Reizen / Vakantie #2

rügen is echt prachtig :heart_eyes: onontdekt pareltje

2 likes

Berlijn vind ik geweldig en de omgeving is ook mooi als je stad + natuur wil combineren

Verder vind ik Heidelberg prachtig!

Je kunt ook miss een tour doen zoals kastelen bezoeken? Door het land.

2 likes

Het is ook een beetje een vooroordeel en Duitsland is zo groot dat ik niet wist waarop ik moest zoeken. Dus ik kwam al snel op de fietsvakanties uit.

Bedankt iedereen voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee!

1 like

Ik zit nu in de Sächsische Schweiz en het is hier zo mooi! Wel veel wandelen, dus bevestigt wel je vooroordelen :sweat_smile: Maar het is in de buurt van Dresden, en ook Berlijn is niet heel ver weg, dus goed te combineren met citytrip

4 likes

Wow ik ben op zoek naar een bestemming voor in april ergens en kende dit gebied helemaal niet, maar ziet er goed uit joh! Is er wel eentje om te overwegen.

1 like

** GEZOCHT **

Voor mijn ouders 12,5 huwelijk en een beetje meer ivm corona.
zijn wij op zoek naar een mooie reis voor de hele familie. Heeft iemand hier aanbevelingen?

Het mag overal zijn… waar de zon schijnt
het is in september 22
5 volwassen en 1 kind van 4

Valencia vond ik zelf een van de leukste stedentrips die wij hebben gemaakt. Overdag warm, in de avond wat koeler. Een gemoedelijk sfeertje. Zowel het nieuwe als oude gedeelte mooi om te zien. Strand is in de buurt. Je kunt ook overwegen een auto te huren en om Valencia heen dorpjes te bezoeken.

3 likes

Huis huren op een canarisch eiland?

2 likes

Is iemand recent nog in Milaan geweest? Overal staat dat je kaartjes kan kopen bij de kaartautomaten, maar op de (zeer gebrekkige) site van de vervoersmaatschappij lijkt het alsof je een kaart vergelijkbaar met een ov-kaart hier moet aanschaffen?

Begin februari kon je gewoon nog uit de automaat halen (dagkaart)

3 likes

Kaartjes. Let op “helpers”. Ze willen maar al te graag je pinpas vasthouden.

1 like

Wij zijn een aantal jaar geleden met het hele gezin + aanhang naar Menorca geweest in september. Beviel toen heel goed, eigen huis met zwembad gehuurd via airbnb. Nog super lekker weer in september niet zo heel druk en maar 2 uur vliegen.

3 likes

Gaan er hier mensen weleens op last-minute vakantie? Ik heb nog nooit zoiets geboekt (überhaupt nog nooit een reis geboekt via zo’n reisbureau zoals corendon of tui), maar kan me voorstellen dat dat best leuk is om te doen. Maar ben benieuwd of het dan écht veel goedkoper is of dat het niet zoveel uitmaakt of je last-minute boekt of 2 maanden van te voren.

1 like

Wat zouden jullie kiezen?
Context: reizen met kind (2 jaar), ongeveer 2 weken, met huurauto, we zijn geen types die hele dagen op het strand of bij het zwembad liggen dus er moet genoeg te doen zijn. We houden vooral van gezellige dorpjes/steden met marktjes, restaurants, terrasjes etc. Afstanden moeten niet te groot zijn (zie: kind)

  • Menorca
  • Mallorca
  • Gran Canaria
  • Tenerife
  • Grieks eiland (waarschijnlijk Kreta, corfu of Rhodos)

0 stemmers

@Oprah was jij ook niet in Menorca geweest of verzin ik dat? Ga jij nog op vakantie met je dochter?

1 like

Ik wil mogelijk naar Sardinie in mei, is het dan oke weer? Naar Cagliara voor 5/6 dagen. Is dit leuk voor aantal dagen?

1 like

Ik ben van dit rijtje alleen op Griekse eilanden geweest, maar Menorca staat bekend als buggy eiland, toch? Erg populair bij gezinnen met jonge kinderen. Dus er zal iig genoeg te doen zijn en genoeg mogelijk zijn met een klein kind.
Vriendin van mij is er geweest toen haar zoon bijna twee was, die vond het er heerlijk!

@Oprah ja Kos is ook leuk! Maar ben ik zelf al een paar keer geweest dus liever iets anders. Ibiza is ook lekker! En Montenegro ook leuke keuze! Ga je rondreizen of wel op één plek?

@Fredje ja klopt! Ben er ook heel benieuwd naar wel.

Zakynthos is ook leuk met een klein kindje! (Mijn neefje was 2 toen hij daar heen is geweest en was echt een top vakantie weet ik!)

1 like

wij gaan met onze 2 jarige naar Corfu. Een huis gehuurd met zwembad zodat wij lekker kunnen zwemmen als zij op bed ligt!

2 likes

Ik zou in jouw geval naar Menorca gaan! Ben er zelf geweest met mn ouders haha, staat idd echt bekend als familie eiland!
We zijn ook in Corfu geweest maar heb het gevoel dat dat meer party is

1 like