Reizen / Vakantie #2

Volgens mij kan je bij de KLM gewoon snacks en drankjes kosteloos bestellen. Dus buiten de dingen om die ze sowieso aanbieden.

Yep echt wel, recent twee keer gehad (wel op een vlucht binnen Europa). Maarrr ter verdediging van onze nationale trots, er waren ook brownies en die waren wel lekker.

Het ligt ook een beetje aan het tijdstip van de vlucht. Ik kreeg laatst op een nachtvlucht avondeten en ontbijt maar geen snack tussendoor. Had zelf gelukkig wat bij me

Wie is er wel eens op vakantie geweest tijdens het hebben van diarree?

Twijfel echt of ik zo in de auto stap of thuis blijf.

We zouden op citytrip gaan in Duitsland. Opzich kan ik het telkens wel even ophouden als het komt, maar maak me wel zorgen dat het soms even kan duren een wc te vinden + het ongemak van de geluiden/geur als je dan een wc vindt + heb af en toe wel echt pijnlijke krampen + eten gaat niet zo soepel. Dit is dag 3.

Ik vind het in Duitsland altijd wel echt goed geregeld qua openbare wc’s

5 likes

Ik zou persoonlijk niet gaan

1 like

Ik kreeg zelf diarree op dag 6 van onze 10 dagen durende vakantie en was zo blij toen ik thuis was. Elke keer na een stukje lopen moest ik weer rennen naar de wc en was zo blij toen ik weer gewoon thuis af en toe wat te eten kon pakken ipv super onregelmatig. We waren wel in een tropisch land dus dat hielp niet echt mee. Scheelde wel dat de laatste dagen het minst wandelen was, anders had ik het niet getrokken denk ik.

1 like

Is iemand hier wel eens in Lapland geweest. Hebben jullie tips voor een niet al te dure reis naar Lapland? En hebben jullie andige tips?

1 like

Lekker late reactie maar heb dit jaar 2x met KLM naar de VS gevlogen en beide keren lagen er achterin t vliegtuig snacks die je zelf kon pakken. Dus los van de momenten dat ze zelf bij je langs komen. Heb geen gebruik gemaakt van de snacks want had genoeg aan de vaste eetmomenten hahaha

Ik ben nu de eerste dag in Polen & eigenlijk zijn de mensen echt totaal niet vriendelijk of gastvrij? Ik vermaak me prima met mijn vriendin, maar dit valt tot nu toe wel een beetje tegen

1 like

wat wil je zien en wanneer? winter/zomer/natuur/cultuur/idk?

(oh en lapland is best een derogatory term, SĂĄpmi - Wikipedia, maar word helaas nog overal gebruikt)

5 likes

In welke stad ben je? Ik was 2 weken geleden ook in Polen (Wroclaw) en vond de meesten eigenlijk juist heel vriendelijk.

Hoe was je lange busreis?

2 likes

Haha ja wel okĂ© opzich. Eerste deel overdag was echt heel erg prima te doen. En die nachtbus was wel echt heel lang, maar had gelukkig 2 stoelen voor mezelf dus toen ging het wel okĂ©. Vond alleen die overstap op het busstation van MĂŒnchen echt ruk! Beetje vervelende (lastig vallende) mannen liepen er rond dus dan is 3 uur wachten wel echt shit.

Als ik de garantie zou hebben dat ik sowieso 2 stoelen voor mezelf zou hebben, zou ik het sowieso nog wel een keer doen. Maar die garantie heb je helaas niet en 1 stoel is wel echt ruk dan voor zo’n lange rit.

1 like

In Lublin! De eerste taxi chauffeur zei geen woord en dat vonden we wat vreemd, maar bij het afrekenen bleek hij geen Engels te kunnen. Dus doen voelde we ons een beetje lullig dat we hem als onvriendelijk hadden bestempeld. Maar 3 taxi chauffeurs verder hadden we nog steeds niemand gesproken buiten “goede avond” en “dit was dan 12 zloty” om. Maar ook geen leuke ervaring gehad in een soort studenten-achtig tentje waren we drankjes waren doen.

Kan je dan niet gewoon twee stoelen boeken, of is dat heel duur?

1 like

Ah oké, jammer! Lublin ben ik nooit geweest nog. Ik vind het in Polen wel altijd erg verschillen tussen de ouderen en de jongere mensen van mijn leeftijd. De jongeren vind ik vaak heel vriendelijk en spreken ook allemaal Engels enzo terwijl de ouderen dan wat afstandelijker overkomen, maar dat komt dan vaak doordat zij geen Engels spreken en ik geen Pools. Maar misschien verschilt het ook nog per stad/gebied, geen idee haha. Veel plezier nog verder iig!

@George bij sommige busritten staat dat er bij als extra optie, maar niet overal. En het ‘probleem’ is ook een beetje dat niemand naar die stoelreserveringen kijkt eigenlijk. Iedereen gaat gewoon zitten waar hij wil. En als je dan de pech hebt dat jij net na een drukke stop pas instapt, dat er gewoon nergens meer een plekje bij het raam is of twee stoelen naast elkaar. En als je dan zegt dat je die stoel(en) hebt gereserveerd, haalt diegene z’n schouders op en de buschauffeur boeit het ook niet zo. Dus ik zou niet zo snel geld uitgeven aan een extra stoel want je hebt niet echt de garantie dat je die ook daadwerkelijk hebt.

1 like

Nou ik geloof dit ergens wel! Alleen we zijn met name met jongeren in contact geweest (zeg max. 30 jaar & dat laatste tentje waren echt nog studenten). Ik vermoed dat het toch een stukje taalbarriere is. Vandaag willen we echt uit gaan, dus ik ben benieuwd of we dan een beetje contact maken want daar hadden we juist zin in

3 likes

Ik denk dat het idd de taal bariere is. Ik ben eens in een klein dorpje geweest en de mensen waren zo lief.

De vakantie naar noord finland komt steeds dichterbij, ben de laatste dingetjes aan het uitzoeken.
Heeft iemand nog (dé) tip om in de nacht buiten warm te blijven? Ik heb al via ff de tip gehad om van die hand- en schoen warmertjes te kopen. Heb ook goede snowboots. En het gebruikelijke van wol, kasjmier als onderlaag en fleece ken ik ook wel. Maar dacht misschien is er wel iemand die ook naar koude gebieden is geweest en denkt: dit had ik niet willen missen, of dit had ik er graag bijgehad?
Wil zo graag het noorderlicht zien maar wil niet ergens in een bos doodvriezen :joy:

1 like