Wij boeken overal ter wereld altijd via discovercars. Beetje zelfde idee als sunnycars (Dus een vergelijkingssite) en staan ook reviews van de autobedrijven bij. Je kunt ook gewoon all incl. verzekering kopen zodat je ontzorgd bent als er iets gebeurt, net zoals bij sunny.
Misschien vind je nog iets via Easyterra. Staan allerlei aanbieders op en kun je ook filteren op worry free (alles afkopen)
Ik heb echt super goede ervaringen met sunnycars. 24/7 bereikbaar en helpen zo goed en denken mee in oplossingen zelfs als iets niet hun fout is.
Ik heb laatst via Booking gehuurd, moet wel nog gaan dus moet het nog ervaren. Maar door genius korting was het dus ook echt €150 goedkoper voor een week, met aanvullende verzekering erbij. Je krijgt dan wel een random huurbedrijf toegewezen maar die reviews waren allemaal super.
Wij gaan altijd voor Sixt en betalen eigen risico af. Nooit problemen gehad.
Wat ik me dus afvraag, ik kom net ook weer een artikel tegen van een dame die alles achter liet om op haar motor de wereld rond te gaan reizen. Ik ken ook enkele vrienden die naar het buitenland zijn vertrokken om te gaan reizen, sommige nu al 4 jaar van plek naar plek. En allemaal heel spontaan omdat ze Nederland niks vonden, Het lijkt me echt super gaaf maar hoe doe je dat eigenlijk wanneer je gezondheid in de knel komt, of hoe ga je je oude dag slijten zonder de opgebouwde pensioen.
Ik doe altijd via discovercars oid en dan in nl huurautoverzekering afsluiten (bv Huurautopolis.nl | Afkoop eigen risico huurauto slechts € 5,95 / dag! of via asured). Scheelt heel veel geld en vaak ook nog beter verzekerd
Nu het toch over sunnycars gaat, is dat qua verzekering helemaal oke of moet ik nog iets aanvullends in NL erbij pakken? En de tweede bestuurder kan ik alleen op locatie toevoegen. Gaat dat goed of doen ze dan moeilijk van ja nee kan toch niet?
Nee verzekering helemaal oké! Als je schade rijdt moet je ter plekke aan de lokale verhuurder wel je eigen risico betalen, maar dat kan je heel snel en makkelijk terug vragen. Wij reden vorig jaar schade en binnen 3 dagen nadat we hadden gebeld hadden we het geld weer terug. En ze zijn heel goed bereikbaar! Wij kiezen altijd voor Sunny Cars.
Het lijkt met sterk dat ze de rest van hun leven de wereld op deze manier rond blijven reizen toch? Tenzij ze een of andere goede investering hebben gedaan of een stabiel passief inkomen hebben. Vooral als ze in de 30 zijn hebben ze nog genoeg tijd om zich t.z.t. ergens langer te settelen en pensioen op te bouwen.
En waarschijnlijk (hopelijk) hebben ze een goede langdurige reisverzekering voor onverwachte medische kosten.
En met een Nederlands paspoort heb je natuurlijk het privilege dat je altijd weer terug kan keren naar het thuisland.
Bedoel je Itchy Boots? Heb laatst een podcast geluisterd met haar. Zij had een hele goede baan en maakt nu natuurlijk videos met sponsors dus gok dat ze zelf spaart voor een pensioen
Welke podcast was dat? Heb laatst ook haar boek gelezen.
Een aantal mensen die ik ken, waren ook niet super actief bezig met dat pensioen en gingen er van uit dat ze later wel gewoon extra konden sparen voor het pensioen, na alle reizen, zodat het dan tzt goed zou komen.
Ik zou zelf ook meer beren op de weg zien, maar eigenlijk vond ik hun instelling om je daar niet druk om te maken ook wel knap, ik zou me dus wel te druk maken om de dingen die je noemt haha.
Sluipschutters op Spotify! Vond die host niet heel erg leuk maar goed kwam voor haar verhaal.
Wil haar boek ook nog lezen, was het wat?
Gewoon weer terug naar NL haha. Pensioen en AOW is wel een dingetje, maar ik heb het idee dat veel reizigers zich daar niet druk over maken omdat het zo ver weg is :’) Ik zit nu een jaar in het buitenland en bouw dus een jaar geen pensioen op, maar hoop dat ik dat tzt wel weer recht heb getrokken lala
Ik mag waarschijnlijk pas stoppen met werken op mn 70e maar ik betwijfel sterk of ik dat wel haal. Voor mij was dat dus geen enkel issue maar kan me voorstellen dat niet iedereen er zo instaat
Dit is iets wat me soms heel erg aanvliegt en bezighoudt (woon in het buitenland). Maar dan doe ik weer aan struisvogelpolitiek en probeer ik het ergens ver weg in m’n hoofd te stoppen en niet meer aan te denken. Misschien niet het slimste maar goed, de verzekering voor het aow gat kan ik blijkbaar niet meer aanvragen omdat ik te laat ben. Maar m’n leven hier buiten NL bevalt me veel beter, dus hopelijk sla ik een rijke man aan de haak (grapje). Hoop idd de leeftijd eerst te halen en ja, hoop komende jaren meer te gaan verdienen waardoor ik zelf nog iets op kan vangen ofzo
Ik ga binnenkort voor langere tijd reizen
en ik heb over beide dingen echt nog 0 keer nagedacht. Ook nu geen zin om hier mee bezig te zijn eigenlijk
zijn in de regel ook wel mensen met een goed vangnet. ken alleen maar hele rijke mensen (vanuit familie) die dit doen