Reizen / Vakantie #2

Ik heb voor een vlucht met Easyjet nu 1 stuks ruimbagage geboekt à 23 kg. Weet iemand of ik die ook over 2 verschillende koffers mag verdelen? Ik kan het online niet expliciet vinden Bij de boeking staat het volgende:

‘Totaal gecombineerd gewicht 23kg
1 x 23kg Incheckbagage’

En in de FAQ over ruimbagage staat dit: Each customer (including children and infants) can buy up to three hold bags.

‘A standard hold bag is 23kg. You can buy extra weight in 3kgs units, up to a maximum of 32kg per bag.
If you’re travelling with family or friends on the same flight and booking, you can pool your total weight allowance.’

We gaan namelijk met twee personen en ruimbagage is echt ONTZETTEND duur, ik wil eigenlijk niet twee koffers boeken, maar er wel graag twee meenemen… Qua gewicht is het natuurlijk iets minder handig, want de koffers zelf wegen ook wat, maar dan heb je wel meer ruimte om te pakken.

Je hebt 1 stuk bijgeboekt en die mag maximaal 23 kg wegen. Wil je nog een koffer meenemen moet je die gewoon weer bijboeken. Dus nee.

6 likes

Ah helaas! Ik had gehoopt dat het meer om het gewicht zou gaan dan het aantal stuks, maar dat wordt dan toch bijboeken, denk ik :smiling_face_with_tear:. Bedankt!

3 likes

Kun je niet gewoon een grotere koffer samen delen?

1 like

Ja we hebben zelf niet zulke hele grote koffers, maar we kunnen zeker even rondvragen of we er ergens een kunnen lenen!

2 likes

Haha sorry maar hier moest ik wel om lachen

6 likes

Ja haha het klinkt zo skeer, maar ruimbagage kost vanaf ongeveer 50,- per vlucht en in mijn herinnering was het altijd een stuk goedkoper dus ik moet nog een beetje bekomen van de schrik…

2 likes

Ja idd, alsof ze vlees- en vegagerechten op werk heeft omgewisseld. Nu weten we het wel.

Fijne vakantie alvast @Nysmn

1 like

Zitten hier ongevaccineerden op het forum??? :crazy_face:

2 likes

Even een tegengeluid na alle andere reacties hier, maar ik ben in mn eentje 9 dagen in Marrakesh geweest een jaar of 5 geleden, en vond het echt prima te doen. Verkopers zijn superopdringerig, maar dat zijn ze tegen iedereen, of je nou in je eentje bent of niet. En af en toe waren er wel mannen die opmerkingen maakten, maar die negeerde ik gewoon of ik zei in steenkolenfrans ‘non merci’, en dan was het ook prima. En het bleef alleen bij woorden, ze gaan niet zomaar aan je zitten of intimiderend doen oid. Ik heb via mijn riad een paar uitstapjes gemaakt, naar het Atlasgebergte en Essaouira, en verder in de stad leuke dingen gedaan (Jardin Majorelle :heart_eyes:). 's Avonds op het plein lekker eten en mensen kijken. Kan het zeker aanraden!

6 likes

Colombia heeft geen eisen en is een super mooi land. Zeker een aanrader, al moet je met maar 10-12 dagen wel even prioriteit stellen wat je wil zien (enorm land).

Alleen denk ik dat je budget wel redelijk laag is voor eind december/de kerstvakantie daar, denk dat de retourvluchten voor twee personen wel boven de €2200-2500 uitkomen, verder is het er niet heel duur maarja als je mooie hotels wil toch wel €100-150 per nacht, dus dan zit je met vlucht al wel rond de €3500 en als je nog wil reizen zit je dan wel boven je budget, weet niet hoe vaststaand het budget of de data zijn? Buiten dat hoogseizoen zijn de tickets al snel €750-€1000 goedkoper, maar als je alleen in de vakantie kan heb je daar minder aan.

Haha zo opgesomd heb je er misschien weinig aan, maar mocht je eventueel willen inleveren op je hotels of een goedkope vlucht kunnen vinden is het wel echt heel vet. Weet alleen niet of jullie vaker naar dat soort landen zijn geweest, het is veilig, maar je moet wel je hoofd erbij houden zeg maar, weet niet of je dat gewend bent/daar zin in hebt.

1 like

Ik ben inderdaad alleen geweest. Denk dat het een beetje afhangt van je (solo) reis ervaring. Ik heb weinig problemen met mensen die me aanklampen en voel me comfortabel om kordaat te antwoorden, waardoor ik Marokko prima te doen vond

3 likes

Het ging me ook niet om de vraag hoor, ik zou niet weten hoe dat bij iedere maatschappij is geregeld. Dus dat is zeker geen gekke vraag. Maar ik moest gewoon grinniken om die zin. Het las een beetje als “wel 2 koffers mee willen nemen, maar nier voor 2 willen betalen”. Dat willen er denk ik wel meer. Ik bedoel er ook niets vervelends mee hoor, weet niet of dat zo overkwam.

4 likes

Ja helaas gebonden aan die data, was al bang dat dat budget ook wel weinig zou zijn! Dank voor de tips.

4 likes

We zijn net terug van 2 weken op Tenerife en ik vond onze accommodatie zo fijn dat ik die wil delen als tip: Huis op Airbnb
Directe website van accommodatie
Zelf vind ik Tenerife als eiland niet heel erg speciaal ofzo, maar als je gewoon wil relaxen en graag wil zwemmen dan is dit een top accommodatie! Kleinschalig met een aantal huisjes, ligt op een bananen plantage (dus aantal keer per week krijg je ook een tros bananen :dancingbanana: hahaha)
Letterlijk 10 stappen naar het zwembad. Soms was er iemand anders in het zwembad maar meestal waren wij de enigen :joy: het zwembad is ook verwarmd en dat is echt fijn.

7 likes

Nu de covid-situatie eindelijk min of meer onder controle is (in die zin dat je weer intercontinentaal kan reizen) zou ik voor volgend jaar heel graag een reis willen boeken naar Taiwan. Ik wil dat land al heel lang bezoeken en ben gefascineerd door de cultuur en de geschiedenis.

Ik ben alleen een beetje bang dat China daar plots zal binnenvallen, gezien Xi Jinping zijn blijvende dreigementen (bv. openingsspeech partijcongres gisteren waarin hij zei dat hij “aanstuurt op vreedzame hereniging maar geweld nooit zal afzweren”). Weet iemand of een reisverzekering zoiets kan dekken? Niet alleen als er oorlog uitbreekt, maar stel dat bv. China in de twee weken ervoor steeds meer dreigt of “militaire oefeningen” op de grens doet, zal ik het misschien ook niet zien zitten om daar alleen naartoe te reizen.

EDIT: lees net dit in de krant: DPG Media Privacy Gate

1 like

Normaal boek ik vaak een appartement/hotel via booking.com. Nu ga ik binnenkort naar Indonesië op vakantie, maar zie ik dat er eigenlijk niet heel veel resultaten zijn. Weet iemand, naast airbnb en booking.com, een site waar veel resultaten zijn (en die betrouwbaar is)

1 like

Ik gebruikte agoda in Zuidoost-Azië

4 likes

Wat vond je het leukst aan Bremen? En ben je ook op andere plekken geweest vlakbij Bremen?

Vooral de oude stad vond ik leuk om doorheen te lopen. De auiotoer legt dingen uit.

2 likes