Reizen / Vakantie #2

Azoren! Misschien niet nu. Maar wel prachtig en beter betaalbaar dan Malediven.

Omg guys ik ontplof bijna van blijdschap, dit weekend London en daarna is eindelijk de Lapland trip!

Overigens herken ik het heel erg @anon4775214 dat je overal wel naartoe zou willen. Dat zou ik ook daadwerkelijk doen als geld geen rol zou spelen. En ik heb super goede tips van meiden gehad hier op het forum en ik neem het dan ook veel sneller aan ofzo dan random blogje op het internet dus ik begrijp de vragen hier zeker. Je geeft ook vaak op anderen leuke en nuttige comments dus het is niet dat zij 902982 vragen stelt en dan verder niks.

6 likes

Misschien kun je volgend jaar ook gaan als je nu naar stranden gaat.
Het is echt tering duur denk dat ik dit nooit meer kan betalen haha.

1 like

Jaloers!! Hoe lang ga je naar Lapland, wat ga je er doen en bij welke organisatie heb je het geboekt?

2 likes

Wij vliegen zondagochtend vanuit London met Easy jet en hebben enkel het hotel geboekt. Vrijdagmiddag vliegen we weer terug naar London. We willen pas last minute beslissen welke tours we willen doen en wanneer omdat je bij sommige afhankelijk van het weer bent. Ook wil ik dan via de aurora apps beslissen wanneer we een aurora tour doen.

Nu is het niet zo koud in Rovaniemi maar ik was bang dat als het -30 was geweest ofzo dat ik dan niet op een snowmobile tocht zou willen bijv. Of als het zou dooien (lol) dan kun je niet ijsklimmen. Dus we beslissen het de dag zelf, heb in alle facebook groepen gezien dat dat ook prima kan.
Enkel de hotels of huisje oid moet je echt niet last minute reserveren, het is of uitverkocht of zowat onbetaalbaar.

@Maurice denk dat dit het antwoord is haha

1 like

Dit bedoel ik bijv met app. Wil dan niet een tour van 250 euro boeken wanneer de kans laag is

Ik ben niet @chasingrainbows maar ik ben twee keer in Noord finland geweest en het was beide keren zo’n 800-900 euro. De eerste keer was met een studietrip dus toen heb ik zelf niet geboekt, de tweede keer was ik een week zelf en toen waren we met 2 mensen dit kwijt (heb de afrekening in excel nog haha):

380 aan airbnb, 390 interrail ticket + nachttrein (wij hebben de santa claus expres genomen van helsinki naar rovaniemi, vanaf daar met de bus naar Levi = 120), 2 dagen skipas en skihuur 290, activiteiten (ijsvissen, snowscooter, langlaufen, hondenslee) 650.

Dus in totaal zo’n 1850 euro samen! Echt duur maar was wel onvergetelijk! Aurora tocht hebben we gewoon zelf gedaan door op een goede nacht naar de top van de heuvel te lopen.

3 likes

380 airbnb is echt een goede prijs! Dat is nu eerder per kamer per nacht :sleepy: Die trein had ik ook graag willen nemen maar anders hadden we echt weinig tijd daar…
Ben je op stap gegaan daar? Ik zie het niet voor me nog how ik het qua kleding moet doen.

2 likes

“Lapland” wordt nog heel veel gebruikt, maar komt van de beledigende term voor de Samen. Volgens mij zeg je beter Samenland, of beschrijf het gebied bv als Noord Finland oid.

8 likes

Ohhh oef dat is wel echt duur ja!
En hoe bedoel je op stap?

3 likes

Ohh heel chill als verblijf geregeld wordt, scheelt al een hoop in de kosten denk ik haha!
Wij zijn in bari, monopoli, polignano a mare, alberobello, lecce, gallipoli en matera (eigenlijk geen puglia, maar wel de moeite waard) geweest en ik vond het echt fantastisch!

Hoop voor je dat het doorgaat. En als het met de mensen ‘mwahh’ is, kan je altijd dagtripjes met zn 2en of een leuk deel vd groep gaan maken. Dan heb je denk ik wel een huurauto nodig (en dat was ook duuurrrr)

2 likes

Ja je mag me zeker vragen! Weet niet of ik info of tips heb waar je iets aan hebt of iets mee kunt, maar vragen mag altijd :ok_hand:

1 like

-weg- want ergens vind ik het zo stom dat ik wisselende berichten zie en dat ik een hartje krijg en geen reactie. :confused:

1 like

had je niet beter iets meer research kunnen doen zelf voor je ging boeken? haha

8 likes

Ik zou lekker dagtripjes doen vanuit Reykjavik als je toch geen auto gaat huren. Er is wel OV, maar februari is gewoon een periode dat veel wegen dicht zijn en zo vaak rijden de bussen ook niet. Ik zou zeker een dagje Snaefellsnes doen! Dat is een stukje schiereiland met hele mooie natuur en vond ik veeeeel leuker dan de Golden Circle (kan je ook in een dag doen).

Misschien nog een trip naar Jokulsarlon (het ijsbergenmeer) en onderweg gewoon genieten van alle uitzichten.

4 likes

Overigens is Reykjavik wel leuk, maar wmb niet boeiend genoeg om daar dagen vol te plannen. De steden en stadjes in IJsland zijn sowieso niet zo indrukwekkend. Ik zou de trip zelf dus lekker vol plannen met dagtochten naar mooie natuur.

3 likes

sorry was mischien een beetje zuur maar het valt me laatste tijd op dat ik echt vragen zie waarvan ik denk had ff 1 minuutje gegoogled hahaha (maar daar maak ik me vast zelf ook schuldig aan) (en snap dat persoonlijke aanraders waardevoller zijn)

4 likes

Hahaha das toch niks van de laatste tijd

2 likes

denk dat mijn tolerantieniveau lager ligt👹

Wist ik niet! (Heb wel basic info opgezocht maar we gaan daar nog naar musea). Had ik eerlijk gezegd niet verwacht want je ziet het overal dus goed dat je het zegt.

@crazyplantlady ik bedoel met op stap gaan als je gewoon naar een leuke kroeg gaat / dansen dan ga je dat niet doen in je thermo, fleece en snowboots. Maar je wilt ook niet kou lijden…

3 likes

Oohh hmm ja dat hebben we niet gedaan daar haha, behalve naar een soort afgehuurde karaoke bar toen ik met die schoolgroep was. Ik denk dat ze in die gebieden wel gewend zijn dat mensen op stap gaan met hun snowboots en warme truien en jassen aan eigenlijk haha

2 likes