Reizen / Vakantie #2

4 -5 volle dagen is perfect vind ik voor Sevilla! Ik vind zelf <4 dagen tijdens stedentrip niet leuk omdat ik dan het gevoel heb dat ik alleen tijd heb voor de ‘must see’ dingen, terwijl ik juist de sfeer van een stad wil proeven en lekker lang wil kunnen eten e.d. als ik daar zin in heb. Dat kun je in Sevilla heerlijk allemaal, dus lekker van genieten!

Ik heb ook zo’n zin weer in een stedentrip, denk vanavond wat boeken naar Spanje / Italie / Portugal (sunnn).

4 likes

4

2 likes

Ik ga begin mei een aantal dagen naar Rome. Iemand nog wat tips buiten de gebaande paden? Ik ben al eerder geweest dus de grote toeristische dingen heb ik al gezien (al zal ik vast wel weer op het Forum Romanum enzo belanden, blijf dat zo indrukwekkend vinden).

Ik vond een fietstour verrassend leuk! Bij ons had ze verschillende tours gecombineerd omdat we maar met enkelen waren en sommigen waaronder ikzelf al vanalles gezien hadden de dagen voorafgaand waardoor we ook geen zin hadden in de standaard highlights. Vond het echt een toevoeging, op de manier zoveel meer gezien van Rome dan de standaard dingen waar je anders langs gaat. Ik heb het via Baja Bikes gedaan toen, werden toen allerlei verschillende tours op aangeboden!

3 likes

Iemand tips voor regio/plaats/accommodatie Menorca? We reizen met een kind (dan 2 jaar) en ik hoor veel positieve verhalen om me heen dus ik denk dat we hiervoor kiezen. Een collega van me zei dat de noord(oost)kust het leukst is, maar zie ik juist weinig accommodaties. Ik zit het liefst op een beetje een levendige plek, op korte afstand van restaurantjes etc. en centraal t.o.v. bezienswaardigheden, strand, plaatsjes. En in een appartement.
En is het daar in mei ook al lekker? Het wordt mei/juni of pas september/oktober…

@Marsepein deze!

Ahhh super lief, dankjewel! Heb meteen een screenshot gemaakt!

Als je je nog kan herinneren wat je leuke restaurants/barretjes vond, ben ik daar ook heel benieuwd naar!

3 likes

Oeh moet ik wel even graven haha maar ga ik vanavond even over nadenken!

1 like

Ik heb in m’n eentje een tripje naar Dublin geboekt (voor de eerste keer alleen, wilde ik altijd al eens doen) voor april :). Als iemand tips heeft, van harte welkom. Ik ga 3 nachten en 4 dagen.

13 likes

Ik ben een aantal jaren geleden ook alleen naar Dublin gegaan en het was echt top! Ben toen ook een dag naar Howth gegaan voor een wandeling, is wel een aanrader.

2 likes

Een paar weken terug hebben een paar anderen en ik in dit topic een hoop tips gegeven over Dublin. Dublin is super leuk, ook alleen, veel plezier!

1 like

Misschien ken je ze al:

  • De wijk Trastevere vind ik heel leuk 's avonds
  • Santa Maria della Concezione dei Cappuccini - een crypte, beetje creepy, wel spectaculair
  • Wandeling naar de Aventine Keyhole
  • Als je Forum Romanum indrukwekkend vindt, moet je zeker naar Ostia Antica gaan. Dat vond ik persoonlijk nog indrukwekkender
5 likes

Thanks! Even je berichten gescreenshot :blush:

3 likes

Iemand tips voor omgeving Bilbao/San Sebastian/Getxo?

Heeft iemand tips voor een vakantie naar Duitsland? Mijn vriend zou daar graag naartoe willen, maar ik ben niet zo heel enthousiast. Ik heb al aangegeven dat hij dan met ideeën moet komen. Toch wil ik zelf ook wel opzoek, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden waar ik blij van word. Mijn beeld bij Duitsland is namelijk voornamelijk wandelen en fietsen en iets voor oudere mensen🙊

1 like

Heb je hier al gekeken?

Ik vind Duitsland heel leuk omdat het zo divers is. De natuur verschilt heel erg per gebied. Ik ging er vroeger vaak met m’n ouders op vakantie en heb het nog nooit saai gevonden haha. We hebben er zelfs nog nooit gefietst :stuck_out_tongue_winking_eye: Wat voor vakantie zou je willen? Zijn er bijvoorbeeld dingen die je graag wil doen of zien? Ik heb bijvoorbeeld gerodeld in Allgäu, gewandeld in het olympisch park in München, gezwommen in de Bodensee, een zandsculpturenfestival bezocht in Berlijn en we hebben ook eens ergens een grot bekeken (ik weet alleen niet meer waar haha, misschien m’n ouders wel).

2 likes

Ik heb vorig jaar op Landal Warsberg gezeten en vond de omgeving mooi.

1 like

Wat vind je leuk om te doen op vakantie? Duitsland is heel divers!
Misschien Hamburg en Rügen? Is denk ik wel anders dan het beeld wat je nu schetst van Duitsland.

3 likes

rügen is echt prachtig :heart_eyes: onontdekt pareltje

2 likes

Berlijn vind ik geweldig en de omgeving is ook mooi als je stad + natuur wil combineren

Verder vind ik Heidelberg prachtig!

Je kunt ook miss een tour doen zoals kastelen bezoeken? Door het land.

2 likes