Reizen / Vakantie #2

Vond je het wat??

5 likes

Ja! Vond het wel vet om een keer zo in de woestijn te slapen, die zandduinen etc zijn wel echt mooi. En de sterrenhemel was echt prachtig. Het was wel een fancy kamp, als in, je ligt in zo’n tent maar wel op een matras/bed, en er waren ook gewoon wc’s en zelfs douches, dus het was een soort ehh glamping denk ik? Snachts was het wel frisjes daar haha. Héle andere omgeving zo, die woestijn en zandduinen. Vond het zeker leuk om dat een keer te zien.

Ohja en als je zelf een auto huurt en erheen rijdt, rijd niet zomaar het zand in richting het tentenkamp, voor je het weet zit je vast haha. Maar dat verschilt per kamp, daar kunnen ze je vast mee helpen. Op sommige wegen daar kan ook wel wat zand liggen, dus daar moet je dan even omheen rijden/voorzichtiger rijden. Ik reed in een busje en heb er verder geen last van gehad hoor, maar het was iets waar je in Nederland natuurlijk nooit echt last van hebt haha.

Wat voor vakantie zoek je?

Iedereen is heel kindvriendelijk, maar ik kan me geen speciaal entertainment voor kinderen herinneren. Ik ben met (niet mijn eigen) kinderen van destijds 1 en 3 geweest en zij hebben zich wel vermaakt maar er waren niet echt speeltuintjes ofzo. Dit was alleen in Marrakech trouwens.

Als je gewoon makkelijke kinderen hebt die zich al vermaken omdat ze op een vreemde plek zijn is het prima te doen!

1 like

Ik ben gek op de Marokkaanse keuken, ik zie de vakantie vooral voor me als lekker veel eten, rondslenteren, mooie moskeeën bezoeken, kruiden en andere leuke dingen shoppen haha, wellicht ook een nachtje woestijn meepikken inderdaad etc. We hebben ruim 10 dagen dus ben een beetje zoekende naar hoe en wat mogelijk is.

Gelukkig zijn onze kinderen gewend om te reizen en vinden ze het allemaal prima zolang ze maar lekker te eten krijgen, wat leuks mogen uitzoeken en mooie dingen zien haha

Ik denk dat ik een organisatie die rondreizen organiseert (ook speciaal voor gezinnen) als voorbeeld ga gebruiken en dan wat aan ga passen naar onze wensen.

5 likes

Ik ben er een paar dagen geweest en ik vond het heel leuk. Beetje wandelen door de woestijn, met zo’n board van de zandbergen glijden, 's nachts naar de sterren kijken. Vooral dat laatste is heel bijzonder. En dat je dan wakker wordt en allemaal kleine pootafdrukjes in het zand ziet van verschillende dieren.
Ja ik vond het echt wel tof.

4 likes

Wauw! Welk kamp ben je geweest? Ik zag Zahra kamp voorbij komen met veel goede reviews. Is 1 nachtje wel voldoende denk je? We hebben best een strakke planning daar

Ben jij gegaan uiteindelijk en was het chill? Ik heb vannacht een ticket geboekt. Dacht het is Italië ik zal me hoe dan ook wel vermaken.

1 like

Nee, helaas! Auto huren was echt niet te betalen dus wij zijn zelf met de auto richting Normandie gegaan.

1 like

Lissabon: wel of niet een LisboaCard halen voor 72 uur? Of zijn die Zippers handiger? Willen ook nog naar Sintra namelijk. Wie zou mij willen helpen? :slight_smile:

1 like

Wij hebben dat destijds niet gedaan. Een retourtje Sintra was spotgoedkoop van wat ik me herinner dus wij hebben de treinkaartjes gewoon los gekocht.

3 likes

Als je vliegt met iets normaals en niet ryanair, heb je dan meer ruimte? Of is alles altijd zo krap en skeer? Ik wil een vriendin in Turkije bezoeken en wil een beetje een fijne vlucht maar vraag me af of extra betalen het waard is?

5 likes

Ik vind Transavia altijd wel erg krap. Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen, maar wel met WizzAir en die vond ik toen geloof ik zelfs chiller zitten dan Transavia. KLM is wel iets ruimer.

2 likes

Op seatguru kan je per vlucht het type vliegtuig zien + specificaties hoeveel ruimte.

3 likes

Wij zijn deze week voor r eerst met Ryan gevlogen en het is wel het meest skere en krappe wat ik ooit heb meegemaakt haha.

3 likes

@Nysmn ik sluit me hierbij aan, het is supermooi maar dat getrommel enzo hoefde van mij niet (we werden in de ochtend ook gewekt met trommels :smiling_face_with_tear:). Je kan met kamelen naar het kamp maar dat wilden wij niet omdat we dat zielig vonden dus we zijn met de auto gegaan. Wij zijn naar Merzouga geweest, weet niet meer waar wij geboekt hadden maar ik denk dat er wel betere aanbieders zijn dan wij hadden. Het eten wat wij kregen is het vieste wat ik in Marokko heb gegeten. Dit lijkt nu heel negatief maar het is een mooie ervaring dus zeker doen!

1 like

Ik vind het allemaal altijd niet veel schelen, ja het ene is nog krapper dan het ander maar niet zo ontzettend veel ruimer dat het veel meer comfort geeft. Als het je te doen is om beenruimte kan je kijken of je een plek bij een nooduitgang kunt boeken.

2 likes

We hebben bij Zahra luxury desert camp geboekt! Hoop goed

1 like

Thank you! De kiwi app geeft Pegasus aan maar ik boek waarschijnlijk zo’n pakketreis en dan vlieg je met corendon. Zal ook wel krap zijn :pleading_face: nouja gewoon door blijven ademen

1 like

Eerste rij zetels zitten wel vaak ruim doordat je veel beenruimte hebt, moet je even nakijken bij dat vliegtuig type dan.
Laatst zat ik zo lekker ruim bij Wizz, bij de nooduitgang. Scheelt dan meteen zoveel qua comfort

1 like

Mwa zoveel beter is pegasus in mijn ervaring ook niet. Dus mis je m.i. weinig aan

2 likes