Recepten voor drankjes

Ik ben morgenavond de bob als we naar vrienden gaan. Iemand tips voor lekkere feestelijke 0% drankjes? :cocktail:

Heb nog wat Liefmans 0%, maar zoek wat specialers wat ik in de supermarkt of slijter kan kopen vandaag.

Crodino met tonic of Spa rood?
Ik hou van hele bittere drankjes, tot nu toe vind ik alle 0.0 wijnen en prosecco en gin te zoet, maar Crodino vind ik superlekker en ziet er feestelijk uit!

1 like

Hou je van gin tonic? Bij Gall & Gall verkopen ze Seedlip. Daar kun je dan een non-alcoholische gin tonic mee maken. Is erg prijzig, maar volgens een vriendin super lekker. Ze schenken het hier ook bij een café in de stad. Er zijn 3 smaken zag ik, dit is er eentje.

En ik vind vlierbloesemlimonade met munt en bruiswater ook erg lekker! Of zo’n flesje Bundaberg gemberbier. Maar misschien vind je dat niet feestelijk genoeg.

2 likes

vlierbessensiroop met spa rood, heel veel munt en limoen en je kunt er ook nog cranberrys bij doen.
in principe kun je dit zelfde trucje met alle soorten frisdrank/siroop uithalen, ik zou kijken naar verschillende garneringen die je niet zo snel zou gebruiken, zoals tijm en cranberry, komkommer en zeekraal, sinaasappel met kruidnagels etc etc.
er bestaat ook alcoholvrije gin die heeel goed te doen is, die kan je mixen met gin en ook garneren met bovenstaande dingen of wat je dan ook verzint.

als je zin/tijd hebt vind ik zelf huisgemaakte icetea ook heeeel lekker om te maken. bijv met jasmijnthee en gedroogde lavendel, of zwarte thee met perzikken en weer tijm

3 likes

Heb nog nooit Crodino gehad, dat wil ik wel proberen.

@pastelzwart @kali
Ik word doodgegooid met die reclames van Seedlip, misschien toch eens proberen. Ik houd wel van gin tonic (of gin met die roze fanta :yum:).

1 like

Haha toen ik jou zag typen wist ik dat je ook met vlierbessenlimomade zou komen. Echt m’n lievelings :yum: Zelfgemaakte icetea is ook een goeie! Misschien kan ik dat Ă©Ă©n dezer dagen even maken.

@Krabsalade haha die reclames ken ik, en ik hou niet eens van gin tonic. Wrong crowd :stuck_out_tongue:

2 likes

Ben gek op disseronno sour, wat disseronno en een citroen uitgeperst met eiwit en ff shaken en ooohhmyyy zo’n lekkere zure cocktail.

Ben alleen nog opzoek naar een alternatief voor een hele Citroën want t is niet goed voor je tanden.

2 likes

Ligt ook wat zwaar op de maag, lijkt me.

10 likes

Misschien een deel citroen en een deel passievruchtensap?

3 likes

Beste alcoholvrije bubbels die er zijn! Op mijn bruiloft met 50 gasten had maar 1 iemand door dat het alcoholvrij was (en nee de rest was niet al zo dronken)

3 likes

Ik wil morgen een sterke drank mix drinken, maar heb niet zoveel kennis. Wat is lekker? :sweat_smile:

Waar houd je van? Van frisdrank (bv cola)/zoet of eerder van bitter?
Wil je echt een sterke drank mix of misschien eerder een cocktail?

Ik houd van zoet en niet te veel prik en niet te ingewikkeld want we gaan voordrinken op een hotelkamer! Maar ik hou ook wel van cocktails ja :stuck_out_tongue:

Als je van zoet houdt zou ik Passoa halen en gewoon mixen met jus d’orange

1 like

Ik houd zelf juist niet van zoet, maar als je niet van prik houd kun je goed mixen met sinaasappelsap!
Bv wodka of passoa wordt veel gedaan, ik denk dat dat wel een veilige/makkelijke keuze is. Oh en als je echt van zoet houdt dan is Liquor 43 misschien ook een goede keuze daarvoor.

1 like

Spiced rum met cola :heart_eyes: (en limoen)
Of bacardi razz met fanta
Of gin ginger ale (met munt)

2 likes

Oooh ja licor 43 en sinaasappelsap smaakt naar een split ijsje :ok_hand:

3 likes

Licor 43 met rozen limonade :two_hearts:

2 likes

Perziklikeur (te koop bij Dirk) met spa rood (of Marie Henriette) en limoensap

1 like

Safari appelsap vind ik altijd lekker zoet

1 like