Recepten voor drankjes

Non alcoholische en erg lekker is kaneel horchata. Dat maak je met rijst en melk!

Brazilian lemonade is ook lekker, wel onwijs zoet dus een beetje is genoeg. Zie hier.

Binnenkort ga ik een drankje maken met komijnzaad en zout etc. Is goed bij hitte, maar moet vrij smerig zijn in het begin. Kent iemand dat?

1 like

Hele lekkere cocktail gehad afgelopen weekend.

50 ml Bombay Sapphire dry gin
100 ml tonic edelflower (of gewoon aanvullen tot zover je wilt)
3 basilicum blaadjes
3 frambozen
Ijsklontjes

Ijsklontjes in een ballonglas, gin en tonic erbij doen, roeren en de frambozen en blaadjes toevoegen.

3 likes

Drankje van vandaag: tinto de verano. Makkelijk zomerdrankje met dingen die ik toch altijd in huis heb.

1 deel rode wijn
2 delen bitter lemon
ijsblokjes
schijfje citroen.

Cheers! :wine_glass:

4 likes

Was jij dat @Blush die een nieuw drankje had gevonden waar je fan van was en dat dit roze limonade met likeur 43? Want wil ff zeggen dat dat echt lekker is!!

Haha ja, dat was ik. Wat leuk! Fijn dat die zo in de smaak valt, ben er ook echt dol op :relaxed:

1 like

Oeh hier wil ik wel meer van weten? Hoe maak je het? @Blush

Ik hou van likeur 43 :yum:

1 like

Letterlijk alleen rozen limonade, likeur 43 en ijsklontjes. Vriend doet er ook nog wat Spa rood bij.

Ik heb deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi379082/fentimans-rose-lemonade?gclid=EAIaIQobChMI2bHCg5uQ8wIVh7h3Ch0QeQU6EAQYASABEgILnPD_BwE

1 like

Oh haha, dat is simpel. Dankje!

Enjoy!

1 like

Ben benieuwd wat je er van vindt! Kan bijna niet anders of je vindt het lekker. Ik vind met melk ook echt :heart_eyes:

1 like

Pfoe, ik doe maar wat eigenlijk haha! Denk 1/4 likeur 43 en 3/4 rozen limonade?

1 like

Ik had bedacht dat ik voor kerst een lekkere cocktail wilde maken. Nu heb ik een paar weken geleden ergens een super lekkere soort dessert cocktail geproefd met o.a. witte chocolade likeur. Maar ik ben bang dat ik die nergens ga vinden dus wel een reserve idee achter de hand hebben. Dus iemand nog leuke(niet al te ingewikkelde) opties?

Mijn favo voor de feestdagen is deze cranberry margarita:

1 shot tequila
1 shot cranberrysap
1 shot jus dā€™orange
0,5 shot limoensap
0,5 shot cranberrysiroop (gelijke delen cranberry sap, suiker en wat kaneel in een pannetje opwarmen tot de suiker is opgelost)

Dit alles in een schaker met ijs doen en schudden, inschenken zonder het ijs. Maaarrr als je geen shaker hebt kun je ook alles met ijs in een glas doen en goed roeren, daarna het ijs eruit halen. Of erin laten, dat mag natuurlijk ook.

Voor het suikerrandje kun je het glas in wat van het limoensap doen en door (kaneel)suiker heen rollen :relaxed:

4 likes

heeft iemand een goede maar makkelijke new years eve cocktail? ik ben gaan googlen maar zie door de bomen het bos niet meer :exploding_head: het liefste iets met champagne of prosecco, + nog iets erbij!

1 like

Ik zag toevallig dit langs komen:

https://www.instagram.com/reel/CYEiULUFW3_/?utm_medium=copy_link

Anders is iets van frambozen/bramen een beetje kneuzen en daar champagne op schenken ook altijd lekker en feestelijk.

1 like

Deze is heel populair onder mijn vriendinnen. We doen dan met random diepvriesfruit

3 likes

ohhh die is leuk! vrees alleen dat ik hier geen eetbare glitter ga vindenā€¦maar westwing heeft nog meer recepten zie ik, dus thanks!!

1 like

Ik heb wel eens prosecco met grand marnier gedronken en volgens mij nog een scheutje grapefruitsiroop erbij. Dat was ook een verrassend lekkere combi!

Is een mimosa nog een optie? Kan met cava maar vast ook met prosecco. 60 ml sinaasappelsap + 60 ml caca/prosecco en dan 5ml cointreau.

@noodle die klinkt echt heel lekker! Ontdooi je het diepvries fruit nog van tevoren of niet?

Nee, maar we gooien het altijd in een grote kom, waar je dan zelf uit bij kan scheppen. Dus je eerste portie heeft dan bevroren fruit (werkt als ijsblokjes) en later wat meer ontdooid!

1 like