Puzzelboeken topic

Bedankt voor de uitleg! En ik weet niet wat verwarrender is, rij/kolom of die puzzel :joy:

Het klikt nog niet helemaal maar ik ben een stukje verder gekomen

1 like

Een kolom loopt verticaal en een rij horizontaal.

Kolom 12 hoef je er nog maar 1 in te vullen. Dat is een 0. Denk dat je dan weer wat verder komt ook met de rest.

1 like

Ik heb ook nog een voorbeeld gedaan van wat ik bedoelde, het eerste voorbeeld is dus fout want dan heb je drie 0’en, dus weet je dat een nul op de plek moet zoals bij de tweede foto. Dan weet je nog niet gelijk het hele rijtje/kolom maar zo kan je dan soms wel verder met een andere rij/kolom

1 like

In de eerste kolom heb je weer 2x 1 onder elkaar, dus daaronder moet een 0. De rij waar je de 0 invult, heeft dan nog maar 1 vakje open dus daarna kun je weer een stukje verder :).

1 like

Wajow ik ben zo in de war door de rij/kolom discussie.

Ik dacht echt rij = horizontale (streep) en kolom = verticale streep
Als ik iets op zoek wordt dat online ook zo beschreven. (Eg murdoku)

Want rijen onder elkaar en kolommen naast elkaar.

Ja zo is het ook, rij horizontaal en kolom verticaal

Dat is ook zo, maar als je wilt weten welke kolom het is dan moet je dus van links naar rechts tellen en rijen tel je dus van boven naar beneden. Dat is wat @Druppels volgens mij ook zegt (althans, zo interpreteer ik het).

1 like

Thanks allemaal voor het helpen!! Superfijn ook @flwhrs Ik ben wat wijzer geworden en mn eerste is af! (Wel 1 cijfer gespiekt :innocent:)

Samenvatting

5 likes

Dan is het nu tijd om je handschrift in het zonnetje te zetten, I love it namelijk en hij is ook zo consistent cute :white_flower:

6 likes

Hahah wat een leuk compliment, thanks!

Murdoku oplossing vraag!!

Groene boek (engels) 34. Masquerade Ball

Kan het kloppen dat hier en fout in zit?
Ik heb nog niet alles ingevuld (had hem weken geleden als een geprobeerd, maar toen de “fout” ontdekt) en nu nog maar eens, maar blijf steken.

Eric kan alleen in de dining room, want hij kan niet op een stoel (Caitlin) of in een kamer bij een carpet (Harriet). De rest van de kamers is geen plek zonder muur. Toch??
Alexander zit in de laatste collumn, in een kamer met drie vrouwen, maar beide Hallway en lounge heeft niet genoeg rijen voor 4 personen.

Dit moet dan een fout zijn toch of mis ik iets?

de puzzel

1 like

In het nederlandse boek staat het wat duidelijker. Maar ze bedoelen dat Alexander in de rechtse kolom van zijn kamer is. Dus niet de meest rechtse kolom van alle kamers. Want dat van Eric klopt inderdaad.

Samenvatting

1 like

Heeft iemand hier het cluedo puzzelboek gemaakt? Is dat leuk?

Deze is heel tof. Je krijgt bijna geen uitleg en écht lastig soms

2 likes

Ik zie vast iets heel stoms over het hoofd hoor, maar wil niet bij de oplossingen spieken want dan krijg ik spoilers haha.

B moet in de eetkamer zijn naast een scherm dus zijn vakje staat vast. Verder is alleen H in de eetkamer. A moet in de voorraadkast zijn want dat is het enige vakje naast een tv en een kast. En C moet dan wel in de badkamer zijn (toch???) waardoor die stoel sowieso niet bezet kan zijn. Maar E moet op een stoel zitten maar er zijn geen stoelen meer over. Toch? Nogmaals waarschijnlijk zie ik iets heel stoms over het hoofd maar een scherpe blik is welkom.

Samenvatting

C kan ook in kolom 3 rij 9 toch?

Oh shit ja, joeee dat bedoel ik dus. Thanks!

Ik! Ik vond het erg leuk. Veel verschillende puzzels. Ik vond alleen de doolhof puzzels en de puzzels waar je moet rekenen (:nauseated_face:) niet leuk, maar dat waren er maar een paar. Verder erg leuk boek. Heb de meeste puzzels tijdens een lange treinreis (7 uur) gemaakt en de tijd vloog voorbij.

2 likes