Het ging me ook niet om de vraag hoor, ik zou niet weten hoe dat bij iedere maatschappij is geregeld. Dus dat is zeker geen gekke vraag. Maar ik moest gewoon grinniken om die zin. Het las een beetje als “wel 2 koffers mee willen nemen, maar nier voor 2 willen betalen”. Dat willen er denk ik wel meer. Ik bedoel er ook niets vervelends mee hoor, weet niet of dat zo overkwam.
Ja helaas gebonden aan die data, was al bang dat dat budget ook wel weinig zou zijn! Dank voor de tips.
We zijn net terug van 2 weken op Tenerife en ik vond onze accommodatie zo fijn dat ik die wil delen als tip: Huis op Airbnb
Directe website van accommodatie
Zelf vind ik Tenerife als eiland niet heel erg speciaal ofzo, maar als je gewoon wil relaxen en graag wil zwemmen dan is dit een top accommodatie! Kleinschalig met een aantal huisjes, ligt op een bananen plantage (dus aantal keer per week krijg je ook een tros bananen
hahaha)
Letterlijk 10 stappen naar het zwembad. Soms was er iemand anders in het zwembad maar meestal waren wij de enigen
het zwembad is ook verwarmd en dat is echt fijn.
Nu de covid-situatie eindelijk min of meer onder controle is (in die zin dat je weer intercontinentaal kan reizen) zou ik voor volgend jaar heel graag een reis willen boeken naar Taiwan. Ik wil dat land al heel lang bezoeken en ben gefascineerd door de cultuur en de geschiedenis.
Ik ben alleen een beetje bang dat China daar plots zal binnenvallen, gezien Xi Jinping zijn blijvende dreigementen (bv. openingsspeech partijcongres gisteren waarin hij zei dat hij “aanstuurt op vreedzame hereniging maar geweld nooit zal afzweren”). Weet iemand of een reisverzekering zoiets kan dekken? Niet alleen als er oorlog uitbreekt, maar stel dat bv. China in de twee weken ervoor steeds meer dreigt of “militaire oefeningen” op de grens doet, zal ik het misschien ook niet zien zitten om daar alleen naartoe te reizen.
EDIT: lees net dit in de krant: DPG Media Privacy Gate
Normaal boek ik vaak een appartement/hotel via booking.com. Nu ga ik binnenkort naar Indonesië op vakantie, maar zie ik dat er eigenlijk niet heel veel resultaten zijn. Weet iemand, naast airbnb en booking.com, een site waar veel resultaten zijn (en die betrouwbaar is)
Ik gebruikte agoda in Zuidoost-Azië
Wat vond je het leukst aan Bremen? En ben je ook op andere plekken geweest vlakbij Bremen?
Vooral de oude stad vond ik leuk om doorheen te lopen. De auiotoer legt dingen uit.
De audiotour is helaas geen optie. Ik heb alleen zo’n vermoeden dat je Bremen in één dag wel gezien hebt.
Vind ik wel ja.
In de Moezelstreek heb je veel hotels met wellnessgedeelte en lekker eten. Ik vind het zelf het leukst om in een klein stadje/dorpje te verblijven (i.p.v. Cochem) en dan van daaruit kleine dagtrips te maken naar de omliggende stadjes/dorpen. Plaatsen zoals Beilstein, Bernkastel-Kues, Traben-Trarbach… vind ik allemaal heel charmant.
Qua historie en mooie architectuur kan ik Brugge aanraden. Leuke en mooie stad voor een weekend. Heb zo gauw geen hoteltips.
Iemand tips voor Lissabon in de regen?
Voorspelling voor alle dagen is nogal nat.
Heeft er iemand tips of aanraders voor Istanbul? Ik wil er denk ik over een paar weken in m’n eentje naartoe gaan.
Long shot, maar is er ooit wel eens iemand in Lublin geweest?
Iemand wel eens met die nieuwe nachttrein naar Wenen geweest?
Brrr heb nog steeds slechte herinneringen aan Marrakech toen ik daar als tiener was met ouders en broer/zus. Steeds nageroepen worden, aangeraakt, altijd willen dat je wat koopt, steeds onderhandelen dat je iets moet kopen. Nee echt vervelend.
Essouira was leuker. Maar ben later bv naar India gegaan en daar zijn ze ook wel van het naroepen en overhalen/scammen maar minder dan toen in Marokko.
Hoi! Wij hebben het plan om komende zomer 2/2,5 weken naar (zuid) Noordwegen te gaan en daar een rondreis te maken. Het idee is om met de auto op de boot te stappen in Eemshaven, je komt dan aan in Kristiansand.
Online zijn er zoveel routes en zoveel nationale parken om te bezoeken. Die routes hebben minstens wel 6 verschillende plekken om te overnachten. Het liefst verblijven we zelf maximaal op 3 verschillende plekken in huisjes (geen hotels)
Iemand van jullie al eens een route gedaan? Tips, ideeën? ![]()
Ja ik heb dit gedaan dit voorjaar! Ik heb de boot naar Langesund genomen, daarna zijn we via Heddal (beroemde staafkerk) naar Vradal gegaan. Daar kun je in de zomer zwemmen in het meer, in de winter is het een wintersportdorpje. Wij hebben vooral gewandeld in de buurt, het is daar prachtig.
Daarna naar Stavanger gegaan, de stad bekeken en met de boot in de fjorden wezen varen. Ook nog de Preikestolen beklommen (echt een aanrader)! Ik vind Stavanger dus echt een aanrader om een van je stops te plannen, de natuur in de buurt is heel mooi dus hier vermaak je je wel een paar dagen.
Toen zijn we via de Hardangervidda naar het noorden gereden, in Fläm nog de beroemde treinlijn gepakt. Ook nog naar de Voringfossen waterval geweest. En ook daar gewoon veel gewandeld en natuur bekeken.
Als laatste stop hadden we Oslo maar dat vond ik na al het natuurgeweld een beetje tegenvallen. De stad was wel leuk, maar in Noorwegen is alles heel duur (overal) dus als je niet naar specifieke musea wil, zou ik gewoon ergens anders stoppen, of hiermee beginnen.
Wij hadden hier een dikke week voor. Ik vond het geen probleem om regelmatig te verplaatsen omdat rijden door de natuur (en tussenstops om te wandelen of bijv bij een meer te chillen) gewoon zo mooi was. Let wel op dat je echt langzaam doet over het rijden naar andere locaties, ik dacht dat het wel zou meevallen maar je kon makkelijk een dag doen over 200 km soms.
Zelf heb ik eerst gekeken wat ik heel graag wilde bezoeken en alles gepind in die omgevingen, op basis daarvan kwamen we wel tot plekken waar we ongeveer wilden slapen.