Ja dat is prima! Wij hadden 2 volle dagen en een halve dag. Heel veel kunnen zien en ook tijd om de stad uit te gaan de natuur in
Het is leuk om naar suomenlinna te gaan, mooi fortress eiland vlak naast de kust (kun je met de ferry heen).
Thanks aan iedereen nog voor de schotland tips! Voor de westhoghlamd way heb ik nu bijna alles geboekt. Ik wil nog naar isle of skye. Maakt het uit waar je verblijft? Ik wilde 2 plekken liezen en vanaf daar wandelen of iets bezoeken(met de bus).
Ik vind t gebied rond ellmau - westendorf / Brixental in Tirol erg leuk. Daar hebben ze veel voor kinderen, wandelingen met speurtochten, een natuurvijver met speeltuin bovenop berg, blote voetenpad etc.
Wij waren in een simpel hotel, dus dat is miss niet zo handig maar er zijn genoeg accomodaties.
Als je nog specifieke tips zoekt moet je me maar een pb sturen, zijn er nu 2x geweest.
Kun je Porto in 1 dag doen (vanaf Lisboa reizen met de trein)?
Lijkt me zonde
We willen misschien in de meivakantie kamperen in Zwitserland (Interlaken) eind april begint de vakantie al maar ben bang dat het koud is. We hebben een glamping tent gezien, je hebt dan keuze uit met en zonder kachel. Iemand ervaring met buiten de zomer kamperen in Zwitserland?
Ik ben in mei in de ardennen geweest vorig jaar, was wel koud in de nacht maar dat was ook een superdunne tent, de glamping tent is steviger qua doek en heeft ook echte, normale bedden…
Zou dan de kachel alsnog nodig zijn of overbodig? De data komen wat beter uit met de tenten zonder kachel.
Ik wil m’n ouders bedanken met een vakantie in mei. Ze zijn nog nooit met het vliegtuig op vakantie geweest (überhaupt bijna niet op vakantie). Heeft iemand tips voor een bestemming waar het warm genoeg is voor m’n moeder zodat ze aan het zwembad kan liggen, maar niet zo warm dat mijn vader nog activiteiten kan ondernemen (mountainbiken/hardlopen e.d.)? Zat te denken aan Spanje of Griekenland, maar ben in beide landen zelf ook nog nooit geweest.
Is het in Interlaken zelf of wat meer in de bergen? Hoe hoger je gaat hoe meer ik voor een kachel zou gaan, want denk ik meer dan in de Ardennen zal de temperatuur erg schommelen tussen dag en nacht.
Het is naast Interlaken, naast een groot meer, dus niet echt hoog. Maar ja inderdaad kan alsnog schommelen, lastig voorspellen. Ik ben ook echt een koukleum Ben jij in die omgeving geweest?
Strassbourgh - Colmar - Basel ? Steden die dicht bij elkaar liggen en winters zijn
griekenland klinkt wel iets wat in aanmerking komt! al is het land nogal divers qua eilanden en zo ook qua weer. maar griekenland heeft veel te bieden!
Ja wel eens een dagje (ik woon in Zwitserland) dus niet om te kamperen ofzo, maar ik denk dat het idd wel te koud gaat zijn zonder kachel. Je kan natuurlijk geluk hebben dat het prachtig weer is die week, maar gemiddeld is het zo’n 6 graden s nachts en 14 overdag. Wel frisjes denk ik haha
Waaauw lucky youuu!!
Dan gaan we voor de kachel optie. Hoef ik ook net iets minder warme kleren te sjouwen. Ik ga met de trein, 7.5 uur en 3 of 4 x overstappen maaar wel heel goedkoop dus worth it. Dankjewel voor het meedenken!
Iemand weleens aan het zwembad gelegen in een Europees land eind april? En zo ja waar?
De Canarische eilanden!
Canarische eilanden idd en op Sicilië. Griekenland zou ook nog kunnen denk ik.