Reizen / Vakantie #2

Heeft er iemand hier al eens NYE in het buitenland gevierd? Ideeën welke bestemmingen hier leuk voor zijn?

2 likes

Zelf geen ervaring, maar mijn ex deed dit wel vaker en het viel hem altijd heel goed mee. Je moest inderdaad wel ver op voorhand beginnen afspreken en vastleggen. Ik weet niet welk website hij gebruikte, maar volgens mij kon je zelf de periode aangeven wanneer je eventueel wilt ruilen, en zelf ook op periode en gebied zoeken en dan potentiële ruilers berichten sturen.
Populaire bestemmingen / huizen zitten vaak ver op voorhand al vol (tot een jaar…). Het kan ook echt heel persoonlijk zijn, je hebt op voorhand al vaak contact en het is blijkbaar ook niet ongebruikelijk dat de hosts bv eten voor de eerste avond achterlaten en dergelijke.

1 like

ja, twee keer (praag en antwerpen) en ik vond het beide keren vreselijk :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik vond Lissabon leuk met oud en nieuw. Maar was toen ook goed weer, kon je lekker buiten op een plein staan.
Lille is een totale afknapper voor oud en nieuw. Niemand buiten en in kroegen niks te doen. Alleen een diner + champagne zagen we veel, maar zo wilden wij geen oud en nieuw vieren.

Hoezo?

2 likes

Antwerpen vond ik ook helemaal niks, is wel al 20 jr geleden.:sweat_smile: Was net als de omschrijving van Lille hierboven.

ik vind oud en nieuw sowieso al stom hahaha, maar beide steden met heel veel dronken mensen en een nare sfeer op straat in de nacht. maar denk dat het misschien meer met mijn aversie tegenover oud en nieuw te maken heeft dan deze steden zelf haha.

4 likes

Oh, ik ben wel eens in Antwerpen geweest en toen was het juist wel heel druk op straat. Maar alleen dronken, schreeuwende Nederlanders, dus alsnog geen aanrader.
Wel wat korter geleden, jaar of acht ofzo.

1 like

Sydney :wink:

3 likes

Haha ik ook, Sydney inderdaad @Accra

Lille is inderdaad niks aan, wij hadden geen restaurant gereserveerd en konden dus nergens heen. Zelfs de Mac was dicht :cry: Hebben op onze hotelkamer gezeten en naar saaie Franse tv gekeken. Parijs vind ik ook niks met O&N.

Wel leuk: Düsseldorf, veel mensen op straat!

1 like

Ik vind Ljubljana echt een aanrader, was heel gezellig op straat! Overal kraampjes om (warme)drankjes te kopen, vuurwerk op het plein, terrassen zaten vol. (Sowieso is Slovenië een goede winterbestemming, het is er over het algemeen heel zonnig - wel koud)

Geen aanrader: Aken, New York, Reykjavik.

5 likes

@Accra wij zijn in 2019/2020 im Ljubljana geweest en vonden het ook heel leuk! Wel was het vuurwerk op het centrale plein binnen 2 min over ofzo, dus daar moet je niet voor gaan.

En inderdaad heel zonnig toen! Hebben bij lake bled zonder jas gezeten terwijl het helemaal niet zo warm was.

2 likes

Eind januari, begin ga ik naar Budapest 6 dagen, tussendoor wil ik 2 dagen ofzo naar een andere stad. Dat wordt denk ik Bratislava, tenzij iemand hier een ander beter idee heeft?
Heeft iemand leuke tips voor Bratislava misschien, wat je niet zo 1,2,3 op internet bij tripadvisor ziet staan? (Voor Budapest mag ook).

2 likes

Hmm shit haha nou ja er kan wel veel veranderen in 10 jaar en heb sowieso het idee dat het in die regio nu allemaal wat leuker is. We willen maar 1 nachtje eigenlijk ff ergens anders heen omdat ik 6 dagen Budapest te lang vind … Heb je misschien iets anders in die omgeving gedaan wat je wel leuk vond?

1 like

Wenen anders?

5 likes

Bratislava is leuk voor een dagje. Misschien kun je naar Wenen

Bratislava is inderdaad niet de moeite waard. Wenen is wel echt fantastisch, heb daar 3 jaar geleden in 1 dag een free walking tour (aanrader!!) gedaan, Wiener schnitzel gegeten en een sacher torte gegeten bij Hotel Sacher (duur en niet superlekker).

1 like

Leuk idee Wenen! Had niet door dat het ook zo dichtbij was daar ook. Ben enkel met mn ouders tijdje terug daar geweest dus nog eens 2 dagen Wenen gaat em waarschijnlijk worden! Dank allen

Flinke reis! Ik vind de app van interrail heel handig om lange treinreizen te plannen. Ben zelf een tijd geleden naar ligurie getreind, en dat ging via basel (rechtstreeks vanaf nederland) en milaan. Vermoed dat dat begin hetzelfde voor je zal zijn.

1 like