Reizen / Vakantie #2

@Oprah Kos is mn nr 1 optie idd haha! Oeh goeie van het fietsen, ga ik eens naar kijken!

@Stofdoek dank voor de tip ook!

1 like

Algarve is zoo mooi

3 likes

Als je graag in zee zwemt zou je de watertemperatuur kunnen opzoeken! 2 jaar terug was ik in de Algarve (Lagos), maar dat water was echt heel koud!

1 like

Kos is zó fijn! Ga dinsdag al voor de 4e keer (zit elke keer paar jaar tussen hoor)
Ik huur altijd een elektrische fiets daar (omdat ik thuis ook elektrisch fiets) en ga komende week ook voor 1 dag een auto huren, dat nog nooit eerder gedaan op Kos. Wil het eiland weleens verkennen.
Maar er is genoeg te doen als je wat wil zien en het is een heerlijk relaxt eiland.
All inclusive zit ik nooit dus kan ik geen tip voor geven.

3 likes

Dankje voor de tips! Heb vandaag wandelschoenen gekocht en begin er heel erg zin in te krijgen! We hebben genoeg tijd dus ik denk dat we al je tips wel kunnen doen :grimacing: jij vond die warmwaterbronnen dus wel leuk? Het leek mij een beetje zo’n gek toeristending, maar onze tweede Airbnb zit er vlakbij dus dan kunnen we sowieso gaan kijken :))

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Ik heb volgend jaar zomer een concert in Wenen en nu willen ze daar een weekje vakantie omheen plannen, het concert zou dan op de eennalaatste dag zijn. Optie zou natuurlijk kunnen zijn om in Oostenrijk te blijven, maar we zitten er ook aan te denken om naar Boedapest te gaan en vanaf daar met een auto richting Wenen. Liggen er tussen Boedapest/Bratislava/Wenen echt mooie plekken waar je geweest “moet” zijn? We kunnen natuurlijk de drie steden pakken maar ik vind t persoonlijk wel mooi om dat te combineren met natuur :blush:

Tips voor Oostenrijk, en dan dus wel t oostelijke gedeelte, zijn ook erg welkom.

Kan ook zijn dat we iets totaal anders gaan doen, dat we via Zwitserland gaan want daar woont ook nog een vriendin, maar dus nog heel erg zoekende.

3 likes

Ik vond Esztergom and Szentendre zeker de moeite waard! Maar dat zijn stadjes, geen natuur.

1 like

Nouja, ‘moet’… als ik denk aan natuur daartussenin ergens denk ik aan de Neusiedlersee in Oostenrijk? :slight_smile:

En in de buurt van de Donau vind je ook natuur, water en wandelroutes :slight_smile:

2 likes

Is kos ook nog leuk in oktober ?

1 like

Ja, het schijnt van wel. Sowieso begin tot half oktober. Denk dat als je later gaat je toch wel kans hebt op tegenvallend weer. Maar het kan ook zomaar nog heel warm zijn.

Het schijnt wel dat de meeste strandtenten enzo in oktober weer afbouwen. Wij waren in april en toen was er nog best wat dicht/waren ze zich klaar aan het maken op het seizoen.

2 likes

Ik ga begin oktober. Schijnt nog prima te zijn. Maar meer info heb ik niet :stuck_out_tongue:

Nav de eerdere berichtgeving hier heb ik opgeschreven dat Zia, Ampeli Wine Yard en Elia leuk/lekker zijn om te eten op Kos. Iemand nog aanvullingen?

En… jawel, er is meer: where to eat in Athens? Heb de tips van @syntagma al opgeschreven. Nieuwe/extra tips Athene zijn welkom :sunglasses:

4 likes

In Zia heb je echt de mooiste zonsondergang. Wij hebben toen bij Sunset Balcony Taverna gegeten. Echt een aanrader.

6 likes

Als je van natuur houdt kan je de hamsters in Wenen en de grondeekhoorntjes in t neusiedler see gebied niet missen. Ook veel vogels daar.

2 likes

Ik weet niet of je in Kos stad zit? Maar daar heb ik nog qua tips:

  • Alibaba Beach Bar (vooral lunch/ontbijt)
  • Otto e mezzo (heel lekker restaurant)
  • Omega Sky Bar (echt veel lekkerdere cocktails dan bij de toeristische tentjes)
1 like

Of je er góed kan eten weet ik niet, maar wel leuk om even te bekijken in Athene is een hysterisch thematisch café: Little Cook.

1 like

Ik heb stedentrip Wenen weleens gecombineerd met wandelen in de bergen bij Reichenau an der Rax! Uurtje rijden met een huurauto bijv en een hele mooie omgeving om te verkennen

1 like

Ja ik ben er niet binnen geweest, maar in nov stelde de kerstverlichting niet teleur:

Verder kon je in Athene zoooo goed eten overal. Maar ik was er in 2018 en weet dus niet meer hoe die zaken heetten en of ze nog zitten.
Ik vond iig 's avonds in het donker de lycabettus op heel leuk! @FredPaillet maar volgens mij had ik die tip ook van Syntagma. Dus die heb jij miss ook wel al opgeschreven

4 likes

Nou we hebben gisteren middag heel random een vakantie geboekt
Het is Turkije geworden want mijn zoontje gaat toch mee. Lekker all in en hopelijk veel zon.

Nog 3 weken wachten.

6 likes