Redenen waarom mijn kind boos op mij is

S (21m) vraagt om aardbei, ik geef haar aardbei. Vervolgens zegt ze nee en gaat op de grond zitten huilen… vervolgens eet ze dr aardbei op 🥸🤷‍♀️

9 likes

Hij was gister hysterisch boos omdat ik hem exact het eten gaf waar hij om vroeg (boterham pindakaas, op een specifieke manier in stukjes gesneden) maar het op het verkeerde bord lag. :skull_and_crossbones:

21 likes

Have a child they said… :no_mouth:

6 likes

Omdat de tram weg reed en omdat ik op de schommel ging zitten toen hij dat vroeg. Gezellige ochtend hier.

2 likes

Hier zo’n zelfde fase. Gister wilde ze rozijntjes, toen gaf ik rozijntjes en toen moest ze krijsen. Toen wilde ze een banaan, haalde ik de schil los, moest ze krijsen. Sowieso als ik de banaan helemaal uit de schil haal, wilt ze hem al niet meer. Echt zooo irritant.

2 likes

:joy:

Wat is de psychologie achter deze buien? Is het een situatie die ze niet kunnen verklaren, ook al vragen ze erom? Kunnen ze nog niet communiceren wat ze precies willen?

3 likes

Ze kreeg appelstroop op haar brood nadat ze vroeg om… jawel appelstroop!

Na 10 minuten haar brood steeds verder van zich afduwen besloot ze toch maar het op te eten, onder luid gesnik. En mama boos aankijkend. Goedemorgen, goed begin van de week.

16 likes

Een maand later, maar ik was gefascineerd door je vraag en ging googlen…
Ik kwam terecht op dit Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/toddlers/comments/7syba1/2_yo_asks_for_things_then_screams_no_why/
Ik heb lang niet alles gelezen, maar na even snel scannen zie ik al een hoop redenen voorbij komen:

• Ze vragen om een banaan, maar willen die niet eten, enkel vasthouden
  • Ze vragen om melk maar bedoelen water, omdat die twee concepten erg op elkaar lijken
  • Ze willen geen lucifers, want ze zijn er doodsbang voor, maar vertellen alleen dat daar lucifers zijn
  • Ze willen niet dat je iets geeft, ze willen het alleen als ze het zelf mogen pakken
  • Ze willen niet waar ze om vragen, maar zijn gewoon heel erg moe en kunnen dat niet communiceren
  • Ze willen niet waar ze om vragen, maar willen grenzen horen

Waar ze zich al niet over kunnen opwinden :sweat_smile: Ik kan niet wachten tot Z meer gaat praten. Haha.

10 likes

Die 2e reden snap ik helemaal, dit heb ik ook altijd bij mijn vriend :laughing:

12 likes

Omdat ik haar een banaan gaf nadat ik haar vroeg of ze een banaan wilde en ze “Ja” zei.

5 likes

Omdat ik de Jenga per ongeluk omgooide (dat is het spelletje).

9 likes

De auto was nat van de regen en ze mocht de auto niet met een handdoekje afdrogen.

12 likes

De ventilator moest ‘anders’ draaien :roll_eyes:

1 like

Omdat ze niet om 7.30u een blikje ice tea mag drinken. Als ontbijt.

7 likes

Daar zou ik ook boos om worden :joy:

2 likes

Mijn vriend deed z’n sokken aan, maar mijn kind was het daar niet mee eens. Hij moest z’n sokken weer uit doen

2 likes

Ik vroeg de peuter (2,5) wat hij wou eten met de lunch. Hij vroeg om een pannenkoekentaart…

Waar haalt ie het vandaan. Ik heb het gegoogled en nu wil ik het ook.

16 likes

K. kwam binnenlopen toen ik een tampon inbracht en nu is het huis te klein, omdat ze niet net als mama een tampon in mag :joy:

30 likes

Haha T was altijd gefascineerd door “het touwtje”,
Maar sinds kort (3mnd) ben ik gaan “cuppen”. Vroeg ie van de week: mama, wanneer ga je nou weer je touwtje doen?

• niet meer vriend! :sweat_smile:
4 likes

Nee dat was ook het probleem :sweat_smile:

Staat wel op het menu voor volgend weekend.