Reizen / Vakantie #2

Oeh, ik denk erover in mei hier naartoe te gaan. Wat vond jij leuk eraan?

1 like

Ik vond het een verrassend mooie stad, misschien ook omdat ik er zonder verwachtingen heen ging. Ben er dus wel maar een middag en avond als doorstop geweest, dus echt inhoudelijk heb ik niet veel tips/info voor je!

1 like

Ik vond die YSL tuin ook echt overrated, wel mooi hoor, maar het is klein en megadruk en wij stoorden ons enorm aan alle influencers. Wij zijn ook nog naar een Joodse begraafplaats en synagoge geweest (vond ik heel mooi)!

Ik snap je gevoel wel over Marrakech, ik vond het leuk/mooi maar wij gingen na twee dagen weer door en daar waren we blij mee haha. Veel plezier nog daar!

3 likes

Ohja wij zijn heel even in de Joodse wijk geweest bij die kruiden markt. Dat was wel leuk inderdaad, synagoge helaas niet gezien! Denk daar ook geen tijd meer voor te hebben.
Dankjewel!

2 likes

Wij hebben ook Freiburg als stop gedaan toen we naar Noord-Italië gingen, vond het echt heel erg leuk. Knus centrum, mooie groene omgeving; echt een leuke dag gehad!

We zijn op de terugweg vanuit de Alpen een keer naar Heidelberg gegaan, vond ik ook een mooie stad, wel veel meer echt een stad.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Frankrijk topic

@JustinBieber Hier in het topic werd er eerder gevraagd om tips!

1 like

Bali!

2 likes

Dank voor alle tips! Bali ben ik al geweest een paar jaar terug, was inderdaad heel mooi. Ben nu naar Mexico (Cabo San Luca) of de Filipijnen (Cebu) aan het kijken, zag dat je bij allebei kan zwemmen met walvishaaien in april, dat lijkt me wel echt een megabelevenis :star_struck:

3 likes

Ik heb dit gedaan in Oslob op Cebu, was echt een fantastische ervaring dus kan ik je zeker aanraden!

Edit: Even een foto opgezocht, was overigens in 2015!

7 likes

Oh wow, zo vet! Is daar verder ook wat te beleven of zou je het dan eerder combineren met ergens anders nog?

Moalboal is heel erg mooi, de tumalog en kawasan watervallen zijn heel indrukwekkend, Cebu city voornamelijk voor het eten heel leuk, je kunt de ferry naar Bohol nemen (naar de bekende Chocolate Hills). Ik vind de Filipijnen echt een ondergewaardeerd land (eilandengroep haha). Je kunt heel makkelijk eilandhoppen en het is een stuk minder toeristisch dan Thailand etc.

3 likes

Klinkt perfect! Dankjewel!

5 likes

2,975 Likes, 83 Comments - Gabz | PinoyTravelFreak.com 🇵🇭 (@pinoytravelfreak) on Instagram: "Waking up to this view in Anda, Bohol. 😱🇵🇭🌴"

Ik vind @pinoytravelfreak op insta wel een aanrader! Hij weet de mooie plekjes te vinden.

Oh haha het moest een link naar een filmpje zijn :grimacing:

3 likes

Eens! Zo geweldig daar.

3 likes

Ik denk niet dat je dat red met 100-150 per dag alles inclusief. Het is daar allemaal echt wel duur. Daarnaast heb je eigenlijk een huurauto nodig om je over het eiland te kunnen verplaatsen. En die zijn ook weer duur.

1 like

Heb zijn account even bekeken, ziet er echt amazing uit :star_struck:! Kan later deze week gaan boeken als het goed is, Filipijnen staan nu zeker bovenaan mijn lijst.

@Snoeptomaatje @L.C Curacao ben ik zelf nog niet geweest, maar mijn ouders en vrienden wel, en wat ik van hun begreep is dat het leuk is, maar meer voor een week, omdat het best klein is. En idd duur. Dus dat misschien voor een andere kortere vakantie een keer.
Ik heb gelukkig geen last van heimwee naar Nederland, woon er al meer dan tien jaar niet meer, dus dat zou best lastig zijn :sweat_smile: Vind het ook helemaal niet erg om geen Nederlanders tegen te komen op vakantie, alhoewel dat echt praktisch onmogelijk schijnt te zijn, we zijn overal :rofl:

2 likes

Ja dat ook inderdaad; 1,5 of 2 week daar is zat!

1 like

Ik ben op zoek naar een vakantie voor komende zomer met mijn vriend. We houden allebei erg van Mallorca omdat er ‘s avonds veel te doen is bij de boulevard bij Playa de Palma.

Nu willen we eens iets anders en ik heb een hotel gevonden op Kreta in Georgioupolis.
Is iemand van jullie hier al eens geweest en weet of er veel te doen is in de avond? Of kunnen we dan beter zoeken in de regio van Rethymnon?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :hugs:

Ik vond curacao ook heel onveilig als het donker werd. Zou daar niet graag als vrouw alleen nog rondbewegen.

2 likes