Omdat ze geen slok van m’n koffie mocht.
Omdat ze niet met haar vingers in m’n neus mag.
Omdat ze zelf van m’n schoot ging maar eigenlijk nog op schoot wilde zitten.
Haha mijn kind heeft ook altijd heel sterke meningen over wat ik moet aandoen.
Onlangs naar een feestje vertrokken met 2 verschillende oorringen en een paar hakschoenen ook al draag ik dat niet graag…
( heb in de auto andere schoenen en oorringen aangedaan)
Oh maar doe je dan ook echt? (Niet veroordelend bedoeld).
Ik zou denken dat het misschien ook wel goed kan zijn om aan te leren dat jij zelf mag bepalen wat je aan doet, vooral als het over iets gaat wat je niet graag aandoet. Of is het dan dat je een tantrum wil voorkomen?
Ik heb dit soort dingen thuis ook met mn 4 jarige en de ene keer draag ik maar wat hij wilt, andere keer luister ik echt niet naar wat hij wilt. Pick your battles is mn motto ![]()
Ik spreek jullie over 4 jaar wanneer mijn baby deze leeftijd heeft ![]()
![]()
Maar mijn intentie is voor nu dat hij zelf mag bepalen wat hij aan doet en dat ik zelf bepaal wat ik aan doe of hij dat nou leuk vindt of niet. Ik zou niet willen aanleren dat hij iemand anders mag dwingen om iets tegen zijn/haar zin in te doen (ook al gaat het om zo iets kleins als kleding). Dat wil ik voor hem ook niet dus andersom ook niet.
Love it dat een willekeurige grappige anekdote over een kind op dit forum direct leidt tot het in twijfel trekken van een beslissing en ongevraagd opvoedadvies.
K snap je gedachten hierin absoluut en sta er zelf ook zo in hoor
maar t hangt bij mij ook samen met hoe mn bui is, hoe moe ben ik (wisseldiensten op werk) en mn geduld daarbij. En dan heb ik zoiets van: okee, t gaat maar om een paar schoenen (als voorbeeld), geen groot ding.
Ik probeer t wel altijd zo te maken dat hij niet volledig de controle heeft in keuzes, dat vermijd ik echt.
Maar om ontopic te blijven: gisteren was hij boos omdat ie niet op google maps kon zien waar opa bleef. Want vliegtuigen kunnen we toch ook zien vliegen? (Hij vindt flight radar helemaal leuk
)
Moet opa ff z’n locatie delen!
Hahaha ja gaat ie volgende keer doen ![]()
hehe ja als ik haast heb en ze heeft al 10 tantrums gehad die dag dan ga ik er idd in mee. Soms heb ik meer energie en tijd en ga ik er niet in mee en leg ik idd uit jij mag kiezen wat jij draagt dus ik mag ook kiezen wat ik draag.
Maar hier was ik mij aan het haasten om te vertrekken en had ze echt een lastige bui dus was meegaan in haar verhaal het makkelijkst en snelst.
Mijn dochter heeft ook echt extreem veel tantrums dus ik heb jammer genoeg niet de energie om er telkens tegen aan te gaan.
Omdat ik niet op haar loopfietsje pas.
Puberella van 11 vindt mij het vreselijkste mens op aarde omdat ik haar broeken niet goed gesorteerd in haar kast had gelegd. De reactie om haar kleding voortaan op bed te leggen zodat ze het zelf in de kast kan leggen zoals zij het wil viel ook niet goed 🫣
Valt de wifi ook nog 10 seconden weg…. Erger kan je dag niet worden hoor ![]()
Ja pfft. Ik lees hier weleens dat je ook een keer ja kan zeggen omdat ze de hele dag al nee horen. Wat ik een prima uitgangspunt vind en ook echt probeer. Maar dan was mijn kind vandaag uit het raam geklommen met een broek aan haar armen en een vieze luier op haar hoofd, met een slok koffie en een plant in haar buik terwijl de knuffels in de vaatwasser zitten en de schone was onder de douche. Echt flauw dat er niks mag
Nu heeft ze wel leren stampvoeten en leeft ze nog. Aan haar reactie te zien, was dat alleen niet het resultaat dat ze deze ochtend wilde bereiken.
herkenbaar… ![]()
Ook je peuter van 2,5?
Hahaha sorry, ik lach je niet uit maar je schrijft het wel leuk op, ik zie het voor me. Wat een draken zijn het soms. Ik heb ook al heeel veel nee gezegd vandaag en het is pas half elf ![]()
@Sproetjes volgens mij zijn onze kids even oud. Die van mij zit ook in een heftige fase. Slaapt al weken tussen ons in vanwege angs en ik denk nachtmerries. Overdag is ook niks goed. Vanochtend trok ze zomaar haar kleding icl luier uit. En maar keihard lachen. Ze is nog lang niet zindelijk … daarna wilde ze perse het jurkje aan wat ik voor morgen had gekocht voor oma’s verjaardag icl de lelijke regenlaarzen eronder. Ik heb maar haar d’r zin gegeven.
Same hier ook 2,5. Echt alles is een strijd en je komt nergens verder aan toe. Bij kdv is ze een engeltje en snachts wil ze plots weer tussen ons slapen.
Lijkt nu weer iets beter te gaan gelukkig ![]()
Ik vind bijna alle individuele dingen waar ik nee op zeg vaak ook wel grappig maar de combi van de heeeeele dag nee en dan weer een driftkikker maakt het wel een pittige leeftijd.
Ja gadver, hier ook. Maar snot wegvegen is natuurlijk een prima reden voor een nieuwe boze bui dus het is echt dweilen met de kraan open. Ik probeer haar nu te leren het zelf te doen maar dan veegt ze eerst het snot overal en gebruikt ze hetzelfde doekje om de rest van het huis schoon te maken.
Die van mij gebruikt als het hem lukt mijn shirt als zakdoek, zooo klaar mee
2.5 jarigen zijn heel schattig, maar zo vermoeiend soms haha