Recepten voor drankjes

@Ainu @LaPetiteRobeNoire
Gaat om white christmas mojito’s dus best veel limoensap.
Ga het denk ik idd half om half doen en dan combineren met dit flesje i.p.v de plastic! Dank jullie!

1 like

Ik zou je adviseren dit ding te halen. (Ook cadeautip voor de rest die houdt van cocktails etc). Je hebt ze in verschillende formaten (in heb eentje voor limoenen en een grotere voor citroenen en sinaasappels). Plastic, of rvs maakt niet uit. Persen is fluitje van een cent en er komt ook veel meer sap vanaf en veel minder drab. O en uit limoenen van de markt komt vaak veel meer sap dan die van AH. Neem een beetje de licht groenige gelige, veel meer sap dan de keiharde donkergroene van de supermarkt.

afbeelding

17 likes

Ik heb een paar keer geëxperimenteerd met zelfgemaakte iced tea en wil deze samenstelling aanraden want ik vind m erg lekker! Zeker op zonnige dagen zoals dit. Eigenlijk mega simpel.

500ml koud water met klein scheutje vlierbloesemlimonade
theezakje green tea gember
theezakje green tea cranberry
Munttakjes
Schijfjes citroen

Halve tot hele dag in de koelkast dus cold brew laten trekken. Je kunt t nog serveren met een schijfje verse citroen en takje munt of een verse framboos oid erin maar hoeft niet! Et voila! :tropical_drink:

14 likes

Bij het hard rock café had ik w een aantal jaar terug een favoriet drankje. Maar omdat de dichtstbijzijnde een uur rijden is, en de kwaliteit de afgelopen tijd betreft het drankje niet meer is wat het is geweest maak ik hem voortaan zelf.

Het is een limonade op basis van aardbeien en een beetje basilicum, echt super lekker.

  • Aardbeien, de aardbeien wel even stampen zodat het een puree wordt. Of kant en klare aardbeien puree. Denk dat jam ook wel werkt. Ik gebruik of verse of kant en klare puree.
  • Basilicum, zelf doe ik er ook een beetje mint bij. Heb ik nu in de vorm van een siroop gebruikt maar vers is lekkerder.
  • Water met een beetje citroen of lemonade

Een beetje op gevoel alles erbij doen.

Net had ik ijs gegeten met framboos en rozemarijn en dat was ook echt lekker. Dus daar ga ik ook iets van proberen te maken.

6 likes

Dit is trouwen ook een super chille site voor recepten.

1 like

Welke (vegan) koffielikeur kan ik het beste voor esma’s gebruiken. Er is zoveel dat ik het niet weet haha :sweat_smile:

Kahlúa! Is denk niet vegan maar wel echt HEEL lekker

Tia Maria is vegan