Ik heb zelf Revolut en ben er heel blij mee. In Amerika zou ik vooral met kaart betalen, en eventueel wat pinnen voor in het geval dat je cash moet betalen. Met Revolut betaal je geen koers opslag en kun je een x bedrag gratis opnemen. In Azië betaal ik accommodatie maak met credit card en andere dingen vaak cash, maar als het kan ook met credit card.
In de buurt van Bilbao kijken? Baskenland? Is twee uur vliegen. Heb mooie betaalbare airbnb’s daar in de buurt voorbij zien komen. 30 minuten vanaf Bilbao met de trein aan het strand of in de natuur. Ov schijnt ook goed geregeld te zijn rondom Bilbao. Rond de 20 graden in oktober. Wel wat meer kans op regen.
Iemand tips voor Aarhus? Binnenkort ga ik met de auto er naar toe voor 1 week ongeveer.
niet voor in Aarhus, maar als je een auto en tijd hebt zeker naar noord jutland gaan! rubjerg knude fyr en skagen bijvoorbeeld, super mooie regio.
zelf niet geweest maar hoor altijd goede verhalen over marselisborg dyrehave
vond zelf ARoS niet het geld waard
Ah oke dankjewel voor je tips!
Is dit over het algemeen stipt vanaf oktober of soms ook eerder. Wij gaan 20 september namelijk een weekje
Wat voor soort tips? Dingen om te doen en eten in de stad of ook beetje die omgeving?
In mijn ervaring valt dit sowieso wel mee hoor. Ben meerdere keren half/eind oktober in Griekenland geweest (niet Corfu, maar wel andere eilanden en Athene) en er waren altijd wel een aantal restaurantjes en winkeltjes gesloten voor de winter, maar nog altijd meer dan genoeg geopend. Heb nooit het gevoel gehad dat ik in een gesloten oord op vakantie was ofzo
Ah gelukkig, dan zitten we net op het randje gelukkig.
Ik vond het bos met herten leuk! Zal even opzoeken hoe het heet.
Marselis Deer Park en tegenover zit een strandje.
Yess allemaal
Misschien in de heel kleine dorpjes niet, maar k was een paar jaar terug in de eerste oktoberweek op Corfu (wij zaten in Moraitika heel dicht bij het strand) en alle restaurants enzo waren daar gewoon open. We hebben ook nog een boottour gedaan en gesnorkeld enzo, dat was allemaal gewoon nog te boeken en die boten waren ook gewoon vol, waren nog genoeg andere toeristen ook (maar niet kneiterdruk, vond het ideaal)
Weet iemand of dit bestaat? Ik wil graag kijken op een specifieke datum, bijvoorbeeld 10 september, welke vluchten er allemaal vertrekken op Schiphol en welke tijden. Google vind het niet, en Skyscanner bestaat maar kan je niet filteren op tijden. Eigenlijk wil ik gewoon een lijstje met vertrektijden per dag zoals een treinschema…
Gewoon op de site van schiphol toch
Aah thanks! Een beetje dom. Hmm het is wel niet super ver van te voren, maar als het goed is komt de datum die ik wil morgen beschikbaar!
Enige waar ik aan kan denken is skyscanner of google flights met vertrekpunt Schiphol naar ‘overal op de wereld’ oid, maar verder dan dat kom ik ook niet.
Heb het idd ook al gevraagd aan ChatGPT maar die kwam ook niet met echt iets. Anyway het is 00:00 geweest dus kon de dag zien waar ik naar opzoek was op Schiphol.nl en als je doorklikt kan je ook de volgende dagen zien btw. Wel beetje omslachtig maar heb de info die ik zoek gevonden!
Benieuwd waar je het voor nodig hebt. Moet je iemand controleren?
Nee, haha. Ik heb maar een heel beperkt time window vanwege een congres, en wilde specifiek weten welke vluchten er gingen een paar uur na mijn congres en waarheen, zodat ik mijn vakantie kan plannen om mijn congres heen.