Reizen / Vakantie #2

Liefst wel buiten europa ja

@Trivia ja goeie! Bepaalde vaccinaties zijn vgm niet zo’n probleem maar ikzelf zit niet echfte wachten op malaria medicatie (moet voor tanzania ook) vind dat toch beetje creepy

My name is Cecilia and I live on Svalbard, an island close to the north pole

26 likes

Oh is dat Spitsbergen? Wat grappig, ik volg haar ook maar ik wist dat nooit

3 likes

Bedankt voor je advies, maar daarom zeg ik dat bepaalde dingen niet zo’n issue zijn maar als een land zelf het eis niet stelt om een covid vaccin te hebben is dat mijns inziens prima toch? + we hebben het net gehad dus kans dat we het in december doorgeven is heel klein.

Verdere vaccinaties hangt ook af van wat het is, als het echt nodig is daar en 1 van ons wil die niet houdt het feestje op.

1 like

Nee misschien is het land bang om toeristeninkomsten mis te lopen en zijn gewone burgers daar de dupe van. En je kan het gewoon relatief kort na elkaar krijgen dus ja is wel een mogelijkheid

27 likes

De kans bestaat altijd… Denk dat we op dat moment nog best safe zijn gezien we het dan net 2.5 maand geleden gehad hebben. Verder ga ik hier niet over discussiëren :upside_down_face:

1 like

Nou ja als je wil accepteren dat je de bevolking daar benadeelt is dat jouw keuze he

17 likes

Doe je in principe sowieso al als je aan het reizen bent, ookal ben je gevaccineerd kun je het nog steeds doorgeven en ookal heb je het nog recent gehad kan het alsnog. De kans is er altijd, maar is kleiner als je net gevaccineerd bent of het net nog gehad hebt in vergelijking met 0 vaccinaties en ook niet hersteld ervan zijn. Maar laten we eerst maar eens zien of het nog kan/we nog willen in december want is wel weer aan het oplaaien.

Je hebt de mogelijkheid die kans te verkleinen en dat doe je bewust niet. Blijf dan lekker thuis joh

22 likes

Beetje jammer hoe dit moet lopen en dat een vraag over vakantie tips moet uitlopen tot een vaccinatie discussie. Eèn advies van @trivia erover was op zich wel genoeg geweest. Maar als het vanuit ons beleid hier in NL wordt toegestaan dat ik naar een bepaald land mag zonder (recent) gevaccineerd te zijn, en dat land accepteert dat ook, mag het dus alsnog niet? Prima dat je het zelf niet zou doen, maar als het echt een hoog risico zou zijn dan zou dat land wel op de lijst staan waar je als Nederlander niet ongevaccineerd naar toe kan reizen toch?

2 likes

Nou ja het mag inderdaad. Maar dan kan iemand het nog wel niet zo’n goed idee vinden en daar z’n mening over geven?
Hierboven wordt ook gevraagd of je alleen naar Marrakech kan, daar wordt vervolgens ook over gezegd dat mensen het afraden. Het mag natuurlijk wel, maar tsja, dat betekent niet dat iedereen het een goed idee moet vinden?

5 likes

Nouja ze vraagt niet of mensen het aanraden om op vakantie te gaan zonder (booster)vaccinatie, dus dat is niet helemaal hetzelfde. Vind het ook een beetje flauw dat er nog op doorgegaan moet worden na de (prima) opmerking van @trivia.

9 likes

Nee oke er werd niet specifiek om gevraagd, maar vind dat geen reden om er niks over te mogen zeggen? Pandemieën zijn nou eenmaal onlosmakelijk verbonden met reizen, lijkt me niet gek dat dat in een reistopic ter sprake komt en een rol speelt (of zou moeten spelen in elk geval wat mij betreft) bij keuzes die mensen maken rond reizen.

13 likes

Als je niet gevaccineerd bent is Rottumeroog nog een optie.

2 likes

Oh ideale bestemming! Dank voor de tip. Precies de rust en ontspanning waar ik naar op zoek ben.

2 likes

Wat lullig dit. @Nysmn Ik hoop dat je een fijne vakantiebestemming kan vinden

3 likes

Bali? Of Thailand?

1 like

Ben ik al heel vaak geweest! Wel een goeie verder, zeker nog lekker weer in december.
@anon37686689 ga ik naar kijken dankje!

2 likes

Ik heb voor een vlucht met Easyjet nu 1 stuks ruimbagage geboekt à 23 kg. Weet iemand of ik die ook over 2 verschillende koffers mag verdelen? Ik kan het online niet expliciet vinden Bij de boeking staat het volgende:

‘Totaal gecombineerd gewicht 23kg
1 x 23kg Incheckbagage’

En in de FAQ over ruimbagage staat dit: Each customer (including children and infants) can buy up to three hold bags.

‘A standard hold bag is 23kg. You can buy extra weight in 3kgs units, up to a maximum of 32kg per bag.
If you’re travelling with family or friends on the same flight and booking, you can pool your total weight allowance.’

We gaan namelijk met twee personen en ruimbagage is echt ONTZETTEND duur, ik wil eigenlijk niet twee koffers boeken, maar er wel graag twee meenemen… Qua gewicht is het natuurlijk iets minder handig, want de koffers zelf wegen ook wat, maar dan heb je wel meer ruimte om te pakken.

Je hebt 1 stuk bijgeboekt en die mag maximaal 23 kg wegen. Wil je nog een koffer meenemen moet je die gewoon weer bijboeken. Dus nee.

6 likes