Reizen / Vakantie #2

Weekje Valencia of Madrid is allebei goed te doen vanaf Barcelona. Ik zou zelf voor Madrid of Barcelona kiezen. Barcelona kun je ook lekker naar het strand en in de directe omgeving is ook mooie natuur. Mensen ontmoeten is super makkelijk en als weet hoe dan kun je de toeristische plekken prima vermijden. In Madrid ben ik ook graag, is wel een wat grotere stad.

Sevilla of Malaga kan ik ook nog aanraden, Granada is vanaf Malaga heel goed bereikbaar voor een paar dagen. Het zuiden is wel wat goedkoper dan Madrid en Barcelona, dat is wel een voordeel misschien.

1 like

Ik toevallig een paar weken geleden! Als je nog vragen hebt, shoot!

1 like

Ik ben sinds m’n vakantie helemaal verliefd op Rome. Dus ik zeg; Rome :heart::heart:
Prachtige stad en in de winter vast niet zo fakking heet 🥹

1 like

Aqua Dome in Längenfeld, Tirol (Oostenrijk). Ben zelf nooit in het hotel geweest maar schijnt heel luxe te zijn, de omgeving is wel echt fantastisch!

1 like

Oh super nice! Dat ziet er heel goed uit, ga er eens induiken of dit was is. Dankjewel!

1 like

Hoe is het nu met de security van Schiphol? Reis met alleen handbagage, rond 9.30 uur ‘s ochtends.

Iemand recent nog vanaf Schiphol gevlogen?

Je kunt op de website van Schiphol een voorspelling van de dag zien (hoe druk het wordt), die is volgens mij best accuraat.

1 like

Ik zag net iemand op Twitter met een foto van de rij en op de website stond ‘normaal’ dus geloof niet dat het altijd accuraat is.

Vind het wel spannend hoor, maar we zullen maar gewoon vroeg gaan

3 likes

Weet niet of het nog nodig is, maar ik heb een visum voor india gehad! Is al wel een paar jaar geleden

1 like

Ik afgelopen dinsdag. Volgens de website van Schiphol was het “normaal” druk die dag en heb ik ongeveer een uur in de rij voor security gestaan. Ik schrok wel van de lange rij toen ik achter aan ging sluiten maar het liep best snel door.

1 like

Een uur valt me nog wel mee, ga ook met m’n jonge dochter dus wachten is voor haar best lastig, maar ik hoop dat het mee gaat vallen.

Het kan natuurlijk ook per dag verschillen, als een aantal beveiligers zich ‘s ochtends ziek meldt is er natuurlijk al snel een probleem met het personeelstekort.

Ah fijn! Heb jij dit ook via een bemiddelaar gedaan of gewoon zelf ingevuld? En wat heb je ervoor betaald? Mijn ouders willen naar India en stuurden wat sites daar voor mij om naar te kijken, maar ik vind de prijsverschillen best wel groot. En welke dan betrouwbaar is. Ook @Max

1 like

Ik heb het zelf online ingevuld via visumbuitenland! Heb voor enkel het E-visum (die dus met mail komt) €39,95 betaald, maar mezelf voor de zekerheid maar laten registreren bij de ambassade en dat kostte me €19,40. Maar die laatste is uiteraard optioneel!

Ik ga trouwens midden oktober, had m’n Evisum begin augustus aangevraagd en (als het goed is toch haha :crossed_fingers:) gaan ze m’n aanvraag rond 1 oktober behandelen, dus dat doen ze zo’n 3 weken vooraf pas!

1 like

Was het nog lastig in te vullen? En waar is dat registreren bij de ambassade handig voor? Las dat veel mensen zo een bemiddelaar aanraden, maar als het natuurlijk simpel is dan help ik ze wel even (mijn ouders zijn allebei digibeten dus ik kies graag mijn battles)

Mijn ouders hebben idd ook het plan om in oktober te gaan.

Ik vond het vooral meer vragen dan verwacht, maar niet per se lastig. Ik vermoed zomaar dat jij wel uit de voeten kunt met computers enzo haha, dus met je hulp moet het te doen zijn! Qua vragen zaten er o.a. vragen bij over hoe m’n ouders heten (je moet ook de namen invullen als ze overleden zijn), m’n werk (welk bedrijf/functie), wat ik in India ga doen, welke plekken ik heen ga etc. Dus sowieso informatie die je zelf moet opzoeken en een bemiddelaar niet weet. Dus dan gaat het enkel om het invullen en dat kun jij dan doen!

Ambassade kan handig zijn bv. in zo’n geval van COVID uitbraak 2 jaar terug, zodat ze kunnen achterhalen welke NL’ers nog in het land zijn bijvoorbeeld. Leek me dus voor mezelf met een eerste keer in India best het geld waard

1 like

Ugh ik vlieg maandag rond 10.00, voor de zekerheid toch maar extra vroeg naar Skiphol.

Eindhoven ging gisteren (donderdag) goed; bagage drop-off geen rij (via zo’n apparaat) en security-rij 20-30 minuten ofzo, 3 van de 8 banden open, maar leek wel snel drukker te worden achter ons. We vlogen 9.45u en waren om 7.15u daar ongeveer.

Ik vond het op Schiphol ook goed te doen! Vlogen om 7.29 en waren er om 4 uur. Uur gewacht bij de incheckbalie voor de koffer, maar daar stonden mensen voor 6 vluchtend tegelijk dus dat was druk. Bij de security duurde het 5 minuten, viel echt reuze mee allemaal.

2 likes

Is er iemand recent nog vanaf Duitsland (ik ga vanaf Weeze) naar Spanje gevlogen? Kan online niet echt vinden of ik in het vliegtuig (en op ‘t vliegveld maar dat vind ik minder boeiend) een mondkapje op moet :thinking:?

1 like

In Düsseldorf moesten wij mondkapjes op in het vliegtuig, op het vliegveld zelf was het niet echt duidelijk / gecontroleerd. De een wel, de ander niet…

Edit: dit was naar Griekenland trouwens, maar daar was niks meer verplicht. Was echt Duitse regel!

1 like