, wachten tot de uitslagen binnenkomen maar dat moet ik missen omdat ik dan aan het tellen ben, zal vast wel nos app notificaties krijgen haha

Wij zijn overgegaan van de app naar de papieren Ros. De app gaf continu foutmeldingen

2 likes

Er werken hier 4 jonge meiden op het stembureau. Vond dat zo leuk haha. Ik hoop dat de vrouwen het goed doen vanavond.

1 like

Ik was net weer even onhandig aan het kijken in welke container welke stem moet. Ze hebben er niet voor niets 1 blauw gemaakt :joy:

1 like

Haha bij mij stond er daarom iemand bij die riep “blauw in blauw jongens!!”

2 likes

Haha neem je tijd allemaal! Iedereen komt aan de beurt en niemand hoeft te stressen in het hokje vind ik. Die biljetten zijn inderdaad enorm, dat wordt wat straks. Wij zijn nu ook over op handmatige invoer met de ipad maar hoeven de papieren ros niet te gebruiken gelukkig, dat werkt digitaal nog wel.

Ik vind het overigens hilarisch dat ik harmke-influencer ben!! Dank meiden haha. En als iemand nog in woonzorgcentrum de Bijnkershoek in transwijk komt stemmen: very welcome!! Ik ben de blonde. Codewoord spies? Dan krijg je een paaseitje

22 likes

Hahaha jezus ik ben ook een kneus. Ik dacht: waterschappen zitten ook wel de ‘normale’ partijen bij. Daar heb ik me schaamtevol genoeg gewoon niet in verdiept (en woon wel in overstromingsgebied maarja he). Is dat dus niet echt zo hier :smiling_face_with_tear:. Heb dus maar op PvdD gestemd daar dan

2 likes