Puzzelboeken topic

Dit topic is voor alles rondom Puzzelboekjes! Fysiek en online.

Puzzelboeken zijn er in alle vormen en maten, nu zijn uitgebreidere puzzel en raadsel boeken erg populair. Ook op het forum!

• Plaatsen van tips en links van leuke boeken.
  • Vragen over uitkomsten van raadsel/puzzel als je vast zit.
  • Bespreken van merken en boeken die puzzels maken.

Hier vast wat handige links met spellen of plekken waar je ook advies kan vragen op grotere schaal ( stel FF komt er niet uit ) :
https://www.reddit.com/r/sudoku/
https://www.reddit.com/r/murdoku/
https://www.reddit.com/r/murdle/

(online) puzzelboekjes en spellen om te doen
https://play.denksport.com/
https://www.murdoku.com/play/

Vrijwel alle kranten bieden ook online puzzels aan!
Zoals de New York Times met oa wordle en connections Games | The New York Times Company

Veel zoek en denkplezier!!!

17 likes

Ik vind de puzzelboeken van Tex de Wit en nog iemand leuk! Is vanalles wat. Soms redelijk makkelijk, sommige snap ik geen snars van.
Maar lekker om te doen op een zomeravond als ik buiten zit!

6 likes

Ben ik ook erg fan van!

En ik wil beter worden in cryptogrammen. Heb een 3 sterren-Denksportboekje mee op vakantie, maar het lijkt soms wel hogere wiskunde.
Volg nu ook zo’n TikTok’er die cryptogrammen uitlegt.

1 like

Cryptogrammen vind ik toch zo onmogelijk. Probeer ze ook via tiktok te begrijpen, maar ze blijven vaak een raadsel.

Er is een andere vent op tiktok die veel online spellen/pussels doet. Doet vaak ook samen de ingewikkelde murdoku’s. Zal hem later even opzoeken
Edit: Puzzletank heeft hij op tiktok, hij is ook nog eens een hottie dus win win

1 like

Murdoku is hier helaas overal uitverkocht. Ik heb nu deze:

Vind hem erg leuk tot nu toe, ben op ongeveer een derde nu. Het is eigenlijk een soort hele grote logigram, met overal aanwijzingen die je uiteindelijk naar de moordenaar brengen, met kleinere puzzels erin verwerkt. Hij is wel lekker uitdagend.

6 likes

Ik speel graag cijfercodes, maar zie deze echt zelden in de winkels hier :sweat_smile:

1 like

Ik kan Murdle ook aanraden! Vind de vormgeving van Murdoku niet zo mooi, Murdle is wat cleaner haha.

3 likes

Ik vind de linkedin spellen leuk LinkedIn: Games
Als je een account hebt kun je elke dag vijf spellen doen, vind het zelf wel chill om af en toe op werk te doen tussendoor ipv scrollen op instagram als je even een paar minuutjes wat minder geconcentreerd bent

Oh en als ik dan nog iets wil doen doe ik ook vaak Wordle Wordle — The New York Times en Strands Strands: Uncover Words. — The New York Times op New York Times, ook handig voor Engelse woordenschat

5 likes

Deze is geloof ik nog niet genoemd maar ik vind het een aanrader: Het Cozy Puzzelboek voor ontspannen zomerdagen.

Al meerdere puzzels in gemaakt, allemaal leuk. Veel variatie en het niveau is prima. Enkel sommige sudoku’s die voor mij als niet-doorgewinterde puzzelaar ietwat pittig waren, maar daar ben ik uit gekomen en dat was erg motiverend, nu heb ik ook al een sudoku-boekje van Denksport gekocht en gaat het steeds makkelijker. :sweat_smile:

Voor de andere seizoenen komen er ook nog puzzelboekjes uit. Tegen die tijd zal deze wel vol zijn dus daar zie ik wel naar uit. Ik wil nog weleens teveel doomscrollen en dit boekje helpt daar goed tegen.

8 likes

Leuk dit topic!
Ik moet nog beginnen aan de murdle en/of murdoku boeken, maar ik vind de losse themaboeken van denksport ook altijd heel leuk (pubquiz puzzels, verhaal van Nederland).
Verrassend genoeg vind ik Bosatlas boeken van denksport echt heel ontspannend en leuk om te doen.

1 like

Leuk dit!

Vroeger als kind vond ik de logiquizzen het leukst, die gingen altijd mee op vakantie

In coronatijd keek ik Cracking the Cryptic op youtube met allemaal sudokuvarianten en strategieën en sindsdien vind ik sudoku’s weer heel leuk!

En een tijdje terug had ik een Mindful puzzelen boekje van Denksport en dat was heel chill voor gestresste dagen.

1 like

Inmiddels zijn er al acht spelletjes op LinkedIn!

Ik heb geen fancy puzzelboeken maar ik vind die Logikwis van Denksport altijd heel leuk. En op vakantie neem ik ook een Logisch boek, dan heb je wat meer variatie. Maar van sommige dingen snap ik niks.

Geen puzzelboek maar wat ik ook leuk vind zijn die IQ spelletjes van Smart Games. Ik heb zo’n hart van diamanten en die is heel leuk. Ook een andere met bolletjes en die vind ik minder. Als mensen nog tips hebben hiervoor zijn die welkom want ik heb al 90% van die eerste gedaan, al is herhaling ook niet vervelend want ik vergeet de oplossing toch.

1 like

Ik heb de herfstversie hiervan gereserveerd van de week, ben benieuwd. Leuk dat je enthousiast bent over de zomerversie.

Twee weken geleden heb ik Murdoku gekocht, vind ik ook heel leuk om te doen. De eerste puzzels waren wel erg makkelijk. Prima om even in het concept te komen, maar ook fijn om er daarna wat dieper over na te moeten denken.

2 likes

Heeft iemand het suzanne Vermeer puzzelboek? Ik cringe op de suzanne Vermeer boeken maar de opzet van het puzzelboek leek me wel leuk!

1 like

Hier ben ik ook benieuwd naar!

Leuk dit! Ik zit veel op de dagbehandeling in het ziekenhuis dan neem ik altijd mijn boekjes mee. Anders zit ik daar weer paar uur te doomscrollen. Heb een sudoku boekje en twee van die murdoku boekjes. Zijn de dagen na een behandeling ook altijd heel chill.

Dat cozy puzzelboek ziet er ook leuk uit. Klinkt ook leuk dat die gevarieerd is!

Ik heb deze boekjes:

Samenvatting

1 like

Ik heb hem. Idee was leuk, maar viel mij erg tegen. Veel van dezelfde soort puzzels en een heel voorspelbaar, makkelijk plot. Nog cringer dan de boeken ook. Dus vooral niet doen.

3 likes

Ik zit in mijn Zweedse puzzelarea, heb bijna een boek uit waar er 230 in staan :joy: echt zo heerlijk om te doen tussendoor

1 like

Ik heb de LinkedIn spellen 2 dagen geleden pas ontdekt :rofl: zag wel dat ze ook als losse apps te downloaden zijn dus dat heb ik direct gedaan!

Hierbij trouwens de puzzelapps die ik het meest speel. Royal Match speel ik iets te veel (als iemand nog een goed team zoekt, met me know hahaha). Veel apps speel ik vooral ook wanneer ik tv programma’s kijk zoals B&B vol liefde, ik moet dan ondertussen ook wat anders doen zoals een spelletje.

Zal binnenkort ook een foto maken van mn fysieke puzzelboeken-favorieten! Ben erg blij met dit topic.

Niet zo hip en modern, maar Japanse beeldzoekers blijf ik ook leuk vinden

5 likes