Redenen waarom mijn kind boos op mij is

Hij had mijn ogen weggetoverd maar ik kon nog steeds zien dat hij een ijsje uit de vriezer pakte.

33 likes

Ze (2j) mocht mijn contactlenzen niet in.

6 likes

Ze wilde een appel. Ik gaf een appel. Ze was boos want ze wilde geen appel :woman_shrugging:

11 likes

Hahaha ik hou zo van kinderen :smile:

6 likes

Dit. Elke keer weer… :smiling_face_with_tear:

5 likes

De mijne was maandag een half uur aan het krijsen omdat ik mijn kleren had aangedaan. En dus niet meer in pijama liep. the audacity van deze moeder…

8 likes

Hij was een waterijsje aan het eten en toen werd ie heel kwaad omdat ie bij het stokje kwam aan de bovenkant…

4 likes

Ze mocht haar connetix niet raspen met een loeischerpe keukenrasp.

12 likes

Ze wilde 2 knotjes met specifieke elastiekjes. Ik maakte… 2 knotjes, met de specifieke elastiekjes :sweat_smile:

2 likes

Wanneer hij twintig is gaat hij dat vaak genoeg doen

4 likes

Luisteren naar je kind he!!

5 likes

Omdat ze geen slok van m’n koffie mocht.
Omdat ze niet met haar vingers in m’n neus mag.
Omdat ze zelf van m’n schoot ging maar eigenlijk nog op schoot wilde zitten.

3 likes

Haha mijn kind heeft ook altijd heel sterke meningen over wat ik moet aandoen.
Onlangs naar een feestje vertrokken met 2 verschillende oorringen en een paar hakschoenen ook al draag ik dat niet graag…
( heb in de auto andere schoenen en oorringen aangedaan)

3 likes

Oh maar doe je dan ook echt? (Niet veroordelend bedoeld).
Ik zou denken dat het misschien ook wel goed kan zijn om aan te leren dat jij zelf mag bepalen wat je aan doet, vooral als het over iets gaat wat je niet graag aandoet. Of is het dan dat je een tantrum wil voorkomen?

8 likes

Ik heb dit soort dingen thuis ook met mn 4 jarige en de ene keer draag ik maar wat hij wilt, andere keer luister ik echt niet naar wat hij wilt. Pick your battles is mn motto :sweat_smile:

4 likes

Ik spreek jullie over 4 jaar wanneer mijn baby deze leeftijd heeft :rofl::rofl:
Maar mijn intentie is voor nu dat hij zelf mag bepalen wat hij aan doet en dat ik zelf bepaal wat ik aan doe of hij dat nou leuk vindt of niet. Ik zou niet willen aanleren dat hij iemand anders mag dwingen om iets tegen zijn/haar zin in te doen (ook al gaat het om zo iets kleins als kleding). Dat wil ik voor hem ook niet dus andersom ook niet.

3 likes

Love it dat een willekeurige grappige anekdote over een kind op dit forum direct leidt tot het in twijfel trekken van een beslissing en ongevraagd opvoedadvies.

14 likes

K snap je gedachten hierin absoluut en sta er zelf ook zo in hoor :grin: maar t hangt bij mij ook samen met hoe mn bui is, hoe moe ben ik (wisseldiensten op werk) en mn geduld daarbij. En dan heb ik zoiets van: okee, t gaat maar om een paar schoenen (als voorbeeld), geen groot ding.
Ik probeer t wel altijd zo te maken dat hij niet volledig de controle heeft in keuzes, dat vermijd ik echt.

Maar om ontopic te blijven: gisteren was hij boos omdat ie niet op google maps kon zien waar opa bleef. Want vliegtuigen kunnen we toch ook zien vliegen? (Hij vindt flight radar helemaal leuk :sweat_smile:)

2 likes

Moet opa ff z’n locatie delen!

5 likes

Hahaha ja gaat ie volgende keer doen :joy:

1 like