Redenen waarom mijn kind boos op mij is

Mijn dochter van 3:
Omdat ik naar haar keek
Omdat ze geen ijsje mocht om 9.00 's ochtends
Omdat ze niet naar Geertjes Hoeve wilde (hele leuke boerderij/speelplaats voor kinderen)

7 likes

Omdat hij niet met de “kleine telefoon” mag spelen. Wat is de “kleine telefoon”? Dat bleek de thermometer te zijn.

23 likes

Bijna standaard een strijd elke ochtend;
Als hij kleren aan moet
Als hij door heeft dat hij niet in de douche mag

De laatste tijd wordt hij ook ontzettend boos als hij zijn fopspeen niet krijgt. Normaal krijgt hij ze enkel als hij gaat slapen en dat deed hij altijd superflink, maar nu sinds een week niet meer. Hij wil ze constant en maakt ook heftige scenes als ik ze niet geef :roll_eyes: ik probeer hem af te leiden, met spelen of ik laat hem kwaad zijn maar duurt soms echt een kwartier dat hij op de grond kwaad ligt. Heeft iemand tips? Want ik neig ernaar gewoon toe te geven om niet telkens te moeten strijden.

1 like

Wij hebben ook even zo’n fase gehad nadat ze flink ziek was en ook overdag haar speentje mocht van ons. Toen wilde ze m natuurlijk ook daarna nog mee naar beneden nemen overdag. Na een paar dagen doorzetten had ze het weer afgeleerd. Ik zeg haar dat speentjes voor in bed zijn en dat we nu naar beneden gaan spelen. Ik pak haar op de arm en zeg dat ze haar speen in bed moet gooien. Dan tel ik af, 3, 2, 1! En dan gooit ze hem keihard en klappen we :sweat_smile: dus we hebben er een beetje een spelletje van gemaakt. Soms weigert ze nog hoor. Maar het helpt echt om consequent te zijn ookal levert dat de eerste paar dagen boze buien op.

3 likes

Toch nog maar eens een poging wagen dan :see_no_evil:

Deze morgen omdat hij geen diepgevroren vol-au-vent mocht eten.

En nu omdat hij zijn pamper niet mag kapot trekken.

5 likes

Omdat hij met deze hitte niet tegen me aangeplakt op de bank mocht liggen.

1 like

Gisteren werd dochter boos op mij omdat ik niet wist wie in een bepaald huis woonde. ‘Mama, dat weet jij wel!’

16 likes

Ja echt! Ik zei vervolgens tegen haar dat zij wel wist wie daar woonde. Waarop ze schreeuwt: Neeeheeee dat weet ik niet, dat weet jij!

5 likes

Mijn zoon was net boos op me omdat hij niet in de vensterbank mocht klimmen. Toen was hij even afgeleid door een vogel, herinnerde zich vervolgens dat hij boos was, was weer even 2 seconden boos en toen weer afgeleid door een vogel. :woman_shrugging:

15 likes

Omdat ik mijn net nieuw gekochte strings wil opbergen maar zij ze om haar nek heen wil doen als een soort ketting. Het is huilen en brullen nu :roflmao:

30 likes

Haha dit doet mijn dochter dus ook. Ze liggen ook in het onderste laatje van de kast, dus ze kan er ook snel bij. Leukste la van het huis :sob: (nou ja, misschien vindt ze de la met verf nóg leuker…)

2 likes

Omdat ik mijn koffie niet over zijn hoofd wilde gooien.

45 likes

Flauw

8 likes

Slecht ouderschap!!1!!1

5 likes

giphy%20(2)

4 likes

Infuus nodig gehad vandaag?

1 like

Ja!

1 like

Omdat hij z’n banaan niet met schil kon opeten.
Omdat ik daarna de schil eraf haalde en hij hem nu WEL kon eten.

13 likes

Hahahaha zoveel hartjes uitgedeeld hier, heel leuk topic!

3 likes