Is prima zelf te rijden! Je moet wel elke ochtend en middag bepaalde websites bekijken voor het weer en of er wegen zijn afgesloten. Wij gingen elke ochtend ergens een kop koffie halen en dan vroegen we een local wat de voorspellingen waren die dag. Maar in die periode is kans op sneeuw groot. Daarom hadden we helaas geen noorderlicht gezien.
Bedankt voor jullie tips! Welke excursies hebben jullie gedaan en zijn echte must sees? Hebben jullie de tours online geboekt of kan dat makkelijk daar worden geboekt? Op ons lijstje staat sowieso het noorderlicht, ijsgrotten, bevroren watervallen en de gletsjers. Wij zijn een week dus we willen zoveel mogelijk doen en zien.
Nou update: het lijkt erop dat mân bagage gejat is we zijn een week verder en nog steeds geen spoor ervan. Betekent ook dat ik misschien per ongeluk iemand anders zân bagage bij lost & found heb ingeleverd omdat ik dacht dat iemand zich vergist had
Maar ik vind het nog moeilijk te geloven want lijkt me een redelijk risicovol verdienmodel. Je moet als dief een ticket kopen en dan hopen dat je goed gokt met de bagage (als in dat er genoeg waardevolle dingen inzitten). Nu zat er toevallig een gloednieuwe laptop in maar dat konden ze niet weten. Kan je toch beter gewoon in een trein of restaurant zitten om bagage te jatten?
Wat balen! Of toch per ongeluk meegenomen door iemand en die persoon heeft geen zin om moeite te doen om het terug te brengen? Wat ook wel echt stom zou zijn
Voor gebak naar Café Weimar. Zelfde eigenaren als café Diglas en zelfde assortiment. Bij Diglas staat er alleen vaak een superlange rij en bij Weimar is het meestal rustiger.
Als je het hebt over fine dining zou ik vega restaurant Tian am Spittelberg aanraden. De grote broer heeft een Michelinster dat heet gewoon Tian (ook erg goed). Maar dit is ook zeer goed en wellicht ook wat makkelijker een plek te krijgen en iets goedkoper (niet veel).
Niet vega: Heunisch und Erben of Reznicek zijn beide meer klassieke Oostenrijkse keuken.
Veel plezier!
Dat zou kunnen, maar dan zou diegene hun eigen tas toch moeten ophalen dus hoeveel moeite is het dan? Tenzij het enkel kleren waren van hun kant maar kan me niet voorstellen dat je dan denkt âok boeienâ. En als je dan mân nieuwe laptop houdt dan ben je alsnog aan het stelen
Ja, China zaten we ook al over te denken dus goed dat je die nog eens aanhaalt. Lijkt me een heel bijzondere ervaring! Op bepaalde plekken wel heel koud in januari/februari zag ik dus dan moeten we ons wel meer beperken tot het zuiden.
In ijsland heb ik een gletsjerwandeling gedaan in combinatie met de ijsgrot daarbij, erg bijzonder. We gingen er heen met een superjeep wat opzichzelf al een geweldige ervaring was.
Als je ergens kan is een snowscooter tochtje ook erg leuk
Een walvissentocht vind ik ook altijd een must do
En genieten van het lekkere eten
Oja en als je tijd hebt want sommigevliggen wat verder zijn er vele mooie watervallen
Met de sneeuwscooter over een gletsjer was echt het tofste. In zoân mega bus heen, over wegdek wat bevroren is en waarbij je uren alleen maar sneeuw ziet. En wij waren naar een warmwaterbron, maar dan een rustige en âs avonds laat. Dat was ook geweldig.
Hoelang gaan jullie?
Ik weet niet of je echt zon, zee, strand ook wil maar anders Japan? Vond ik geweldig vorig jaar, echt mijn nieuwe favoriet. Ook zwanger heel goed te doen, ook ivm veiligheid eten etc. Dit jaar gaan we naar Taiwan & denk ook avontuurlijk genoeg!
Zaten er in die ene tas van die persoon dan zulke boeiende dingen? Kan me prima indenken dat iemand de tas met de nieuwe laptop dan lekker houdt en over zân eigen denkt: laat maar. Ik denk haast niet dat dit doelbewust is (want kans op identieke tas op een vlucht waar je niemand kent waar dan toevallig ook nog nieuw spul in zit?) maar dat iemand het foutje allang prima vindt. Niet minder kut maarja
Als ik inderdaad de juiste tas had (maar dat weet ik dus niet), dan zat daar een werk laptop en 2 telefoons in. Ik zou daar voor terug gaan persoonlijk maar tja.
Was trouwens verre van een identieke tas hoor, gewoon een zwarte weekend tas. Maar van een ander merk en dat zou je normaal gesproken ook wel snel door moeten hebbenâŠ
Ach ja. Ik ga het nooit weten denk ik.
We gaan een week (6 nachten) dus willen er zoveel mogelijk uithalen. Hopelijk zijn er ook wel wat vegetarische restaurants daar. Maar de sneeuwscooter zet ik op mijn lijst! Wat was de naam van de rustige warmwaterbron?
De secret lagoon heet dat, zal ondertussen wel drukker zijn maar vergeleken met de Blue Lagoon was dit zo chill. Ik eet ook vegetarisch en heb daar prima gegeten! Zeker in Reykjavik.
Miznon!!! Zoooân lekkere bloemkool uit de oven hebben ze daar, droom er nog steeds over. Is een casual eetcafĂ© in de stad
Nee 250mb
hahaha oke bedankt
Heb het even verwijderd, want ik schaam me
Iemand nog verrassende tips voor een 10-12 dagen vakantie in maart/april? We hebben al een keer Porto-Lissabon gedaan, andere keer was Jordanie.
Zijn met zn tweetjes op zoek naar een rondreis bestemming of een plek waar je wel wat dingen kunt bezoeken, maar ook een dagje aan het strand of zwembad kunt chillen (i know erg ambitieus in die tijd van het jaar dus niet erg als dit niet kan, een zonnetje is wel erg welkom).
We dachten nu aan Marokko/Oman/Canarische Eilanden/Turkije maar ik weet het niet zo goed. Ik weet wel dat het in maart Ramadan is dus dan denk liever niet naar Islamitische landen?
Ben benieuwd naar jullie tips! Qua hoofdsteden heb ik echt al veel gezien in Europa en Zuid Spanje is ook geen optie.
sicilie? azoren?
Egypte