Reizen / Vakantie #2

Ik heb Tanzania geboekt :heart_eyes::tada: zomer volgend jaar gaan we pas, maar nu al zoveel zin in.
5 daagse safari, serengeti en ngorongoro. Daarna 6 volle dagen (7 nachten) Zanzibar, een strandbungalow gereserveerd met een bad met uitzicht op het strand en de zee.

Geen luchtballon gedaan want deze reis betalen voor twee personen is echt de duurste vakantie die ik ooit voor mezelf heb betaald, maar hopelijk is dat het helemaal waard.

37 likes

Vet!! Ik vertrek over 2 weken naar Tanzania, ga precies jouw reis ook doen. Kan echt niet wachten, meer dan een jaar op gewacht maar ineens in het zo ver. Gaat bij jou vast ook snel!

4 likes

Superleuk! Welke lodges verblijf je in? En laat je weten hoe het je bevalt!!

2 likes

Ik heb vliegtickets voor begin januari om 5 weken naar Mozambique te gaan met m’n vriend. Door de verkiezingen is de pleuris uitgebroken nu en weet ik niet of we kunnen gaan. Het is ook familiebezoek, dus daarom toch nog enige twijfel om wel te gaan…

2 likes

Ik zou op basis van het reisadvies niet gaan. Reisadvies Mozambique | Ministerie van Buitenlandse Zaken.

1 like

Cool! Heb je bij een bepaalde reisorganisatie geboekt? Ik heb hier toevallig ook voor de zomer ook nagekeken! :relaxed:

3 likes

Yes! Safari Soles (voor alleen de safari dus, vluchten en zanzibar zelf geboekt). Privé jeep, mid range lodges. Heel fijn denk ik!

2 likes

Heeft iemand ervaring met een eSIM van maya? Werkte dat goed? Er zijn zo veel aanbieders, zie door de bomen het bos niet meer. En heeft iemand een tip voor een goed nekkussen voor lange vliegreizen die daarna niet totaal onhandig mee te slepen zijn op de vakantie zelf? Opvouwbaar oid, opblaasbaar lijkt me dan weer irritant

ja maya werkt prima! heb ik pasgeleden ook weer een maand gebruikt

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Ik heb ook goede ervaringen met mobimatter

1 like

Ik heb ook goede ervaringen met airalo! En een kussen zou ik van Cabeau halen, die kan je heel klein weer opvouwen in het bijpassende zakje

1 like

Gebruiken jullie een bluetooth adapter in het vliegtuig om op je draadloze oordopjes muziek te luisteren?

Ik lees bij elke soort ook slechte resencies dus kom er niet echt uit.

3 likes

Voor wat? Ik ken wel voor films kijken, maar muziek staat toch op je eigen telefoon?

Ja films wil ik er dan op kijken

1 like

Ik heb wel goede ervaringen met airfly maar ik heb ze destijds gewoon op ali of amazon ofzo besteld dus misschien heb ik gewoon geluk gehad

2 likes

Niceee! Ik ben een aantal jaar geleden 2 weken naar Tanzania geweest op safari (niet naar zanzibar) en dat was zooo mooi! Echt bijzonder om alle dieren te zien en sommige ook van zo dichtbij

1 like

2 weken op safari? Wauw haha wat lang! Meeste mensen zeggen na 3 dagen wel genoeg te hebben gezien. Kan ik me amper voorstellen.

Ik was 2 jaar terug 3 weken lang bijna dagelijks op safari, verveelde nooit eigenlijk. Al kon ik echt niet meer zitten daarna😭

1 like

Neee joh! je kunt echt makkelijk weken door al die parken denk ik! Moet je ook willen, wat @mette12 ook zegt: je hebt wel echt een stijve kont van al die uren in de auto over de hobbelweggetjes.

Heb het even teruggezocht en wij deden:
Dag 1: Arusha NP
Dag 2: Tangarire NP
Dag 3: rustdag
Dag 4: Lake Natron
Dag 5: Lake manyara NP
Dag 6: Lake Eyasi NP
Dag 7: Rustdag
Dag 8: Serengeti NP
Dag 9: Serengeti NP
Dag 10: Serengeti NP
Dag 11: Ngorongoro Crater
Dag 12: rustdag

En ervoor en erna nog een dag om aan te komen en even te chillen etc.

We hebben ook in de Serengeti gekampeerd en dat was heel vet met 's nachts al die dieren die je hoort :star_struck:

4 likes