Reizen / Vakantie #2

Iemand nog verrassende tips voor een 10-12 dagen vakantie in maart/april? We hebben al een keer Porto-Lissabon gedaan, andere keer was Jordanie.

Zijn met zn tweetjes op zoek naar een rondreis bestemming of een plek waar je wel wat dingen kunt bezoeken, maar ook een dagje aan het strand of zwembad kunt chillen (i know erg ambitieus in die tijd van het jaar dus niet erg als dit niet kan, een zonnetje is wel erg welkom).

We dachten nu aan Marokko/Oman/Canarische Eilanden/Turkije maar ik weet het niet zo goed. Ik weet wel dat het in maart Ramadan is dus dan denk liever niet naar Islamitische landen?

Ben benieuwd naar jullie tips! Qua hoofdsteden heb ik echt al veel gezien in Europa en Zuid Spanje is ook geen optie.

1 like

sicilie? azoren?

3 likes

Egypte

3 likes

Ik heb ooit in die tijd een combi gedaan van fertuventura en lanzarote en dat was echt een leuke combi. Veel afwisseling en toendertijd aren die twee eilanden niet te toeristisch. Weer zat ook echt mee.

Ook griekenland heb ik weleens gedaan, dat was tien zelfs eind februari/begin naart, maar het weer was al prima. Al in korte mouwen gelopen dus in april moet het zeker meezitten.
Leuke afwisseling van dingen als delphi en tesseloniki maar ook athene gedaan en 4 dagen all-inclusive zakynthos
Vond dat ook wel relaxed en afwisselend

2 likes

Ik ben al een aantal keer in die periode naar Marokko geweest, afgelopen jaar ook Marrekesh in maart. Ik vind het heeerlijk: was rond 25-27 graden, riads met zwembad gekozen om 's middags te chillen & verder veel gezien en gedaan. Vind Marokko prachtig um rond te reizen (zelf auto’s gehuurd) ivm diversiteit van het land: van de warme Sahara tot aan Atlas gebergte met sneeuw en dagen bij zee. Je kunt in 10-12 dagen zoveel doen en beleven. Echt een reis vind ik.

8 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

tbilisi? ik was daar niet zo lang geleden en ik vond het echt verrassend leuk. echt een bijzondere stad en een mooie omgeving. vanaf daar kun je ook makkelijk naar yerevan, heb ik voor 1 nacht gedaan. hopelijk blijft het wel rustig met de opkomende verkiezingen

1 like

Macedonië!

2 likes

Heeft er iemand wel eens een safety razor meegekregen in haar handbagage op Schiphol?

1 like

Je kunt de steel (of hoe heet) wel meenemen maar niet de scheermesjes zelf. De scheermesjes moet je in ruimbagage doen of gewoon op bestemming kopen.
Je kunt het proberen, omdat je zegt “meegekregen” maar grote kans dat het eruit moet en je bezorgt de security dan meer werk, duurt ook even voor je tas gecontroleerd wordt als het geflagd wordt en dan weer door het apparaat. Lijkt me de mesjes op bestemming kopen veel chiller. Zijn nooit duur en overal te koop toch.

De scheermesjes waar de mesjes niet los zitten, mogen wel in handbagage.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Amerika topic

Ik ben dus aan het sparen om voor 2 personen een reis naar Tanzania te betalen voor augustus/september 2025 (4 nachten safari en daarna ook nog zanzibar) nou ja, kost een hoop geld natuurlijk al helemaal voor twee personen, maar dit is iets wat ik al jaren wil doen en qua timing komt het dan goed uit. Ik twijfel alleen over één ding, een luchtballonvlucht over de serengiti. Ik heb nog nooit een luchtballonvlucht gedaan en wil het graag, maar daar kost het €550. Is veel geld. Mijn man heeft hoogtevrees dus die doet sowieso niet mee en mijn moeder en stiefvader (die waarschijnlijk ook mee komen) vinden het teveel geld dus willen dat niet uitgeven. Ik zou in mijn eentje moeten gaan. Het is wel echt iets wat een once in a lifetime ervaring is, ik kom al naar tanzania en geef al zoveel geld uit… waarom dit er niet bij? Maar stel je voor dat het me tegenvalt, ik zie geen wildlife vanuit de ballon of de ervaring is gewoon kut, dan ga ik wel echt balen van dat bedrag. Anderzijds, een kudde olifanten vanuit de lucht zien of misschien wel the great migration, dat zou top zijn.

Heeft iemand van jullie heel toevallig een luchtballonvlucht gedaan op vakantie (misschien wel in Tanzania) en hoe was dit? Het geld waard? Zouden jullie dit doen?

Het schijnt dat je in een luchtballon geen (of veel minder) last hebt van hoogtevrees. Voor mijn vriend klopte dat wel, maar misschien heeft jouw man een extremer geval van hoogtevrees. Ik zou in ieder geval wel begrijpen als iemand met hoogtevrees niet mee wil. In Cappadocia (Turkije) was de ballonvaart iets goedkoper, en ik vond het het geld waard. Het is niet iets dat ik per se nog een keer zou doen voor de fun, het moet wel echt met bijzonder uitzicht zijn.

1 like

Ja het is wel echt extreme hoogtevrees. Hij gaat dat absoluut niet kunnen/willen doen. Cappadocia lijkt me inderdaad ook prachtig en daar is het €250 ofzo? Scheelt toch meer dan de helft.

Ik heb in cappadocia buiten het hoogseizoen 140 euro pp betaald! Heel gave ervaring, prachtig gebied, wel met honderden toeristen tegelijk

1 like

Ikzelf niet, wel familie en die vonden het echt waaaaanzinnig om dat gebied van boven te zien waar ze de dagen ervoor en erna doorheen hebben gereisd. Hebben ook best wat dieren gezien van boven. Daarna werd er ontbeten op de grond en zij vonden het echt fantastisch. Veel geld, maar dit doe je één keer. Het is wel best massaal als in een hoop ballonnen in de lucht op hetzelfde moment maar dat is op al dit soort plekken.

1 like

Iets goedkoper was inderdaad niet helemaal goed verwoord. Ik denk dat het bij ons 300 euro was. Dat er zoveel ballonnen tegelijk de lucht ingaan, vond ik een mooi gezicht. Het is een serieuze toevoeging aan je vakantiebudget, maar wel een gave ervaring als je het kunt missen.

2 likes

550 is wel echt veel (ik heb het in Jordanië gedaan rond de 200) maar zou het denk ik wel doen, zeker gelet op de omgeving daar. En idd dit is vaak iets wat je 1x doet en zou mij het geld dan wel waard zijn.

2 likes

Ik ben in september in Kenia geweest en heb ook heel erg getwijfeld over de ballonvlucht over de Maasai Mara. Uiteindelijk ervoor gekozen om het niet te doen ivm de prijs. Het lijkt me waanzing mooi, maar doordat de safari zelf al zo geweldig was heb ik er geen seconde spijt van gehad dat we het niet gedaan hebben, omdat ik al zo intens genoot en daardoor niet het gevoel had dat er iets ‘miste’. Maar denk dat het wel doen ook niet zal resulteren in spijt, moet gewoon prachtig zijn om het landschap en de dieren van boven te zien! In augustus/september ben je volgens mij wel al te laat voor de great migration! Wij waren begin september in Kenia en toen waren alle dieren al daar.

2 likes

Ik zou het doen! Ik vind vakantieuitgaves altijd echt anders voelen - maak ik mezelf ook wijs hoor - en vind dit zo’n ding waar je mogelijk anders spijt van krijgt, als je het nu al overweegt om wel te doen. Gaat om 2025 denk ik he ipv 2024? Desnoods bijv geld vragen voor je verjaardag/kerst/iets met dit als doel. Lijkt me ook leuk om te geven als familie/vrienden!

3 likes