Waar in NL woon jij dat Oostenrijk 6 u rijden is?
Trier in Zuid-Duitsland is heel mooi!
Haha ik zou het sowieso in 2 x doen, anders is het een lange rit vind ik zelf, zeker met je zoon erbij. Dichterbij vind ik bijv de Elzas heel mooi, leuke dorpjes zoals Colmar en natuur
Mee eens hiermee. Wij zijn 3 weken in Zuid Afrika geweest. ik vond het geweldig en heb enorm genoten maar heb me echt ongemakkelijk gevoeld door de ontzettend grote segregatie en ongelijkheid. Ik heb veel collegaâs die zelf uit zuid-Afrika komen/ daar gewerkt hebben waardoor we met hun tips en aanraders dit een beetje hebben kunnen te âomzeilenâ maar zelfs dan was er niet aan te ontkomen en heb ik me op veel momenten heel naar en ongemakkelijk gevoeld over mijn bijdrage hieraan door ons bezoek.
Oeh, dit was al lang geleden, maar ja 90% is wel white owned. Niet alle sprekers waren wit.
Dit is natuurlijk ook in veel aziatische landen etc zo, maar minder heftig denk ik. Maar ja je ziet wel echt racisme en segregatie in z-a, dat vond ik wel heel confronterend.
@Pearll CR is super en goed te doen met kids! Zelf rijden deden wij ook (het is niet zo groot dus prima te doen). Wel 4x4 nemen, niet in het donker rijden Ă©n je aan de navigatie houden! Neem waze en check je weg vooraf. Echt een aanrader, ik ben van de zomer geweest dus voor vragen kan je dmâen
Hoelang waren jullie? En was het een beetje lekker weer in de zomer? Wij willen het liefst in december maar we hebben dan âmaarâ 2 weken de tijd.
Wij waren er net geen 3 weken. Mar was huwelijksreis, dus heel veel chillen ook tussendoor. Het was in juni- officieel regenseizoen, maar dat was prima te doen. Denk dat december helemaal goed is dan.
Bij 2 weken moet je wel keuzes maken, maar het is geen groot land dus zeker wel te doen. Houd er wel rekening mee dat het wegennet niet optimaal is, dus een plek die 100 km verder is alsnog 6uu (om)rijden kan zijn, zeker op de peninsula en in de bergen.
Maar alsnog een aanrader hoor, het heeft alles: kust, bergen, natuur, wildlife.
Zo lang op een vliegveld is facking kut. Zeker als je al een lange reis hebt gemaakt. En al helemaal als je er snachts bent want dan is veel dicht.
Bedankt iedereen voor de reacties op mn lange overstap vraag! Ik heb besloten het toch niet te doen, ook omdat de terugvlucht juist wel weer een heel korte overstaptijd heeft die ook een beetje tricky is. Ook zijn de tickets via andere bedrijven dan tix veel duurder (terwijl de vlucht op de site van delta zelf ook echt duur is) en ik lees zulke slechte dingen over hun service dat ik liever ergens anders boek. Da. toch maar wat chiller mijn reis beginnen!
Coullioure heeft ook een mooie camping, boven op de rotsen. Wandelen kan geloof ik goed vanaf Le Boulou en Pic Estelle is zoân uitkijkpunt.
Ik vond de Vogezen ook heel leuk, ben daar 2 jaar geleden geweest. Mooie heuvels enzo, heb toen niet gekampeerd dus heb daar geen aanrader in.
Deze camping bedoel ik inderdaad, bij ons was het winderig maar dat is nogal logisch pal aan zee.
Verder vond ik de omgeving mwah, maar voor wandelaars zijn de Pyreneeën natuurlijk prachtig.
Ik vind het oosten van Montpollier veel mooier, Nimes, Avignon en Orange.
@Drawster wij zijn met 2 jonge kinderen (toen 2,5 en 6 maanden) naar DĂŒsseldorf geweest. Verder gaan we elke vakantie met ze weg, vaak zonder kinderwagen. Zo lang je ook iets voor hen doet, is het vaak goed te doen vind ik
Als je alles bij KLM hebt geboekt dan zou ik het zeker doen. Dan staat er ook in het systeem dat je een overstapper bent e.d.
Als je nu zelf de eerste vlucht hebt geboekt bij een andere maatschappij dan de 2, dan wordt die lastiger.
Ik zou hiervoor contact zoeken met KLM aangezien zij de vervangende vlucht geregeld hebben. In theorie zou het wel heel goed mogelijk kunnen zijn als beide vluchten van dezelfde maatschappij zijn en die maatschappij je koffers doorstuurt. Dan hoef jij alleen maar over te stappen. Wel/niet security maakt ook een verschil. Kortom, vraag het aan hen? Voor je eigen gemoedsrust lijkt me dat veel beter
Moet haalbaar zijn.
Ook even vragen hoe het zit als je de vlucht niet haalt. Op de site staat dat je automatisch op de volgende vlucht wordt gezet, maar - als dat lang duurt - krijg je dan een overnachting? Toegang tot de lounge?
Ik snap eigenlijk sowieso niet dat je dan niet gewoon een directe vlucht van Schiphol naar Calgary hebt genomen? Maargoed ik heb nog nooit een vliegtuig overstap mee gemaakt en ik vind dat altijd enorm stressvol klinken plus ik rijd ook makkelijk zelf bv naar Brussel Charleroi voor een vlucht
Omdat dat, stom genoeg, veel kan schelen in kosten.
@Chuckie via de zoekfunctie zag ik dat jij jaren terug heel enthousiast was over je groepsreis Jordanië, via welke organisatie had je dat gedaan?