Hopelijk kun je nu alsnog naar Bilbao! Ik gebruik bijna altijd Kiwi, echt super handig (boeken doe ik uiteindelijk wel bij de vliegmaatschappij zelf en niet via Kiwi als tussenpersoon).
Tips voor Corfu (voor mensen zonder rijbewijs) toevallig? We verblijven aan de oostkant.
waar aan de oostkant? Ik kan misschien wat restaurants tippen want ik was er vorig jaar, maar wel met een huurauto dus heb verder weinig tips denk ik. Wij zaten dichtbij Mesongi in ieder geval.
Hé leuk, wij vertrekken volgende week naar Corfu! Mocht ik wat leuks tegenkomen daar, zal ik het laten weten.
We overnachten in Benitses. Dat plaatsje lijkt me niet geweldig, maar onze accommodatie is direct aan zee
Ik heb net mijn eerste solo reisje ooit geboekt. Helemaal spannend. Begin september naar Zwitserland waarvan ik drie volle dagen wil gaan bergwandelen in Zermatt.
Ik heb al een paar wandelingen op mijn lijstje: Hörnlihütte, Gornergrat, Glacier Trail en 5-seeen (deze heb ik al eerder gedaan).
Fingers crossed voor goed weer. Tips voor accomodaties, mooie wandelingen, eten, Zwitserse snacks zijn welkom!
Zo een mooie plek! Ik ben er tijdens corona geweest en toen was deze pizza plek net open. Was een mega chille plek, met een tafeltennis toernooi op het terras boven. Het werd gerund door een jong koppel, waarvan de vrouw uit Nederland kwam. Ook leuk om het terras boven in de zon te chillen met een drankje
Is iemand wel eens in (begin) oktober in Zadar (of Kroatië) algemeen geweest? Is het dan nog een beetje ok weer? Zit erover te denken om een paar weken te gaan, een of twee weken vanaf daar werken en dan een weekje vakantie om het af te sluiten. En hoe is het eten daar?
Ik weet niet zeker, maar komt gelijk in me op dat het grote toeristenseizoen voorbij is en veel dicht zal zijn, zeker in kleinere dorpjes. Maar again, niet zeker maar wel goed om te researchen denk ik!
Ah ja, omdat ik sowieso (een groot deel van de tijd) in mijn eentje zou gaan zou ik denk ik eerder in een stad gaan zitten. Maar sprak vandaag met een vriendin die net in Kroatië is geweest en die vertelde dat het heel duur was daar, boodschappen en uit eten gaan en zo (ze vertelde dat ze 7€ hadden betaald voor een pak wc-papier, gewoon in een normale supermarkt ). Dus ik ga er sowieso nog maar eens goed over nadenken en idd wat meer researchen (had tot nu toe alleen naar vluchten en verblijf gekeken), misschien wordt het toch eerder Spanje ergens oid.
Ik ben niet in oktober, maar in mei geweest, maar wel net naast Zadar dus ben daar een paar keer geweest! Op je vraag over het eten kan ik wel antwoord geven: ik vond het goed en lekker, en wil het restaurant Restoran “Mamma Mia” Zadar tippen. Ik heb daar zulke heerlijke pasta met truffel gegeten, dat ik er soms nog aan denk.
Edit: en dat van die boodschappen herken ik niet, vond de prijzen wel vergelijkbaar met Spanje e.d.
dit herken ik ook niet, ben vorig jaar in split geweest! en een vriend van me heeft heel lang in kroatië gewoond en die vond altijd alles heel goedkoop! misschien net een verkeerde supermarkt getroffen.
Kroatië is de laatste jaren enorm veel duurder geworden, zeker in de steden zijn de prijzen voor o.a. horeca vergelijkbaar met NL
Is iemand recent in Thessaloniki geweest? Hoe lang heb je ongeveer nodig voor de stad zelf en wat zijn leuke plaatsjes in de buurt? En is daarvoor een auto handig of is alles goed bereikbaar met ov?
Ik ben in 2021 eind oktober in Rovinj en Split geweest. Was goed weer! Niet echt korte broeken weer ofzo, maar wel lekker zonnetje en overdag in een t-shirt en ‘s avonds een jasje ofzo. En dat ging echt al richting november.
Kroatië was voor covid echt 3, misschien 4 x goedkoper. Qua eten, maar ook ligbedje huren en eigenlijk alles. Dus ligt er aan met welk jaar je het vergelijkt. Vorig jaar gingen we van Montenegro en Bosnië naar Kroatië en dan valt het verschil echt op. Strandbedjes staan enorm dicht naast elkaar, minder chill, meer drukte (schreeuwerige amerikanen) en de prijs dan veel duurder dan in Montenegro. Stel het was er echt beter en fijner dan is het niet erg dat het duurder is natuurlijk maar viel zooo tegen.
Ik ben ook eens in oktober in Zadar geweest. Weer is prima en was toen net boven de 20 graden. Nadeel is dat wel veel activiteiten en sommige restaurant dicht zaten omdat het net buiten het seizoen was. Ondanks dat nog steeds heel leuk en chill om te gaan. Zadar is wel erg klein dus je hebt het wel snel gezien
Zijn hier wel eens mensen in de winter naar Fins Lapland geweest?
Wat zijn jouw aanraders? Bij welke plaats zat je in de buurt? en op welk vliegveld vloog je?
Ik ben er in mei geweest! Wij verbleven op Kassandra, en zijn een dagje naar Thessaloniki geweest, vond dat in principe ook wel voldoende. Afytos is een heel leuk dorpje! Wij hadden een auto gehuurd, dus durf niet te zeggen hoe het ov is.
heb het idee dat ongeveer iedereen hier daar is geweest inmiddels, zou vooral even de zoekfunctie gebruiken