Reizen / Vakantie #2

Baden Baden in het Zwarte Woud?

Misschien hebben jullie nog wel een leuk idee
 ik ben vorig jaar een maandje naar Portugal gegaan, 3 weken Lissabon en 1 week Porto, gewoon in een appartementje, niet echt op vakantie (was in beide steden ook al eerder geweest) maar meer om gewoon even een maandje ergens anders te wonen.

Nou wil ik dat dit jaar (November) ook weer doen (ik heb dit vorig jaar ook eind September pas geboekt haha ssst). Nou kom ik er alleen maar niet uit waar ik nou precies heen wil. Mijn eerste gedachte is misschien Barcelona (en wellicht een weekje uitwijken naar Valencia ofzo, is dat te doen met een trein?). In deze steden ben ik nooit geweest.

Maar twijfel ook of ik niet naar mijn grote liefde Schotland moet gaan (maar wel duurder en ja het weer is daar natuurlijk totaal anders). Of ja
 wat eigenlijk? Misschien moet ik maar gewoon eens een keer verder vliegen en gewoon op vakantie naar een ver oord? Ik weet het niet :joy: Help! Iemand opperde Granada, wat er supermooi uitziet maar ik weet niet of daar verder iets te doen is behalve bergen.

Wat ik interessant vind: musea, natuur, bergen, wellicht eventueel een expat cultuur zodat ik daar een beetje met mensen kan meeten.

Context: ben zzp-er (fotograaf) en ga altijd in het najaar op vakantie en wil in de toekomst wel eens in de winter meerdere maanden in het buitenland zijn. Ik zoek een plek waar ik vooral een beetje inspiratie kan vinden maar dus ook gewoon kan ‘wonen’. Vorig jaar vond ik het echt geweldig in Lissabon maar dat kende ik ook al. Vind het ook tof om er eventueel mensen te kunnen fotograferen voor mijn portfolio enzo.

7 likes

En Italie? Grote steden zijn goed bereikbaar per snelle trein. Bijvoorbeeld Bologna en Napels/Milaan/Rome?

Aangezien je grote liefde Schotland is, is Dublin misschien ook een optie? Daar zitten veel grote internationale bedrijven en dus ook veel expats. Vanuit Dublin kun je ook veel trips binnen Ierland maken, bijna alles is met 3uur reizen te bereiken. Dan heb je zowel prachtige natuur als leuke steden met musea etc. En het weer valt best mee :innocent:

1 like

Ik hoor dat het op Schiphol deze week weer drama is.

Pff wij vliegen donderdag middag 13.55. Zie er nu al tegen op.

2 likes

Ik vond Boedapest echt geweldig! Er is veel te doen en er zijn veel mooie dingen om te zien.

2 likes

In Spanje zou ik dan Madrid aanraden, minder toeristisch dan Barcelona, veel musea, heerlijk eten, mooie natuur vlakbij. En dan mss combineren met Bilbao & San Sebastian? Daar ben ik zelf helaas nog niet geweest, maar staat hoog op mijn lijst (jammergenoeg gaan al mijn vakantiedagen voor de rest van dit jaar op aan familiebezoek, anders was ik in het najaar zeker gegaan. Nu hopelijk volgende lente :crossed_fingers:t3:

Weekje Valencia of Madrid is allebei goed te doen vanaf Barcelona. Ik zou zelf voor Madrid of Barcelona kiezen. Barcelona kun je ook lekker naar het strand en in de directe omgeving is ook mooie natuur. Mensen ontmoeten is super makkelijk en als weet hoe dan kun je de toeristische plekken prima vermijden. In Madrid ben ik ook graag, is wel een wat grotere stad.

Sevilla of Malaga kan ik ook nog aanraden, Granada is vanaf Malaga heel goed bereikbaar voor een paar dagen. Het zuiden is wel wat goedkoper dan Madrid en Barcelona, dat is wel een voordeel misschien.

1 like

Ik toevallig een paar weken geleden! Als je nog vragen hebt, shoot!

1 like

Ik ben sinds m’n vakantie helemaal verliefd op Rome. Dus ik zeg; Rome :heart::heart:
Prachtige stad en in de winter vast niet zo fakking heet đŸ„č

1 like

Aqua Dome in LĂ€ngenfeld, Tirol (Oostenrijk). Ben zelf nooit in het hotel geweest maar schijnt heel luxe te zijn, de omgeving is wel echt fantastisch!

1 like

Oh super nice! Dat ziet er heel goed uit, ga er eens induiken of dit was is. Dankjewel!

1 like

Hoe is het nu met de security van Schiphol? Reis met alleen handbagage, rond 9.30 uur ‘s ochtends.

Iemand recent nog vanaf Schiphol gevlogen?

Je kunt op de website van Schiphol een voorspelling van de dag zien (hoe druk het wordt), die is volgens mij best accuraat.

1 like

Ik zag net iemand op Twitter met een foto van de rij en op de website stond ‘normaal’ dus geloof niet dat het altijd accuraat is.

Vind het wel spannend hoor, maar we zullen maar gewoon vroeg gaan

3 likes

Weet niet of het nog nodig is, maar ik heb een visum voor india gehad! Is al wel een paar jaar geleden

1 like

Ik afgelopen dinsdag. Volgens de website van Schiphol was het “normaal” druk die dag en heb ik ongeveer een uur in de rij voor security gestaan. Ik schrok wel van de lange rij toen ik achter aan ging sluiten maar het liep best snel door.

1 like

Een uur valt me nog wel mee, ga ook met m’n jonge dochter dus wachten is voor haar best lastig, maar ik hoop dat het mee gaat vallen.

Het kan natuurlijk ook per dag verschillen, als een aantal beveiligers zich ‘s ochtends ziek meldt is er natuurlijk al snel een probleem met het personeelstekort.

Ah fijn! Heb jij dit ook via een bemiddelaar gedaan of gewoon zelf ingevuld? En wat heb je ervoor betaald? Mijn ouders willen naar India en stuurden wat sites daar voor mij om naar te kijken, maar ik vind de prijsverschillen best wel groot. En welke dan betrouwbaar is. Ook @Max

1 like

Ik heb het zelf online ingevuld via visumbuitenland! Heb voor enkel het E-visum (die dus met mail komt) €39,95 betaald, maar mezelf voor de zekerheid maar laten registreren bij de ambassade en dat kostte me €19,40. Maar die laatste is uiteraard optioneel!

Ik ga trouwens midden oktober, had m’n Evisum begin augustus aangevraagd en (als het goed is toch haha :crossed_fingers:) gaan ze m’n aanvraag rond 1 oktober behandelen, dus dat doen ze zo’n 3 weken vooraf pas!

1 like