Redenen waarom mijn kind boos op mij is

hehe ja als ik haast heb en ze heeft al 10 tantrums gehad die dag dan ga ik er idd in mee. Soms heb ik meer energie en tijd en ga ik er niet in mee en leg ik idd uit jij mag kiezen wat jij draagt dus ik mag ook kiezen wat ik draag.
Maar hier was ik mij aan het haasten om te vertrekken en had ze echt een lastige bui dus was meegaan in haar verhaal het makkelijkst en snelst.

Mijn dochter heeft ook echt extreem veel tantrums dus ik heb jammer genoeg niet de energie om er telkens tegen aan te gaan.

4 likes

Omdat ik niet op haar loopfietsje pas.

4 likes

Puberella van 11 vindt mij het vreselijkste mens op aarde omdat ik haar broeken niet goed gesorteerd in haar kast had gelegd. De reactie om haar kleding voortaan op bed te leggen zodat ze het zelf in de kast kan leggen zoals zij het wil viel ook niet goed 🫣

Valt de wifi ook nog 10 seconden weg…. Erger kan je dag niet worden hoor :rofl:

11 likes

Ja pfft. Ik lees hier weleens dat je ook een keer ja kan zeggen omdat ze de hele dag al nee horen. Wat ik een prima uitgangspunt vind en ook echt probeer. Maar dan was mijn kind vandaag uit het raam geklommen met een broek aan haar armen en een vieze luier op haar hoofd, met een slok koffie en een plant in haar buik terwijl de knuffels in de vaatwasser zitten en de schone was onder de douche. Echt flauw dat er niks mag :skull_and_crossbones: Nu heeft ze wel leren stampvoeten en leeft ze nog. Aan haar reactie te zien, was dat alleen niet het resultaat dat ze deze ochtend wilde bereiken.

16 likes

herkenbaar… :face_with_spiral_eyes:
Ook je peuter van 2,5?

3 likes

Hahaha sorry, ik lach je niet uit maar je schrijft het wel leuk op, ik zie het voor me. Wat een draken zijn het soms. Ik heb ook al heeel veel nee gezegd vandaag en het is pas half elf :smiling_face_with_tear:

2 likes

@Sproetjes volgens mij zijn onze kids even oud. Die van mij zit ook in een heftige fase. Slaapt al weken tussen ons in vanwege angs en ik denk nachtmerries. Overdag is ook niks goed. Vanochtend trok ze zomaar haar kleding icl luier uit. En maar keihard lachen. Ze is nog lang niet zindelijk … daarna wilde ze perse het jurkje aan wat ik voor morgen had gekocht voor oma’s verjaardag icl de lelijke regenlaarzen eronder. Ik heb maar haar d’r zin gegeven.

2 likes

Same hier ook 2,5. Echt alles is een strijd en je komt nergens verder aan toe. Bij kdv is ze een engeltje en snachts wil ze plots weer tussen ons slapen.

Lijkt nu weer iets beter te gaan gelukkig :face_exhaling:

1 like

Ik vind bijna alle individuele dingen waar ik nee op zeg vaak ook wel grappig maar de combi van de heeeeele dag nee en dan weer een driftkikker maakt het wel een pittige leeftijd.

2 likes

Ja gadver, hier ook. Maar snot wegvegen is natuurlijk een prima reden voor een nieuwe boze bui dus het is echt dweilen met de kraan open. Ik probeer haar nu te leren het zelf te doen maar dan veegt ze eerst het snot overal en gebruikt ze hetzelfde doekje om de rest van het huis schoon te maken.

4 likes

Die van mij gebruikt als het hem lukt mijn shirt als zakdoek, zooo klaar mee :tired_face: 2.5 jarigen zijn heel schattig, maar zo vermoeiend soms haha

1 like

Mijn zoon wordt over 3 maanden 2.5. Zin in.

4 likes

Maar dit is toch ook precies de goede insteek (naar mijn idee tenminste haha). Als je niet zindelijk bent moet een luier gewoon aan, dus die strijd ga je aan. Wil ze lelijke regenlaarzen ipv de sneakers die jij bedacht had? Prima kind, lekker doen. Echt niet de moeite waard om daar een strijd van te maken.

Maar goed als je kind zoals bij iemand hierboven inderdaad de strijd aan gaat over onderwerpen die niet onderhandelbaar zijn (uit het raam springen, vieze luier op je hoofd etc.) dan gaat het choose your battles natuurlijk niet op.

5 likes

Of later! Die van mij is 2 jaar en 9 maanden en heeft twee weken terug de peuter puber knop gevonden. MIJN hemel. Waar is die schattige peuter gebleven? Echt alles is een strijd.
Anyway…je kan ook nog 3 maanden rust hebben. Als het zover is, brace yourself😜
(Weet iemand met oudere kinderen wanneer dit ongeveer stopt? Ik ben moe🥲)

2 likes

Hier zo ongeveer tot het kind naar school ging :scream:
Inmiddels 14 jaar en heel gemakkelijke puber dus hou hoop!

7 likes
  • omdat hij niet in bad wilde
  • omdat hij niet uit bad wilde
  • omdat zijn vader zijn slippers niet aanhad
  • omdat zijn vader zijn slippers wèl aanhad
  • omdat hij niet rechtstreeks uit de glazen waterfles mocht drinken

Enz. Het was zo’n dag!

11 likes

Omdat hij in september geen vier wordt, maar drie🤷🏼‍♀️.
En hij wilde geen stracciatella ijs maar een ijs met stukjes “sosa” (chocolade).

6 likes

sosa hahahahahah

4 likes

Peuter van 2,5 kreeg bij de pizzeria een bolletje mangoijs als toetje maar ze wilde heel graag “poffie-ijs”:coffee:.

4 likes

Niet boos op mij maar meer verdrietig ofzo.

Bij haar speelkeukentje zat op elk plankje een sticker met een letter om te monteren. We waren er 1 vergeten weg te halen aan de binnenkant van de ovendeur dus die vond ze een keer en vond ze wel grappig om op haar hand te doen ofzo. Nu gaat ze steeds naar de oven deur en zegt sticker afhalen en gaat dan verdrietig huilen omdat hij er niet meer is.

6 likes