Reizen / Vakantie #2

Tallinn is mooi maar daar is niet genoeg voor zo’n lange periode (al zou je het kunnen combineren met Riga).

Maar ben je al eens in Wenen geweest? Dat is ook echt heel leuk, vooral met alle koffiehuizen en taartjes en dat soort dingen die ze hebben. Dat vind ik ook een ‘winterse’ bestemming. Eventueel te combineren met bv Salzburg (daar ben ik nog nooit geweest)

1 like

Ik wilde nog zeggen dat Tallinn inderdaad ook goed te combineren is met Helsinki, je kunt zelfs heel makkelijk voor een dag heen en weer met de boot ('s-morgens heen, 's avonds terug)

Maar Wenen is dus ook echt leuk vind ik :blush: (en ik vind het goed te doen met trein als je voor langer dan een weekend gaat)

4 likes

Tallinn/ Helsinki iis idd ook leuk samen! Lekker bootreisje. Ik herinner me vooral heel veel dronken Finnen (ik ging de andere kant op), omdat de drank op de boot al Estse prijzen was, haha.

1 like

Helsinki is heel leuk! Mooie stad, leuke mensen. In die periode ook wel goede kans op sneeuw. In de finsa sauna en daarna in de bevroren baltische zee is een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan.

3 likes

Ik vond Edinburgh pasgeleden echt prachtig! 5 dagen geweest & ook naar de highlands. Helemaal kneuterig nu in de kroegen etc.

5 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Amerika topic

Ik denk dat je meer succes hebt in het Noord Amerika topic. Of daar even zoeken want zijn onlangs veel tips gegeven voor LA.

@Shadina treinreizen die in Zwitserland de moeite waard zijn, zijn bv van Landquart naar Saint Moritz (normale treinreis) of van Saint Moritz naar Zermatt (Glacier Express, die kost op zichzelf veel geld maar denk dat de interrail hier ook wel geldig is- zou je ff moeten checken). Het gaat natuurlijk allemaal wel besneeuwd zijn, maar je kan nog steeds mooie wandelingen maken als het mooi weer is (bv Val Roseg wandeling, die is heel vlak maar schitterend). Bernina Express is ook mooi, dat is ook in de buurt van Saint Moritz. En dan van Zermatt naar de bewoonde wereld is vast ook geen straf! Maar ja, wees bereid om je portemonnee te trekken want slaapplekken zullen niet goedkoop zijn.

2 likes

Wenen kun je evt ook goed combineren met Bratislava of Boedapest! Bratislava is echt superdichtbij en boedapest geloof ik 2 uurtjes met de flixbus.

2 likes
2 likes

Ja dat is prima! Wij hadden 2 volle dagen en een halve dag. Heel veel kunnen zien en ook tijd om de stad uit te gaan de natuur in

1 like

Het is leuk om naar suomenlinna te gaan, mooi fortress eiland vlak naast de kust (kun je met de ferry heen).

2 likes

Thanks aan iedereen nog voor de schotland tips! Voor de westhoghlamd way heb ik nu bijna alles geboekt. Ik wil nog naar isle of skye. Maakt het uit waar je verblijft? Ik wilde 2 plekken liezen en vanaf daar wandelen of iets bezoeken(met de bus).

3 likes

Ik vind t gebied rond ellmau - westendorf / Brixental in Tirol erg leuk. Daar hebben ze veel voor kinderen, wandelingen met speurtochten, een natuurvijver met speeltuin bovenop berg, blote voetenpad etc.

Wij waren in een simpel hotel, dus dat is miss niet zo handig maar er zijn genoeg accomodaties.

4 likes

Als je nog specifieke tips zoekt moet je me maar een pb sturen, zijn er nu 2x geweest.

4 likes

Kun je Porto in 1 dag doen (vanaf Lisboa reizen met de trein)?

Lijkt me zonde

1 like

We willen misschien in de meivakantie kamperen in Zwitserland (Interlaken) eind april begint de vakantie al maar ben bang dat het koud is. We hebben een glamping tent gezien, je hebt dan keuze uit met en zonder kachel. Iemand ervaring met buiten de zomer kamperen in Zwitserland?

Ik ben in mei in de ardennen geweest vorig jaar, was wel koud in de nacht maar dat was ook een superdunne tent, de glamping tent is steviger qua doek en heeft ook echte, normale bedden…

Zou dan de kachel alsnog nodig zijn of overbodig? De data komen wat beter uit met de tenten zonder kachel.

Ik wil m’n ouders bedanken met een vakantie in mei. Ze zijn nog nooit met het vliegtuig op vakantie geweest (überhaupt bijna niet op vakantie). Heeft iemand tips voor een bestemming waar het warm genoeg is voor m’n moeder zodat ze aan het zwembad kan liggen, maar niet zo warm dat mijn vader nog activiteiten kan ondernemen (mountainbiken/hardlopen e.d.)? Zat te denken aan Spanje of Griekenland, maar ben in beide landen zelf ook nog nooit geweest.

4 likes

Is het in Interlaken zelf of wat meer in de bergen? Hoe hoger je gaat hoe meer ik voor een kachel zou gaan, want denk ik meer dan in de Ardennen zal de temperatuur erg schommelen tussen dag en nacht.

1 like

Het is naast Interlaken, naast een groot meer, dus niet echt hoog. Maar ja inderdaad kan alsnog schommelen, lastig voorspellen. Ik ben ook echt een koukleum :sweat_smile: Ben jij in die omgeving geweest?

2 likes