Reizen / Vakantie #2

Bedankt iedereen voor de reacties op mn lange overstap vraag! Ik heb besloten het toch niet te doen, ook omdat de terugvlucht juist wel weer een heel korte overstaptijd heeft die ook een beetje tricky is. Ook zijn de tickets via andere bedrijven dan tix veel duurder (terwijl de vlucht op de site van delta zelf ook echt duur is) en ik lees zulke slechte dingen over hun service dat ik liever ergens anders boek. Da. toch maar wat chiller mijn reis beginnen!

5 likes

Coullioure heeft ook een mooie camping, boven op de rotsen. Wandelen kan geloof ik goed vanaf Le Boulou en Pic Estelle is zo’n uitkijkpunt.

2 likes

Ik vond de Vogezen ook heel leuk, ben daar 2 jaar geleden geweest. Mooie heuvels enzo, heb toen niet gekampeerd dus heb daar geen aanrader in.

2 likes

Deze camping bedoel ik inderdaad, bij ons was het winderig maar dat is nogal logisch pal aan zee.
Verder vond ik de omgeving mwah, maar voor wandelaars zijn de Pyreneeën natuurlijk prachtig.
Ik vind het oosten van Montpollier veel mooier, Nimes, Avignon en Orange.

1 like

@Drawster wij zijn met 2 jonge kinderen (toen 2,5 en 6 maanden) naar Düsseldorf geweest. Verder gaan we elke vakantie met ze weg, vaak zonder kinderwagen. Zo lang je ook iets voor hen doet, is het vaak goed te doen vind ik

Als je alles bij KLM hebt geboekt dan zou ik het zeker doen. Dan staat er ook in het systeem dat je een overstapper bent e.d.
Als je nu zelf de eerste vlucht hebt geboekt bij een andere maatschappij dan de 2, dan wordt die lastiger.

5 likes

Ik zou hiervoor contact zoeken met KLM aangezien zij de vervangende vlucht geregeld hebben. In theorie zou het wel heel goed mogelijk kunnen zijn als beide vluchten van dezelfde maatschappij zijn en die maatschappij je koffers doorstuurt. Dan hoef jij alleen maar over te stappen. Wel/niet security maakt ook een verschil. Kortom, vraag het aan hen? Voor je eigen gemoedsrust lijkt me dat veel beter

1 like

Moet haalbaar zijn.

1 like

Ook even vragen hoe het zit als je de vlucht niet haalt. Op de site staat dat je automatisch op de volgende vlucht wordt gezet, maar - als dat lang duurt - krijg je dan een overnachting? Toegang tot de lounge?

2 likes

Ik snap eigenlijk sowieso niet dat je dan niet gewoon een directe vlucht van Schiphol naar Calgary hebt genomen? Maargoed ik heb nog nooit een vliegtuig overstap mee gemaakt en ik vind dat altijd enorm stressvol klinken plus ik rijd ook makkelijk zelf bv naar Brussel Charleroi voor een vlucht

1 like

Omdat dat, stom genoeg, veel kan schelen in kosten.

9 likes

@Chuckie via de zoekfunctie zag ik dat jij jaren terug heel enthousiast was over je groepsreis Jordanië, via welke organisatie had je dat gedaan?

G adventures!
deze
Jordan Multisport in Jordan, North Africa / Middle East - G Adventures

1 like

Merci!! Ik ben me een beetje aan het oriënteren, ziet er heel goed uit maar iets te veel hikes voor mijn senioren ouder(s) vrees ik haha

1 like

Oei ja misschien wel. Ze hebben ook een andere reis door Jordanië, die groep heb ik toen op de eerste dag even gezien en dat waren wel veel senioren! Dus dat is misschien wat?

2 likes

Oeee yeah. M’n vriend is ook akkoord met Madeira in mei. Heeft iemand nog tips voor een leuk hotel? En is het te doen zonder auto?

3 likes

Dit was echt een topper!

2 likes

Wij zijn aan het kijken voor Noorwegen in de herfstvakantie, iemand tips? Vakantiehuisje oid zoeken we. Met een kleuter en een baby van 5 mnd.

1 like

Iets boven ons budget! Zijn meer op zoek naar een kleine B&B, maar thnx!

2 likes

Wie heeft dé tip voor een vakantie met hond en baby naar Normandie? Liefst rondom boulogne sur mer omdat we dan 6 uurtjes (in 2x) hoeven te rijden.

Belangrijk:

• huisje, safaritent (op rustige camping mag ook)
  • omheinde tuin met vrij uitzicht
  • ivm baby niet al te basic (want wie weet zijn we wel aan huis gekluisterd)
  • op loopafstand van strand
1 like