ik heb dat wel eens gehad met ryanair maar alle andere vluchten rond dezelfde tijd gingen wel gewoon. dus toen heeft iemand er een zaak van gemaakt en die gewonnen.
Echt een aanrader maar ben er recent nog geweest!
Dankje! Ja ik keek er dus naar want ik heb geen kleding van wintersportvakanties en alleen die kleding kwam dan al uit op 1000 euro pp. Maar dat hoeft dus niet per se? Hoe duur was jouw outfit?
De toeristische organisaties ter plekke die huskytochten en andere tours aanbieden verhuren/verzorgen meestal ook kleding (bv. dikke jassen en winddichte kleding). Bij de skigebieden kun je dat evt. ook huren, net als skiās en andere wintersportspullen zodat je echt niet alles zelf hoeft te kopen.
Ja ik zou dus niet willen/gaan skiën. Zat toen puur te kijken naar Tromsø en walvisspotten, rendieren voeren, ijsvissen, noorderlicht tours etc. En zag bij die tours (getyourguide keek ik) niet dat je daar kleding kon krijgen.
Hm, ik heb destijds meerdere tours (huskyslee, rendierslee, Noorderlichttour, snowmobile) met Lapland Safaris gedaan en bij al die activiteiten verzorgden zij een dik pak (jas+broek), warme laarzen en evt. helm. Weet niet hoe het zit bij tours op het water maar dat zou je na kunnen vragen.
Ik had zelf ook snowboots, muts, sjaal en handschoenen mee. Buiten de activiteiten om had ik veel laagjes (idd thermokleding) en mijn eigen dikke winterjas aan, dat was voldoende. Maar toen ik er was was het vooral bewolkt en dus niet superkoud (0 tot -5 graden).
Ik ben ook in noord finland gewenst en ik heb toen alleen een gewatteerde broek gekocht en die was tweedehands! Voor de rest gewoon veel laagjes en je hoeft daar niet perse iets bijzonders voor te kopen wat je hier niet meer zo dragen.
Oman? Ik ben er nog niet geweest, maar is voor mij een optie die ik al een tijdje in mijn hoofd heb voor een dag of 10 in de winter.
Ik ben nu ook aan het kijken voor een weekje Lapland, en een reisorganisatie verhuurt die skikleding voor ā¬70 per week
Website: laplandtravel.com
Ik heb een weekje lapland gedaan waarin alles geregeld was. Het was volgensmij het meest noordelijke plekje nog voor toeristen. Alles inclusief waaronder ook goede overalls handschoenen en snowboots
Verder zaten ook de uitjes erbij zoals huski slee en rendieren, sneeuwscooters en langlaufen
En we hadden elke avond echt een prachtig noorderlicht
Als je zpu willen zou ik wel even kunnen kijken hoe de reis heette
Groepen met kinderen hadden vaak aparte activiteiten afhangend van de leeftijd, waardoor het langlaufen etc meer op niveau was
Via welke organisatie had je het gedaan?
Ik zal zo kijken of ik het kan vinden
Het hotel was nellim in finland
Ik denk dat het via tui was. Het is wel prijzig maar dan zit alles erbij. Ook al het eten en drinken wordt verzorgd
Wij gaan in december naar Zuid-Afrika en ben bezig met het uitstippelen van de route. We gaan van Johannesburg naar Kaapstad en twijfelen tussen Drakensbergen of Garden Route, hebben geen tijd voor beiden. We houden van hiken en hebben al veel gereisd dus vind de Garden Route er niet mega spectaculair uit zien en dan is Drakensbergen miss weer even heel wat anders. Maar anderzijds is Garden Route als roadtrip wel heel chill en makkelijk op weg naar Kaapstad⦠Dus ervaringen en tips zijn welkom ![]()
Hoe ben je van plan zijn om van Drakensbergen naar Kaapstad te rijden? Je zou ook naar Durban kunnen rijden en vanaf daar vliegen naar Kaapstad als je de Garden Route niet wilt rijden, of je rijdt het hele stuk en dan is de Garden Route de meest logische route.
Hoe lang hebben jullie de tijd?
Drakensbergen vond ik heel mooi. Ben zelf alleen maar in de noordelijke Drakensbergen geweest (royal natal NP, veel hikes te doen daar). Als je daar nog een accommodatie zoekt, dan heb ik nog wel een tip: https://www.berghouse.co.za/
Garden route ben ik vooral doorheen gereden, en is ook prachtig. Maar als je moet kiezen dan zou ik voor de Drakensbergen gaan.
Ik vond zelf het gebied rondom Stellenbosch ook heel leuk, als je wijn wil proeven dan is een wine Tour in een kleine groep (met chauffeur) aan te raden.
Eventueel zou je een deel kunnen vliegen, dus vanuit Drakensbergen naar Durban en dan vliegen naar Kaapstad.
Ook handig om te weten ivm boeken accomodaties is dat de schoolvakanties in Zuid Afrika ook medio december beginnen.
Hotel harriniva voor luxe wintervakantie met veel mogelijkheden qua activiteiten.
Dit is in het noorden van Finland.
We zouden dan vliegen van Durban naar Kaapstad inderdaad! Zag online ook veel mensen die van Durban naar Port Elizabeth vlogen en dan Garden Route deden ipv het hele stuk rijden. Willen eigenlijk zo min mogelijk vliegen, maar hebben in totaal maar 3 weken en er is zoveel te zien en te doen dat we er misschien toch niet aan ontkomen.
@Pijnappel oeh die accommodatie ziet er heel goed uit, thanks voor de tip! We moeten inderdaad wel maar vooruit gaan boeken denk ik met de accommodaties (vaak vinden we op de bonnefooi leuker), want zag dat er al veel vol was inderdaad, vooral die laatste twee weken van december.
Op zich is het met 3 weken tijd wel mogelijk om zonder binnenlandse vlucht te reizen. Ik ben (met vriend) in 2017 ook in december drie weken in Zuid Afrika geweest. Ons reisschema was toen globaal als volgt:
Samenvatting
Dag 1: AMS-JNB
Dag 2: aankomst - met auto naar Nelspruit
Dag 3: panoramaroute
Dag 4-5-6: Kruger (tip voor accommodatie met o.a. safaritenten: sabie river bush lodge, bieden ook packages met safariās aan)
Dag 7: naar Swaziland
Dag 8-9-10: st Lucia
Dag 11-12: Drakensbergen
Dag 13: naar bloemfontein
Dag 14-15: Graaf reinet
Dag 16-17: Oudtshoorn
Dag 18: montagu
Dag 19 t/m 23: Stellenbosch (vanuit daar ook uitstapjes naar Kaapstad en Kaaps schiereiland)
Wij waren via Drakensbergen naar Bloemfontein (ik heb daar eens een half jaar voor studie gezeten) gegaan, maar dat kan je best overslaan. Als je rijdt door binnenland naar de zuidkust of Karoo vanuit de Drakensbergen ben je er minimaal 1,5 dag mee kwijt, maar is op zich wel goed te doen. Het landschap is dan wel urenlang hetzelfde.
Garden route hadden we verder overgeslagen omdat we daar eerder al eens waren geweest.
Als je de Drakensbergen overslaat, dan kan je van Durban ook naar Port Elizabeth regio rijden (zou daar wel 2 dagen voor uit trekken) en dan door naar Garden route, evt in combinatie met Karoo.
Wij hadden expres niet te lange reisdagen zodat er ook nog tijd over was om een park te bezoeken bijvoorbeeld. Dag 11 was langste dag qua afstand (500 km) en dag 14 en 15 waren beide iets meer dan 400 km. Qua tijd doe je er ook wel wat langer over de afstanden dan je in Europa zou doen.
Ik ga dinsdag naar Tangier, heeft iemand tips voor doās/ donāts in Marokko en specifiek Tangier? En tips voor leuke dingen om te doen ![]()
Ik heb ook een tijdje in Berghouse gezeten en kan het inderdaad zeker aanraden!