Reizen / Vakantie #2

Ook in het thema Frankrijk, ik wil komende zomer met de auto heen. Op de heenreis via Normandië (mijn vriend wil graag de D-Day stranden zien) en dan door naar Bordeaux. Heeft er iemand toevallig tips voor hotels/dorpen in Normandië en in hotels/appartementen in Bordeaux? Op de terugweg willen we ook nog ergens een overnachting doen, dus een tip voor een leuke plaats in Noord-Frankrijk is ook welkom.

Dit lijkt net een playmobil huis

14 likes

Naast Deauville ligt Trouville-sur-mer, daar hebben wij afgelopen zomer een aantal dagen gezeten en vond ik echt heel schattig! Wij hadden hier een airbnb.

Vanuit Granville zijn we naar Mont Saint-Michel gereden. Ook hier hadden we een airbnb. Ik vond Trouville/Deauville leuker maar moet ook zeggen dat ik niet zo veel heb gezien van het stadje.

Honfleur en Etretat ook leuk!

Wij hebben trouwens op de heenweg een nachtje Lille gedaan en op de terugweg Gent.

4 likes

Nou, de reis zit erop en ik heb er mixed feelings over. Hoewel het op de momenten dat we zaten echt wel relaxed was, wordt het de volgende keer helaas toch weer het vliegtuig. We hadden ook echt wel pech, met veel vertraging en daardoor toch heel veel stress gehad. Twee minuten overstaptijd hebben op een onbekend station, met bagage en een kleuter die er geen zin meer in heeft was niet fijn. En eerlijk gezegd was het ook gewoon echt te lang, alles bij elkaar was het een enkele reis van bijna 14 uur, waarvan ook nog 1,5 uur in de auto om op onze eindbestemming te komen. Voor mezelf is dat prima, voor een 4 jarige was het teveel. En daardoor ook voor mij want haar entertainen was veel werk.
Ik hoop heel erg op een directe verbinding in de toekomst, of nog beter een nachttrein.

6 likes

Ik heb een weekend Athene geboekt, iemand nog tips? We blijven gewoon in de stad, geen tijd om ook nog echt op dagtocht te gaan.

5 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

Een balaclava vond ik erg chill! Als het hard waait ofzo is dat wel echt lekker warm.

1 like

Ooo goeie! Heb een fleece balaclava liggen thuis, die draag ik ook soms op de fiets als ik ver moet fietsen in de winter

1 like

Bij Kozy Kanope heb ik enorm lekker gebruncht. @TantePollewop
Ik heb voor ik naar Parijs ging allerlei dingen op Google maps opgeslagen, als je me n dm stuurt kan ik wel kijken of ik die kan delen als je dat leuk vindt.

Screenshot ervan maken.

Als je op de betreffende plek die je wil delen klikt heb je als 't goed is gewoon een deelknop

Samenvatting

Je kunt ook een lijst aanmaken met bijvoorbeeld ‘parijs’ om die vervolgens te delen. Als je in Google Maps gaat en dan naar ‘opgeslagen’, kun je nieuwe lijsten aanmaken en delen

1 like

Als je zo’n map bebt gemaakt (wat je nu volgens mij nog steeds kunt doen, dan noet je per opgeslqgen plek gaan sorteren) kun je die nap delen, via whatsapp/ als link etc.

Is het al gelukt? Ik maak daar ook gebruik van. Via opgeslagen kan je een nieuwe lijst aanmaken, en via de drie stipjes kun je kiezen voor delen (van de gehele lijst) zie hieronder:

Foto weggehaald

2 likes

Haha dat is inderdaad wel wat werk dan! Ik haal m’n screenshot ff weer weg ivm eventuele herkenbaarheid haha.

1 like

Oké, change of plans, ik ga naar Kopenhagen! Dus als iemand nog tips heeft, graag! En het liefst ook voor een plek waar je lekker taart kan eten.

1 like

Ik wil volgend weekend (dus niet aankomend) een paar dagen weg en zit nu te twijfelen tussen Berlijn en Lille. Berlijn is duurder, langer reizen en ben ik al 3x geweest maar blijft altijd leuk. Lille nog nooit geweest en wil ik al een tijdje heen. Verder zijn beide totaal verschillend natuurlijk, vind het lastigggg.

3 likes

Als je een poll maakt beslissen wij voor je

8 likes

Ik ben er afgelopen zomer een paar dagen geweest en vond het top. We waren met de auto, maar hebben in Kopenhagen gebruik gemaakt van het OV. Wij hebben heel veel gedaan, maar wat ik leuk vond:

• Fietstour
  • Museum of Natural History
  • Tivoli tuinen in de avond
  • Christiansborg (royal reception rooms)
  • Toren van de Verlosserskerk
  • Amalienborg + wisseling van de wacht
  • Designmuseum
  • Nyhavn
  • Reffen
4 likes
  • Lille
  • Berlijn

0 stemmers

Ik weet niet of ik naar jullie ga luisteren hoor!!
Ik neig naar Lille nu iig

Edit: Lille is geboekt :smiley:

12 likes